مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه برای حفظ سرمایه‌های طبیعی این استان آماده همکاری با مجموعه استان هستیم، افزود: صندوق کارآفرینی آمادگی دارد از مجموعه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به حوزه روستایی استان هر میزان که نیاز باشد پذیرش کند.
کد خبر: ۹۲۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 02 January 2021

نوراله‌زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی توجه ویژه‌ای به کهگیلویه و بویراحمد داشته و حتی چندین بار هم به استان سفر کرده است.

به گزارش تابناک همدان؛ مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید امروز درسفر به کهگیلویه و بویراحمد در جمع معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در راس هیات بلندپایه برای بررسی ظرفیت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری استان آمده بودند پیوست.

وی در نشست امروز جمع بندی مصوبات سفر معاونان وزیر و مدیران عامل بانک‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد پایتخت طبیعت ایران نام‌گذاری شده گفت: صندوق کارآفرینی امید آماده همکاری در این زمینه است.

وی با اشاره به تعریف طرح تمدن گردشگری برای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح بر محور سرمایه‌های نمادین و حوزه تمدن گردشگری تعریف شود و صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد هزینه جشنواره نمادین استان را پرداخت کند، ضمن اینکه این ظرفیت وجود دارد که تسهیلات طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری تا سقف ۵۰ میلیارد ریال را پرداخت کند.

نوراله‌زاده با اشاره به اینکه حوزه سرمایه طبیعی این استان مورد غفلت واقع شده، افزود: در صورت موافقت محیط زیست، می‌توان بزرگترین شکارگاه خصوصی کشور را در این استان ایجاد کرد و در این زمینه هم آماده همکاری هستیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه برای حفظ سرمایه‌های طبیعی این استان آماده همکاری با مجموعه استان هستیم، افزود: صندوق کارآفرینی آمادگی دارد از مجموعه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به حوزه روستایی استان هر میزان که نیاز باشد پذیرش کند.

نوراله زاده با اشاره به برگزاری جشنواره" بنه" گفت: بنه از محصولات این استان است که جشنواره آن به همراه محصولات فرآوری برگزار شود، ضمن اینکه جشنواره عسل و جشنواره کوهنوری دیگر برنامه‌هایی است که به معرفی بیشتر این استان کمک می‌کند و در صورت برگزاری، هدایای آن توسط صندوق پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی گفت: مدل کشاورزی قراردادی توسط صندوق کارآفرینی تعریف شده و آمادگی داریم این مدل را از استان کهگیلویه و بویراحمد و دو کارخانه سینره و زرد بند آغاز کنیم.

صندوق کارآفرینی امید آمادگی برگزاری جشنواره عسل را نیز دارد به طوری که تمام فرآیند زنجیره تولید عسل را در این جشنواره تعریف نموده و به برترین‌ها هدایایی برای برترین تولید کننده از نظر کیفیت از نظر کمییت، برترین بسته‌بندی کننده و برترین فروشنده تعلق گیرد.

نوراله زاده بااشاره به مناطق کوهستانی استان گفت: می‌توانیم جشنواره کوهنوردی را هم به صورت سالانه و هم به صورت فصلی در شاخه‌های مختلف این ورزش مفرح را برگزار کنیم و اگر بخواهیم از این طبیعت استفاده کنیم و آمادگی داریم به برترین کوهنوردان جایزه داده شود و همین امر باعث تولید ادوات کوهنوردی در فصل سرد و برفی و در فصل بهار و تابستان می‌شود.

البته فروشگاه‌های خیلی خوبی در این زمینه راه اندازی شده و صندوق آمادگی دارد آن‌ها را نیز حمایت مالی نموده تا در توسعه منطقه تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به گیاهان دارویی که درطبیعت استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارند افزود: حوزه گیاهان دارویی هم آقای دکتر میرزایی هم آقای لله گانی اشاره خوبی داشتند، اما الآن کارخانه خیلی خوبی در بحث تولید دارو‌های گیاهی در منطقه وجود دارد.
 
پذیرش طرح‌های گردشگری تا سقف ۵۰ میلیارد ریال
 
یکی از بهترین برند‌های دارو‌های گیاهی در کشور سینره است که مرکز آن دراین استان بوده و ما آمادگی داریم در قالب قرارداد کشاورزی باشرکت دارویی سینره و سایر مجموعه‌های استانی در بخش کشاورزی اداره کل بهداشت و درمان همکاری لازم را انجام دهیم.
 
به طوری که در سال جاری سازمان برنامه و بودجه ۱۲۵۰ میلیارد تومان برای اراضی شیب‌دار برای توسعه گیاهان دارویی منابع مالی اختصاص داده، که صندوق کارآفرینی امید مجری این برنامه است.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار