سعید فریدونی با بیان اینکه در استان همدان ۷۶۷ هزار مشترک برق وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۶۱۸ هزار مشترک خانگی، ۳۰ هزار مشترک عمومی، ۹۵ هزار مشترک تجاری و سایرمصارف، ۱۲ هزار مشترک کشاورزی و ۶۱۰۰ مشترک در بخش صنعتی از این شرکت برق دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 13 December 2020
معاون مشترکین و فروش خدمات شرکت توزیع برق استان همدان از مصرف ۲۵۳۸ میلیون کیلووات ساعت برق در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در هشت ماهه امسال ۲۵۳۸ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزش ۲۲۷ میلیارد تومان به مشترکین همدانی فروخته شد که دو درصد برق کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، سعید فریدونی بیشترین مصرف برق استان را در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: در استان همدان بیش از ۱۲ هزار مشترک بخش کشاورزی وجود دارد که در هشت ماهه امسال ۱۰۱۹ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزش ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی مصرف شده است.

 وی با اشاره به مصرف ۸۲۹ میلیون کیلوات ساعت برق در بخش خانگی، تصریح کرد: ۱۶۰ میلیون کیلووات ساعت برق در بخش تجاری و سایر مصارف، ۲۸۸ میلیون کیلووات ساعت در بخش صنعت و ۲۳۹ میلیون کیلووات ساعت برق در بخش عمومی استان همدان مصرف شده است.

فریدونی با بیان اینکه در استان همدان ۷۶۷ هزار مشترک برق وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۶۱۸ هزار مشترک خانگی، ۳۰ هزار مشترک عمومی، ۹۵ هزار مشترک تجاری و سایرمصارف، ۱۲ هزار مشترک کشاورزی و ۶۱۰۰ مشترک در بخش صنعتی از این شرکت برق دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به مطالبات ۱۱۰ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین، افزود: شرکت توزیع برق استان همدان ۴۰ میلیاردتومان در بخش خانگی، ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در تجاری و سایر مصارف، ۲.۵ میلیارد تومان در بخش صنعت، ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی و ۳۱ میلیارد و هشت میلیون تومان در بخش عمومی از مشترکین خود طلب دارد.

معاون مشترکین و فروش خدمات شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه صورتحساب برق مشترکین به صورت پیامکی ارسال می‌شود، تأکید کرد: سال گذشته شرکت توزیع برق استان توانست شماره تلفن همراه ۹۹ درصد مشترکین را دریافت کند و در یک سال گذشته قبض کاغذی برای مشترکین صادر نشده است.

وی با تأکید بر اینکه ۴۰ خدمت شرکت برق استان به صورت مجازی ارائه می‌شود، ادامه داد: در راستای کاهش تردد، مشترکین به این شرکت می‌توانند با نصب اپلیکیشن «برق من» در گوشی‌های موبایل خود، ۴۰ خدمت شرکت توزیع برق را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

۳۰ درصد مشترکین برق همدان مشمول طرح «برق امید» هستند

این مقام مسئول از اجرای طرح «برق امید» در این استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح برق امید، صورتحساب مشترکین کم‌مصرف استان همدان مشمول بخشودگی صدردصد می‌شود به طوریکه مشترکینی که در فصل تابستان تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در فصل زمستان تا ۸۰ کیلووات ساعت برق در ماه مصرف کنند مشمول این طرح خواهند شد.

فریدونی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح برق امید کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف برق در بخش خانگی است، یادآور شد: ۳۵ درصد از مصارف برق استان در بخش خانگی است که این طرح با هدف کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، حفاظت از محیط زیست و ... است.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۸ هزار مشترک برق خانگی در استان وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته ۱۸۱ هزار و ۶۲۷ مشترک معادل ۳۰ درصد مشترکین، مصرف ۸۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعتی داشتند که مشمول طرح برق امید می‌شوند.

معاون مشترکین و فروش خدمات شرکت توزیع برق استان همدان اظهارکرد: از ۳۰ درصد مشترکین مشمول طرح برق امید ۱۱۴ هزار مشترک شهری و ۶۷ هزار مشترک روستایی هستند.

فریدونی با بیان اینکه ۶۰ هزار مشترک برق استان در مرز طرح برق امید قرار دارند، خاطرنشان کرد: این مشترکین مصارف حدود ۱۰۰ کیلووات تا ۱۲۰ کیلووات ساعت دارند و در صورتی که نسبت به کاهش مصرف خود اقدام نکنند ۱۰ درصد به صورتحساب ماهانه این مشترکین اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هشت درصد مشترکین برق استان پرمصرف هستند، افزود: ۵۰ هزار مشترک پرمصرف در استان همدان وجود دارد که آن‌ها نیز با برنامه‌ریزی صحیح و رعایت الگوی مصرف و همچنین نصب پنل‌های خورشیدی در منازل می‌توانند در رده مشترکین خوش مصرف قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مشترکین پرمصرف ۲۰ درصد مصرف انرژی برق استان را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: در صورتی که این مشترکین نسبت به کاهش مصرف خود اقدام نکنند ۱۰ درصد به صورتحساب ماهانه این مشترکین اضافه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار