هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر نشست صمیمی جمعی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در استان همدان با آیت‌الله حبیب الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ 08 February 2021
 هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر نشست صمیمی جمعی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در استان همدان با آیت‌الله حبیب الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

 به گزارش تابناک همدان، در این دیدار آیت‌الله شعبانی بابیان اینکه شما عزیزان و بزرگان را بزرگ خود دانسته و نیازمند استفاده از تجربیات و نظرات شما در تمامی عرصه‌ها هستم اظهار داشت: شما کسانی هستید که در طول عمر ۴۲ انقلاب اسلامی و حتی از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب تجربیات بسیاری ارزشمندی را به دست آورده‌اید.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی آمال بسیاری از اولیای الهی بوده است افزود: آن‌هایی که در میدان مبارزه بودند می‌دانستند اتفاق بزرگی رقم خورده است اتفاقی که شاید نتوانیم آن را به‌درستی تحلیل و بیان کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اصلاح جامعه و پیشبرد انقلاب نیازمند حضور جدی مردم و مشارکت آن‌ها در تمامی عرصه‌هاست عنوان کرد: اگر فردی مانند امام علی (ع) در زمان حکومت‌داری خود دچار مشکل شد برای این بود که مردم پای‌کار نبودند.

وی بابیان اینکه برای اینکه ظهور نیز اتفاق بیفتد باید افرادی انقلابی با نگاه و مدیریتی جهانی پای‌کار ایشان باشند افزود: در شرایط فعلی ما نیازمند تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی و مدیریت کشور هستیم.

شعبانی با این توضیح که از ابتدای حضورم در استان تاکنون بنای کار ما راه‌اندازی مجامع و کارگروه‌های مختلف بوده است، مطرح کرد: امروز اگر بخواهیم اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببریم و یا اینکه آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم نیازمند تشکیلات و کار گروهی و با برنامه هستیم.

وی اظهار داشت: اگر کار‌های بسیاری انجام می‌دهیم، اما پیشرفتی نداریم برای این است که هم‌افزایی نداریم به همین دلیل نیز در بسیاری از مسائل عقب‌مانده‌ایم و با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم.

نماینده، ولی فقیه در همدان با ابراز گلایه از نیمه‌کاره ماندن پروژه مصلی همدان و یا عدم وجود یک زائرسرای مناسب برای همدانی‌ها در شهر‌های زیارتی عنوان کرد: در بخش فرهنگی نیز متأسفانه ما مشکلات بسیاری داریم مانند اینکه مثلاً در محرم نمی‌توانیم یک تجمع بزرگ از هیئت‌ها داشته باشیم درحالی‌که همین تجمعات بزرگ مذهبی در فرهنگ عمومی جامعه بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه شما پیشکسوتان انقلاب اسلامی از ظرفیت و نفوذ اجتماعی بالایی در جامعه برخوردارید که باید از آن برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های انقلاب و همچنین مدیریت افکار عمومی استفاده کنیم، گفت: اگرچه در آستانه انتخابات قرار داریم، اما این مجمع سیاسی نبوده و ما نیز به دنبال کار سیاسی و انتخاباتی نیستیم بلکه دغدغه ما کار فرهنگی است.

در این جلسه تعدادی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی ازجمله آقایان دیباج، محمدجواد بیات، بختیاری، پرزاد، صدیق، رضا نیا، نباتی، بادامی حبیبیان و کریم پور نکاتی را بیان کردند.


تجلیل از مقام شامخ شهید مدنی (ره) و بیان ویژگی‌های مدیریتی بالای ایشان، نقش شهید مدنی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، لزوم هم‌افزایی هرچه بیشتر نیرو‌های انقلابی برای پیشرفت انقلاب، مقابله بابی خیالی و بی‌مسئولیتی نسبت به انقلاب اسلامی، لزوم پرداختن صحیح و مستند درباره سه واقعه مهم رخ‌داده در همدان مانند واقعه ۳۰ مهر، پایین آوردن مجسمه شاه و حرکت تاریخی مردم همدان در ۲۱ بهمن ۵۷، لزوم پای‌کار بودن نیرو‌های انقلابی، مبارزه با جریان انفعال، لزوم تشکیل مجمع پیشکسوتان انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها، مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، لزوم توجه به قشر خاکستری و خاکستری متمایل به سیاه در جامعه و استفاده هر چه بیشتر از گروه‌های مردمی و بسیج برای مقابله با چالش‌های موجود در جامعه ازجمله مسائلی بود که توسط اعضای حاضر در این دیدار بیان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار