به مناسبت دهه مبارک فجر.
به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه شهدای گمنام رزن افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 09 February 2021
به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه شهدای گمنام رزن افتتاح شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کتابخانه عمومی شهدای گمنام رزن ظهر امروز با حضور سیدرضا سلامتی، فرماندار شهرستان رزن؛ حسن لطفی، نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین؛ دکتر عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، شهردار رزن و سایر مدیران افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: قدمت کتابخانه شهدای گمنام رزن به سال ۱۳۷۷ می‌رسد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۶ توسعه آن را آغاز می‌کند و در اسفند سال ۱۳۹۶ به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان واگذار می‌کند که در نهایت در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه این مجموعه در مساحت ۶۸۴ متر مربع دارای همه بخش‌ها بوده و به طور همزمان به آقایان و خانم‌ها خدمات ارائه می‌دهد افزود: این کتابخانه دارای بخش‌های کودک، مرجع، مخزن، سالن مطالعه ویژه آقایان و بانوان بوده و پایگاه‌های اطلاعاتی که اشتراک آن‌ها خریداری شده به طور رایگان در اختیار اعضا به ویژه دانشجویان، اساتید و محققان قرار داده می‌شود. 

وی تأکید کرد: ۱۱ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه که کتابخانه اصلی شهرستان رزن محسوب می‌شود در دسترس اعضا قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در راه اندازی این مجموعه جا دارد که از فرماندار، شهرداری و شورای شهر و سازمان برنامه و بودجه استان همدان قدردانی کنیم که ما را در راه اندازی این کتابخانه همراهی کردند، قدردانی کنیم.

فرماندار شهرستان رزن نیز در این آیین اظهار کرد: کتابخانه شهدای گمنام یکی از ۹۵ پروژه شهرستان است که در دهه مبارک فجر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

سیدرضا سلامتی افزود: در دهه فجر سال جاری ۸۸ پروژه در شهرستان رزن افتتاح و عملیات اجرایی هفت پروژه نیز آغاز شد.

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین نیز در این آیین اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی مظلوم هستند چرا که نه بخش دولتی به حساب می‌آیند و نه بخش خصوصی و به همین دلیل سعی می‌کنند از محل‌ها مختلف از جمله خیرین پروژه‌های خود را به پیش ببرند. 

حسن لطفی با بیان اینکه کتابخانه‌ها یایگاه ثابت در بودجه‌ها نداشتند افزود: این اقدامات دارای بعد معنوی بسیاری است و آورده بسیاری را برای شهرستان دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار