مدیرکل منابع طبیعی همدان ارتقای تاج پوشش جنگل‌های استان همدان مهم‌ترین هدف سازمانی منابع طبیعی از اجرای طرح‌های توسعه جنگل‌کاری در استان است.
کد خبر: ۹۲۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 03 January 2021

 اسفندیار خزائی با بیان اینکه بازمانده‌هایی از جنگل‌های زاگرسی در استان همدان وجود دارد که به دنبال احیا و گسترش آن هستیم گفت: ارتقای تاج پوشش جنگل‌های استان همدان مهم‌ترین هدف سازمانی منابع طبیعی از اجرای طرح‌های توسعه جنگل‌کاری در استان است. 

به گزارش تابناک همدان خزایی، از احیای جنگل‌های منطقه زاگرس دراستان خبر داد و اظهار داشت: استان همدان به دلیل میزان ارتفاعی که از سطح دریا دارد کم جنگل بوده و بیش از جنگل از نعمت مراتع خوب برخورداراست.

 وی بابیان اینکه بازمانده‌هایی از جنگل‌های زاگرسی در استان وجود دارد که به دنبال احیا و گسترش آن هستیم، افزود: در دو ناحیه رویشی در همدان شامل جنوب استان در مناطقی مانند نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و ملایر و در شمال استان منطقه فامنین نوار‌های باریکی از جنگل‌های زاگرسی دیده می‌شود به همین منظور نیز طرح‌های توسعه‌ای در حوزه جنگل‌کاری تهیه‌شده و در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد: معدود جنگل‌های جنوب استان بازمانده جنگل‌های زاگرسی و جنگل‌های شمال استان نیز بازمانده از جنگل‌های ایرانی و تورانی هستند به همین دلیل نیز سال گذشته در جنوب استان به‌ویژه منطقه نهاوند طرح بوم‌سازگان جنگل‌ها را اجرا کردیم. 

 وی عنوان کرد: امسال نیز طرح توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها را در استان اجرایی کرده‌ایم که وسعت اجرای آن بیش از ۵۰۰ هکتار از طرح جنگل‌کاری یکهزار هکتاری استان همدان را شامل می‌شود.

خزایی ارتقای تاج پوشش جنگل‌های استان را مهم‌ترین هدف این سازمان از اجرای طرح‌های جنگل‌کاری، توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها دانست و بیان کرد: در تلاشیم با احیای مناطق جنگلی استان و متراکم سازی آن‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جنگل‌ها بهره‌مند شویم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار