پورمجاهد هشدار داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه نرخ مصوب دولتی برای تخم مرغ اعلام شده است گفت: بالاتر از این نرخ گرانفروشی محسوب شده و با گرانفروشان برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 04 January 2021
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه نرخ مصوب دولتی برای تخم مرغ اعلام شده است گفت: بالاتر از این نرخ گرانفروشی محسوب شده و با گرانفروشان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش تابناک همدان؛ ظاهر پورمجاهد در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، تخم‌مرغ هر کیلوگرم ۱۴ هزار تومان برای درب مرغداری و برای مصرف کننده کیلویی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این نرخ، تخم‌مرغ به صورت شانه‌ای با قیمت ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان متناسب با وزن توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تاکید کرد: فروش تخم مرغ بیشتر از این نرخ در سراسر استان غیرقانونی است و متخلفان به جرم گرانفروشی به تغزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

پورمجاهد گفت: در حال حاضر روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تُن تخم مرغ در استان توزیع می‌شود که نیمی از آن توسط مرغداری‌های تخم‌گذار استان و مابقی از مناطق دیگر تامین می‌شود.

او به دستگاه‌های متولی توصیه کرد: سهمیه تخم‌مرغ استان بین مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر‌ها توزیع شود تا شاهد فروکش کردن این فرآورد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در استان تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام مازاد تولید را خریداری و برای عیدنوروز ذخیره کند.

به گفته پورمجاهد کشتارگاه‌ها باید برای خرید و کشتار مرغ تولید شده در استان نهایت همکاری و تعامل را داشته باشند تا تولیدکنندگان استان دچار ضرر و زیان نشوند.

وی همچنین به میوه شب عید اشاره کرد و افزود: کسانی که توانایی مالی در حد ۲۰ میلیارد تومان دارند برای خرید سیب و پرتقال مورد نیاز عیدنوروز اعلام آمادگی کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان پیش بینی کرد: برای عید امسال هزار و ۲۰۰ تن سیب و پرتقال نیاز داشته باشیم و از ورود بخش خصوصی به این موضوع استقبال می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار