رییس بیمارستان بعثت همدان گفت: انجمن خیریه بیمارستان بعثت دارای ماهیت غیر سیاسی و غیر تجاری، غیر انتفاعی، داوطلبانه و عام المنفعه بوده و تمامی کمکهای خیرین به دست بیماران و نیازمندان واقعی می رسد.
کد خبر: ۹۳۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 06 January 2021

 
بیمارستان بعثت همدان با مساحتی بالغ بر ۱۳۷ هزارو ۱۳۹ متر مربع و با زیر بنای ۶۵ هزار و ۳۹۶ متر مربع و ۵۵۰ تخت فعال، یکی از بزرگترین بیمارستان‌های مرجع غرب کشور است که در این روز‌های کرونایی با مدیریت موفق و همچنین نیرو‌های متعهدی که دارد به خوبی توانسته از پس مشکلات بر آید.

به گزارش تابناک همدان، این بیمارستان به منظور ساماندهی خدمات عام‌المنفعه و امور نیکوکاری و بهره‌برداری از منابع حاصل از امور خیریه، جهت تامین نیاز‌های دارویی، درمانی، حمایتی و تجهیزات مورد نیاز بیماران، همچنین ساخت و بازسازی بیمارستان، درمانگاه‌های تخصصی و نیز توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت چند سالی است که انجمن خیریه‌ای به نام خود ثبت کرده و فعالیت‌های خیر خواهانه خود در این بیمارستان جریان دارد.

مدیر بیمارستان بعثت همدان درباره این انجمن خیریه گفت: خیریه بیمارستان بعثت دارای ماهیت غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی، داوطلبانه و عام‌المنفعه بوده و مجوز آن از طریق وزارت کشور و استانداری صادر شده و در حال حاضر ۱۲ نفر اعضای هیات مدیره این انجمن را تشکیل داده اند.

حمید کیانی فتوت با بیان اینکه برخی از بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند مشکل معیشتی دارند و اکثرا برای هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم دچار مشکل هستند، افزود: با تعامل و هماهنگی‌های به‌عمل آمده با خیران عرصه سلامت سطح شهرستان توانسته ایم تا حدودی نیاز‌های بیماران نیازمند را بر اساس نیات خیرین بر آورده سازیم.

وی تامین اقلام پزشکی و بهداشتی، ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران، ساخت و تجهیز و بازسازی و توسعه بیمارستان و هماهنگی خیران برای مشارکت در توسعه سلامت را از اهداف این موسسه برشمرد و تصریح کرد: عده‌ای که تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند هزینه کمتری رو متقبل می‌شوند، ولی عده‌ای هم فاقد هر گونه بیمه هستند که غالبا این افراد برای پرداخت هزینه‌های درمانی دچار مشکل هستند و انجمن خیریه بیمارستان بعثت با همکاری خیرین هزینه‌های مورد نیاز این بیماران را تامین می‌کند.
 

کیانی با اشاره به اینکه بیمارستان بعثت بالغ بر ۲۰۰۰ نفر پرسنل دارد، یادآور شد: سال ۹۲ تصمیم گرفته شد که پرسنل یک صندوقی را راه اندازی کنند و مبلغی از حقوق پرسنل بنا به درخواست خود فرد مبلغی از حقوق کسر و داخل این صندوق ذخیره میشد که در نهایت این مبلغ در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شد و نیت همکاران و خیرین بیمارستانی این بود که بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند و قادر به تامین مخارج درمان نیستند از این صندوق استفاده شود و قسمتی از هزینه بیماران علاوه بر نیت خیرین نیز تامین شود.

مدیر عامل انجمن خیریه بیمارستان بعثت افزود: سال ۹۸ اعلام شد که این صندوق‌ها باید استاندارد شوند وتحت نظارت استانداری قراربگیرند که اقدامات لازم صورت گرفت ودر قالب ngo تخصصی مجوز‌های لازم را از استانداری اخذ کرده و در حال حاضر به عنوان انجمن خیریه بیمارستان بعثت همدان در حال فعالیت هستیم.
 
کیانی در ادامه خاطر نشان ساخت: انجمن خیریه بیمارستان بعثت مواردی را که از قبیل تامین هزینه‌های درمانی مراجعین نیازمند تا هزینه تامین دارو و خرید ویلچر یا دستگاه‌های مختلف بیمارستانی و یا توسعه عمرانی بیمارستان را به صورت لیست در اختیار خیرین قرار می‌دهیم تا خود فرد تصمیم بگیرد در چه زمینه‌ای هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه در این انجمن تمامی کمک‌های مادی و معنوی در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌گیرد، یاد آور شد: واقفین و خیرین می‌توانند با خیال آسوده کمک‌های خود را به دست نیازمندان واقعی برسانند و با راهنمایی انجمن افراد شناسایی شده نیازمند به خیرین معرفی می‌شوند.
 

مدیر بیمارستان بعثت در بخش دیگر سخنان خود افزود: ما باید در بحرانی‌ترین ایام نیز بیمارستان را سر پا نگه داریم و این مرکزدر دوره اوج و همه گیری ویروس کووید ۱۹ بیشترین پذیرش را داشته و بخش کرونای اطفال نیز با این بیمارستان بوده و خوشبختانه توانستیم خدمات ارزنده‌ای داشته باشیم وپرسنل ما علیرغم اینکه دوران سختی را پشت سر گذراندند، ولی در حال حاضر با کنترل و کاهش نسبی این بیماری برنامه کاری پرسنل تغییر کرده وساعت کاریشان تعدیل یافته است.
 
کیانی یکی از مشکلات در بیمارستان بعثت را عدم وجود"همراه سرا" دانست و گفت: یکی از معضلاتی که ما در بیمارستان بعثت داریم بحث همراهان بیماران است که نیاز به مکانی داریم که در اختیار همراهان قرار گیرد و متاسفانه به دلیل نبود همراه سرا مواقع بحرانی از مهمانسرا‌های ورزشی استفاده می‌کنیم و یا افراد در سطح شهر توزیع می‌شوند.

وی یاد آور شد: در بعضی بخش‌های بیمارستان بعثت نیاز به توسعه عمرانی داریم که میطلبد از کمک خیرین برای ارایه خدمات بهتر و کاملتر استفاده کنیم و یا تجهیز بیمارستان نیز جز اولویت‌ها است که باید مد نظر قرار گیرد.

مدیر عامل انجمن خیریه بیمارستان بعثت با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط کرونایی تجهیزات و وسایل حفاظتی فردی از طریق دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود، خاطر نشان ساخت: مشکلی که اکثر بیمارستان‌های کشور با آن مواجه هستند تامین اکسیژن هست و ما سعی کردیم با تمام تجهیزاتی که داریم این مشکل را مرتفع کنیم و دستگاه اکسیژن ساز چهارم نیز خریداری و نصب شده که قسمتی از مشکلات این بخش مرتفع گردید.
 

کیانی در پایان با اشاره به اینکه انصافا خیرین در هر شرایطی پای کار بودند و ضمن قدردانی از این عزیزان یاد آور شد: علیرغم تمامی امکانات و توانمندی‌ها نیازمندان و بیماران زیادی هستند که چشم انتظار کمک‌های مادی و معنوی خیرین هستند و ما نیز با تمام قوا در خدمت تمامی مراجعین هستیم لذا ازهمه کسانی که می‌توانند یاری گر ما در امر کمک رسانی به نیازمندان باشند دست همکاری میفشاریم و امیدواریم در این شرایط حساس شیوع بیماری کرونا با کمک همدیگر بتوانیم مشکلات بیماران نیازمند را مرتفع سازیم؛ لذا افرادی که تمایل دارند با انجمن خیریه بیمارستان بعثت همکاری کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب این انجمن به شماره شبا ۹۱۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۲۹۰۰۸۶۷۰۰ IR یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۹۱۹۶۴ یا شماره حساب ۲۹۰۰۸۶۷۰۰ واریز نمایند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۸۸۱۱۴۳۱۶ تماس حاصل فرمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار