خانه هوش به عنوان نماینده انحصاری دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو در استان همدان، از تمام مدارس، مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و افراد علاقه‌مند دعوت می‌کند تا در این رویداد علمی بین‌المللی شرکت نمایند.
کد خبر: ۹۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 09 January 2021
خانه هوش به عنوان نماینده انحصاری دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو در استان همدان، از تمام مدارس، مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و افراد علاقه‌مند دعوت می‌کند تا در این رویداد علمی بین‌المللی شرکت نمایند.
 
به گزارش تابناک همدان، جشنواره ریاضیات کانگورو یک رویداد بین‌المللی است که هدف آن ترویج ریاضیات و علاقه‌مند کردن دانش آموزان به ریاضیات است و در بیش از ۸۰ کشور جهان هر ساله برگزار می‌شود. این جشنواره یک روزه، درواقع روز جشن گرفتن برای ریاضیات است. این روز باید یک روز شادی بخش و پرنشاط برای دانش آموزان باشد. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، این جشنواره به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
 

 خانه هوش و خلاقیت همدانه عنوان نماینده انحصاری دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو در استان همدان، از تمام مدارس، مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و افراد علاقه‌مند دعوت می‌کند تا در این رویداد علمی بین‌المللی شرکت نمایند.

مدارس و مراکز آموزشی استان همدان که مایل به دریافت بستۀ فراخوان هستند می‌توانند با این مجموعه تماس بگیرند.

اهداف 
• ایجاد فضایی شاد و پرنشاط برای علاقه‌مند کردن دانش آموزان به ریاضیات
• ایجاد فرصت برای ریاضی ورزیدن و یاد گرفتن و تجربه کردن
• تقویت تفکر و خلاقیت ریاضی
• توسعه توانایی حل مسئله
• کمک به درک بهتر استفاده از ریاضیات در زندگی روزمره
• تقویت اعتماد به نفس در یادگیری ریاضیات
 

بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی (سیزدهمین دوره برگزاری در ایران)

با توجه به گسترس ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، سیزدهمین جشنواره ریاضیات کانگورو در ایران، از ۲۲ تا ۲۷ فروردین ماه به صورت آنلاین و به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. مدت زمان جشنواره ۲ تا ۴ ساعت در نظر گرفته شده که ۹۰ دقیقه آن برای حل مسائل جدیدی که برای این دوره طراحی شده‌اند خواهد بود. همه دانش آموزان دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم می‌توانند مطابق جدول زیر در این جشنواره شرکت کنند:

جوایز

رایگان در مرحله انتخابی هجدهمین دوره ببراس شرکت کنید!
هجدهمین دوره چالش بین المللی ببراس در ایران امسال در دو مرحله انتخابی و اصلی برگزار خواهد شد که ثبت نام جداگانه‌ای دارند. تمام دانش‌آموزانی که تا تاریخ ۳۰ بهمن در جشنواره ریاضیات کانگورو شرکت کنند به صورت خودکار در مرحله انتخابی چالش ببراس که در تاریخ ۱۷ تا ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد، شرکت داده می‌شوند.

 جایزه ویژه

رایگان در لیگ مینی کانگورو شرکت کنید

مینی کانگورو امسال یک لیگ دارد که از ۱۵ آذر ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. به نفرات اول این لیگ جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد. شرکت کنندگان کانگوروی امسال به صورت خودکار در لیگ مینی کانگورو به شرکت داده خواهند شد. هرچه زودتر شرکت کنید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد!

مسابقه رایگان اوریگامی با جوایز ویژه
امسال یک مسابقه ویژه اوریگامی داریم که تنها ویژه شرکت کنندگان جشنواره کانگوروی امسال است! آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنید، و باید با اوریگامی مسئله‌های هیجان انگیزی را حل کنید.

ثبت نام
ثبت نام از روز ۲۴ آبان لغایت ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ با مراجعه به سامانه اینترنتی زیر به وسیله دانش آموزان انجام می‌شود.
لینک ثبت نام 
شرکت کنندگان در جشنواره کانگورو بر اساس گروهی که در آن جای می‌گیرند به ۲۴ یا ۳۰ مسئله پنج گزینه‌ای پاسخ می‌دهند. این مسئله‌ها برحسب دشواری در سه سطح ۳، ۴ و ۵ امتیازی قرار می‌گیرند.
نتایج در خردادماه ۱۳۹۹ از طریق سامانه اعلام می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار