رئیس نظام پزشکی شهرستان ملایر خبر داد:
رئیس نظام پزشکی شهرستان ملایر از رضایتمندی پزشکان از سامانه طرح نسخ الکترونیک بیمه سلامت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 24 January 2021
رئیس نظام پزشکی شهرستان ملایر از رضایتمندی پزشکان از سامانه طرح نسخ الکترونیک بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش تابنک همدان  به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت همدان، دکتر عباس آذرهمایون؛ رئیس نظام پزشکی شهرستان ملایر اجرای طرح نسخ الکترونیک از سوی بیمه سلامت را مهم دانست و اظهار کرد: این طرح در کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت در صدور دفترچه‌های بیمه سلامت موثر است.

وی با بیان اینکه طرح نسخ الکترونیک امکان دسترسی به تاریخچه بیماری را از سوی پزشک فراهم می‌کند گفت: این امر در تسریع روند درمان بیماری موثر است.

رئیس نظام پزشکی شهرستان ملایر تصریح کرد: گاهی بیمار در مراجعه به پزشک دفترچه بیمه سلامتی که تازه تعویض شده تحویل می‌دهد یا نسخه قبلی را فراموش می‌کند همراه خود بیاورد لذا امکان دسترسی پزشک به اطلاعات قبلی وجود ندارد، اما در طرح نسخ الکترونیک، پزشک به پرونده الکترونیک دسترسی دارد و می‌تواند تشخیص سریع و به موقع درمان را داشته باشد.

وی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در اجرای طرح نسخ الکترونیک را مهم عنوان کرد و 
 با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از پاراکلینیک‌ها نسخه کاغذی قبول می‌کنند و از دسترسی به اطلاعات سیستمی امتناع می‌کنند تاکید کرد: امیدوارم آن‌ها نیز توجیه شوند تا این طرح در کشور و نیز در استان به خوبی پیش رود.

آذرهمایون گفت: در حال حاضر پزشکان از سامانه بیمه سلامت رضایت دارند، چون امکان ثبت سریع اطلاعات وجود دارد و قید شماره تلفن همراه در سامانه طرح نسخ الکترونیک بیمه سلامت لازم نیست و این باعث می‌شود کار سریع انجام شود.

وی طرح رایگان شدن بیمه سلامت در ایام کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح در حمایت از اقشار آسیب پذیر بسیار مهم است که البته قبلا نیز توسط مجموعه بیمه سلامت به نحو دیگری اجرا می‌شد.

آذرهمایون یادآور شد: در حال حاضر بیماران در مراکز دولتی می‌توانند رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شود که امیدوارم در مراکز خصوصی هم این امکان فراهم شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار