مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از افتتاح و کلنگ زنی ۳۲ طرح برق رسانی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با ایام دهه فجر کلنگ زنی و یا به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۹۳۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 31 January 2021
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از افتتاح و کلنگ زنی ۳۲ طرح برق رسانی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با ایام دهه فجر کلنگ زنی و یا به بهره برداری خواهند رسید.

 به گزارش تابناک همدان، شیرزاد جمشیدی در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجربا اشاره به اقدامات صنعت توزیع برق استان، افزود: تا هفته دولت ۱۳۶ پروژه با اعتباری قریب به ۶۶ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح خواهد شد.
 
وی از افتتاح و بهره برداری از یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری در این ایام خبر داد و اظهار داشت: قرارداد راه‌اندازی پنج نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی منعقد شده و در حال انجام مقدمات کار هستیم.

جمشیدی خاطر نشان ساخت: ۶۱۲هزار و ۲۳۱ مشترک برق استان در سال ۹۸ با یک درصد رشد به ۶۱۹ هزار و ۴۴۸ مشترک در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان، افزود: تعداد مشترکین استان در تعرفه عمومی از ۲۰ هزار و ۵۶۱ مشترک به ۲۰ هزار و ۹۳۰ متشرک و تعداد مشترکین کشاورزی از ۱۲ هزار و ۷۴۲ مشترک به ۱۲ هزار و ۹۹۲ مشترک و تعداد مشترکین تجاری از ۹۱ هزار و ۷۹۲ مشترک به ۹۵ هزار و ۱۶۵ مشترک رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه تمام خدمات توسط اپلیکیشن «برق من» به صورت غیرحضوری انجام می‌شود گفت: قریب به ۳۰ درصد مشترکین استان کم‌مصرف هستند و تقریبا ۱۸۰ هزار مشترکین ما قبض صد درصدی رایگان دارند.

جمشیدی یاد آور شد: ۱۹ هزار و ۵۱ نفر از مشترکین اپلیکیشن «برق من» را نصب کرده‌اند و توانستیم ۵۲ درصد خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه دهیم، انتظار داریم این عدد به ۱۰۰ درصد برسد که در صرفه جویی وقت موثر است.

وی از طلب ۱۲۵ میلیارد تومانی از مشترکین برق استان خبر داد که ۵۰ میلیارد تومان آن از ادارت است، افزود: مشترکین ما در بخش خانگی روستایی بدهی بالایی دارند که باید اطلاع‌رسانی شود تا بدهی خود را به موقع پرداخت کنند، در مجموع مشترکین خانگی روستایی ۳۰ میلیارد تومان و مشترکان شهری ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه با توجه به عملکرد فروش انرژی با توجه به روند ۹ ماهه امسال، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۹ درصد افزایش فروش برسیم افزود: از لحاظ روشنایی معابر در نقطه مطلوبی‌هستیم و از ۲۱۶ هزار و ۱۲۷ دستگاه چراغ که در شبکه نصب شده تقریبا با تقسیم صورت گرفته هر ۲۸ متر یک چراغ تعبیه شده و می‌توان گفت تمام تیر‌های برق سطح استان دارای چراغ معابر هستند که نرم بسیار خوبی برای استان است.

جمشیدی با بیان اینکه مدت خاموشی استان در شبکه فشار ضعیف از ۴۳ دقیقه به ۳۶ دقیقه کاهش یافته است؛ تصریح کرد: یک‌هزار و ۷۱ روستا و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار دارای برق هستند و برنامه‌ای هم برای روستا‌های زیر ۱۰ خانوار داریم که اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

وی خاطر نشان ساخت: امیدواریم با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز خانگی به خصوص از سوی مردم، هیچگونه خاموشی را درادامه نداشته باشیم و برق پایدار و مستمری به مشترکین ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات خطوط را به روش خط گرم عملیاتی کرده ایم و درحال حاضر بدون خاموشی تجهیزات مشکل دار از شبکه جدا می‌شوند، گفت: به ازای هر مشترک با این اقدام از ۹۷ صدم دقیقه ۸۹ صدم خاموشی‌ها را کاهش دادیم که البته با برنامه بوده و قبل آن اطلا‌ع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت ماینر‌ها و مرزعه ارز دیجیتال در استان نیز گفت: تاکنون مجوز رسمی برای فعالیت ماینر و مزرعه ارز دیجیتال در استان صادر نشده است.

وی در خصوص اظهارات خبرنگاران مبنی بر اعطای ۱۰ مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مجوز باید به خرید انشعاب برسد که فعلا انجام نشده است.

جمشیدی با بیان اینکه هر فعالیتی در این زمینه در استان غیرقانونی است و تاکنون با فعالیت ماینر‌هایی از طریق مراجع قضایی برخورد داشته‌ایم گفت: تعداد زیادی مرزعه رمز ارز در استان کشف و با آن‌ها برخورد شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام خدمات شرکت توزیع برق استان همدان به صورت غیرحضوری و با استفاده از اپلیکشن "برق من" انجام می‌شود، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۵۱ مشترک این اپلیکشین را نصب کرده اند و ۴۱ هزار و ۵۰۲ خدمات به صورت غیرحضوری ارائه شده است.

جمشیدی با اشاره به "برق امید" افزود: ۳۰ درصد از مشترکین استان همدان معادل ۱۸۰ هزار مشترک جزو مشترکین کم مصرف هستند که بهای برق آن‌ها با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان همدان ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبه از مشترکین خود دارد، یادآور شد: ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت برق مربوط به ادارات دولتی است که از مدیران ادارات می‌خواهیم با پرداخت به موقع برق بهای مصرفی ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار