منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: دانشگاه بوعلی سینا و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با هدف فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی، ترویج پویش نهالکاری، امور مطالعاتی، پژوهشی و آموزشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۹۳۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 09 February 2021
منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: دانشگاه بوعلی سینا و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با هدف فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی، ترویج پویش نهالکاری، امور مطالعاتی، پژوهشی و آموزشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تابناک همدان اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در نشست همکاری مشترک دانشگاه بوعلی سینا و منابع طبیعی بیان کرد: این تفاهم نامه با هدف تداوم همکاری در زمینه توسعه نهالکاری، حفاظت از عرصه و اعیان جنگل‌ها و مراتع، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی و همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی منعقد شد.

خزائی گفت: دانشگاه بوعلی سینا ظرفیت بالائی برای فرهنگ سازی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دارد و در زمینه تسهیل گری در حوزه منابع طبیعی نیز می‌تواند کمک زیادی به فرهنگ سازی در بین مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و ترویج و به روز شدن، از نیاز‌ها و ضروریات منابع طبیعی در بخش توسعه فرهنگی است تاکید کرد: نباید به بهانه اجرای طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری، منابع طبیعی نابود شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: این مجموعه همه عرصه‌های ملی را زیر پوشش قرار داده و در حقیقت با زیست سالم و آرامش و زندگی مردم در ارتباط است.

خزائی ابراز امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه مشترک، دانشگاه بوعلی سینا و منابع طبیعی با دلسوزی به توسعه فرهنگی، حفاظت و حراست بیشتر از منابع ملی و طبیعی توجه کنند.

وی اهمیت و جایگاه منابع طبیعی و صیانت از این سرمایه‌های عظیم ملی را یادآور شد و بیان کرد: امید می‌رود با انعقاد این تفاهم نامه در تقویت پوشش گیاهی، نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی، همگانی کردن پویش نهالکاری و توانمندسازی این حوزه کمک شود.

یعقوب محمدی فررئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز گفت: دانشجویان و اساتید این دانشگاه به منابع طبیعی بسیار اهمیت می‌دهند و با توسعه فضای سبز و درختکاری در حفظ و نگهداری محیط زیست شهری همواره پیشرو هستند. 

محمدی فر ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهمنامه همکاری بیشتر دانشگاه بوعلی سینا با منابع طبیعی و آبخیز داری را شاهد بوده و این تفاهم نامه شروعی برای اعتلای منابع طبیعی در استان همدان باشد.

وی اظهارداشت: همکاری مشترک دانشگاه و منابع طبیعی در زمینه پایان نامه‌های دانشجویی و انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی باید در اولویت قرار گیرد همچنین با کشت گونه‌های کم آب‌بر مسیر را برای مدیریت سبز و توسعه فضای سبز هموار کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان تاکید کرد: همه باید در قبال منابع طبیعی احساس مسئولیت کنند و باید از ظرفیت و توان هر ۲ مجموعه در راستای ترویج درختکاری وآگاهی بخشی استفاده کرد.

محمدی فر اضافه کرد: نتیجه برگزاری این نشست مشترک و انعقاد تفاهم نامه زمینه‌ای برای ارتباط ۲ سویه اساتید و کارشناسان منابع طبیعی شود تا با شناسایی مشکلات فرهنگی در حوزه منابع طبیعی به راه‌حل مناسب برای حفاظت از منابع طبیعی دست یافت.

همدان دارای ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی است که ۸۲۲ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهد همچنین این استان دارای ۴۴ هزار و ۷۳۷ هکتار جنگل طبیعی، دست کاشت، پارک و ذخیرگاه جنگلی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار