مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: با اشاره به طرح مشارکتی به نام آجر به آجر گفت: در این طرح این امکان برای همه آحاد مردم فراهم شد تا بتوانند مدرسه‌ساز شوند قبلاً خیرین مدرسه‌ساز حتماً باید از یک تمکن مالی برخوردار بودند که بتوانند در مدرسه‌سازی مشارکت کنند اما طرح آجر به آجر این امکان را به وجود آورده که با هر توان مالی بتوانند در غالب این پویش مشارکت کنند و بتوانند در مدرسه‌سازی سهم داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 31 January 2021

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در جمع خبرنگاران رسانه های همدان گفت: با اشاره به طرح مشارکتی به نام آجر به آجر گفت: در این طرح این امکان برای همه آحاد مردم فراهم شد تا بتوانند مدرسه‌ساز شوند قبلاً خیرین مدرسه‌ساز حتماً باید از یک تمکن مالی برخوردار بودند که بتوانند در مدرسه‌سازی مشارکت کنند اما طرح آجر به آجر این امکان را به وجود آورده که با هر توان مالی بتوانند در غالب این پویش مشارکت کنند و بتوانند در مدرسه‌سازی سهم داشته باشند.

به گزارش تابناک همدان؛ مرادی افزود: در طرح مشارکتی آجر به آجر مشارکت‌هایی ازجمله پویش محرم که در ماه محرم به نام مهر را با محرم آغاز کنیم که منجر به ساخت مدرسه‌ای در کبودرآهنگ و فامین شد و اکنون پویش بانوان در حال اجرا است که از دی‌ماه آغازشده بانام من مادرم بچه‌های ایران فرزند من که در این پویش با در نظر گرفتن پتانسیلی که در خانواده و نقش اصلی مادران شکل گرفت و این امیدواری است که همه مردم به‌خصوص بانوان بتوانند در این پوشش شرکت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه  در استان همدان ۸۸۰  خیر حقیقی و حقوقی فعالیت دارند تصریح کرد: از این تعداد ۲۲۰ خیر صرفاً مدرسه‌ساز هستند و سایرین به شکل‌های مختلف کمک می‌کنند تاکنون حدود دو هزار کلاس درس به‌واسطه آنها ساخته‌شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از سند بنیاد تحول آموزش‌وپرورش گفت و خاطرنشان ساخت: یکی از زیر نظام‌های این سند تأمین فضا، تجهیزات و فناوری است و بر اساس این سند هشت ممیز چهار دهم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز سرانه مطلوب آموزشی به شمار می‌آید.

مرادی افزود: امروزه سرانه میانگین پنج ممیز دو دهم مترمربع است که از این پنج و دودهم مربع دو هزار ۵۶۰ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس که در این کلاس‌ها ۲۹۰ هزار دانش‌آموز ۷۱ درصد در نقاط شهری و  ۲۹ درصد در نقاط روستایی مشغول به تحصیل هستند.
 


۷۹ کلاس درس دهه فجر در استان همدان بهره‌برداری می‌شود


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۷۹ کلاس درس در قالب ۱۰ طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و زیربنای هفت هزار و ۵۵۰ متر مربع، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در این استان بهره برداری می‌شود.

محمدحسین مرادی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۴۰ طرح در استان همدان ساخته و تجهیز شده است، افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس در فضایی به‌ مساحت ۱۷۰ هزار مترمربع و اعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان در قالب این تعداد طرح بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به۴۰ درصد اجرای طرح‌ها با مشارکت خیران بوده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه صورت گرفته، به هر میزانی که خیران هر استان در مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشند به همان میزان اعتبار در بودجه سنواتی سال آینده آنها اختصاص می‌یابد.

مرادی عنوان کرد: ۳۴۲ طرح در استان همدان در دست اجرا است که ۲۵۸ طرح آن دولتی و ۸۴ مورد با مشارکت خیران ساخته می‌شود.
 
وی تاکید کرد: طرح مشارکت خیران به نام آجر به آجر از ابتدای امسال شکل گرفت و بر اساس آن همه افراد با هر توان مالی می‌توانند در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان با بیان اینکه در سطح این استان ۸۸۰ خیر حقیقی و حقوقی فعال هستند، تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین سرانه مطلوب آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۸.۴ مترمربع، و این میزان به ازای هر دانش‌آموز همدانی ۵.۲ مترمربع است.

وی ادامه داد: در استان همدان ۲ هزار و ۵۶۰ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که در این کلاس‌ها ۲۹۰ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

مرادی با بیان اینکه ۷۱ درصد مدارس استان همدان در مناطق شهری و ۲۹ درصد دیگر در مناطق روستایی است، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۰ کلاس درس تاکنون در قالب لایحه مقاوم سازی و بازسازی مجلس شورای اسلامی، توسعه یافته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه هم اکنون هشت هزار و ۲۰۰ کلاس درس معادل ۶۵ درصد کل مدارس استان، دارای وضعیت مناسب و استاندارد هستند، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی و یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه امسال این اداره کل ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته دارد، بیان کرد: امسال ۹۷ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۵۲ میلیارد تومان نیز تحقق خیران بوده، اما برای پیگیری و بهره برداری از همه طرح‌ها، ۳۱۵ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

مرادی با اشاره به استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس، افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون سامانه گرمایشی ۶ هزار و ۸۷۰ کلاس درس استانداردسازی و ۵۶ میلیارد تومان برای جمع‌آوری و استانداردسازی آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر گرمایش ۷۰ درصد کلاس‌ها در مدارس استان، با شوفاژ و پکیج، ۲۵ درصد با بخاری گازی، چهاردرصد با بخاری گازی هرمتیک و یک درصد با بخاری برقی و شوفاژ برقی تامین می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه در سال جاری ۱۷ طرح مدرسه سازی با ۱۵۷ کلاس درس، زیربنای ۱۲ هزار و۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی اجرا شده است، گفت: سه طرح آن با اعتبار پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در هفته دولت بهره برداری شد و در مهرماه چهار مدرسه با ۴۰ کلاس به بهره‌برداری رسید.

مرادی اظهار داشت: در سطح این استان ۱۷ مدرسه کانکسی داشتیم که سه مدرسه با ظرفیت خیران ساخته شد و امیدواریم سال آینده برای ۱۴ مورد دیگر نیز مدرسه بسازیم.

در استان همدان ۲ هزار و ۵۶۰ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که در این کلاس‌ها ۲۹۰ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار