نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان همدان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر نشست خبری مدیر کل بهزیستی، معاونین حوزه‌های تخصصی استان با اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ 08 February 2021
نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان همدان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبار ک فجر نشست خبری مدیر کل بهزیستی، معاونین حوزه‌های تخصصی استان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، مدیر کل بهزیستی در این نشست با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، گفت: رسانه ها، خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه باید نسبت به انعکاس صحیح عملکرد دولت تحت لوای نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند، که در این راه تعامل سازنده مدیران بسیار حائز اهمیت است.

مهدی دینار در جمع خبرنگاران، افزود: افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی فامنین، ساختمان جدید الاحداث بهزیستی قهاوند بخش شراء، مسکن مدد جویی دو معلولی در شهرستان نهاوند از برنامه‌های مورد بهره برداری در ایام الله دهه فجر می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با بحث کودکان کار نیز خاطر نشان ساخت: موضوع کودکان کار باید تحت عنوان افراد بی‌سرپرست یا بدسرپرست به شکل خاص از طرف سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گیرد، چرا که این سازمان به لحاظ قانونی وظایفی را در این زمینه دارد.

دیناری در ادامه در بحث معتادان متجاهر و نحوه نظارت بر مراکز اقامتی تصریح کرد: بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های موجود، وظیفه و رسالت سازمان بهزیستی، توسعه مراکز داوطلبانه یعنی همان مراکز ماده ۱۵ و مراکز کاهش آسیب است که این سازمان به‌قدر توان خود در این زمینه فعالیت کرده است به‌طوری‌که اکنون ارائه خدمات درمان و کاهش آسیب در قالب‌های مختلف مثل دی آی سی، شلتر، تیم‌های سیار و موبایل سنتر، مراکز درمان سر پایی و اقامتی در کشور راه‌اندازی شده است.

وی یاد آور شد: با وجود اینکه سازمان بهزیستی مسئولیتی در قبال ماده ۱۶ و درمان اجباری غیر از تأمین مددکار اجتماعی در مراکز موصوف ندارد، اما به‌تدریج و در برخی موارد ناخواسته در این حوزه هم وارد شده است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه ۴۸ مرکز مثبت زندگی با هدف تغییر نحوه خدمت‌رسانی به جامعه معلولان در استان همدان راه اندازی شده است، خاطر نشان ساخت:مراکز مثبت زندگی خط مقدم خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف این سازمان محسوب می‌شود و در این مراکز برای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار تعریف شده است.

دیناری از اشتغال هزار و ۸۵۰ نفر از جامعه هدف در سال جاری خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال برای هزار و ۹۰۸ مددجوی زیر پوشش در سال جاری از تعهدات این اداره کل است که تاکنون از این میزان ۹۶ درصد محقق شده است.

مدیر کل بهزیستی استان در بحث مشارکت‌های مردمی نیز یاد آور شد: ما در تلاش هستیم که حوزه مشار کت‌های مردمی را نسبت به سنوات گذشته تقویت کنیم و توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان متولی برقراری ارتباط بین نیکوکاران و نیازمندان جامعه با رعایت اصول حفظ عزت نفس و کرامت محرومان، تحقق نیت خیر هموطنان نیکوکار را برای یاری‌رسانی به افراد نیازمند عملی می‌سازدکه امیدواریم با حمایت رسانه‌ها این امر مهم عملی استان همدان گردد.

دیناری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد تماس و درخواست مشاوره با شماره ۱۴۸۰ ثبت شده، اعلام کرد: شماره ۰۹۶۲۸ برای پاسخگویی به سوالات حوزه مواد مخدر و کمپ‌های ترک اعتیاد به صورت رایگان فعال است و به تمامی سوالات در این زمینه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب پاسخ می‌دهد.

وی در پایان تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آن‌ها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است در این نشست خبری معاونین حوزه‌های تخصصی نیز با ارائه گزارش و عملکرد حوزه‌ها به سوالات مطرح شده خبر نگاران پاسخ دادند.
 
نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان همدان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار