مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان:
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در خصوص آزاد سازی سهام عدالت گفت: با اجازه‌ای که مقام معظم رهبری صادر کردند، آزاد سازی سهام عدالت شکل گرفت و طبق بررسی‌های آماری در استان ۱ میلیون  و ۴۱۵ هزار نفر دارای سهام عدالت هستند که از این تعداد ۹۰۸ هزار ۷۲۲ نفر سهام خود را به صورت غیر مستقیم آزاد کرده اند.
کد خبر: ۹۲۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 04 December 2020
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در خصوص آزاد سازی سهام  عدالت گفت: با اجازه‌ای که مقام معظم رهبری صادر کردند، آزاد سازی سهام   عدالت شکل گرفت و طبق بررسی‌های آماری در استان ۱ میلیون  و ۴۱۵هزار  نفردارای سهام عدالت هستند که از این تعداد ۹۰۸ هزار ۷۲۲ نفر سهام خود را    به صورت غیر مستقیم آزاد کرده اند. 
 
به گزارش تابناک همدان،سید ناصر محمودی افزود: از ابتدای امر آزاد سازی برای مدیریت سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم؛ برای همه مردم اعلام شد و از تعداد کل دارندگان سهام عدالت در استان ۵۰۶ هزار و ۲۷۸ نفر به روش مستقیم مدیریت دارایی و سهام خود را، بر عهده گرفتند و افرادی که روش مستقیم را در بازه زمانی اعلام شده انتخاب نکردند به صورت اتوماتیک مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.
 
مردم برای دریافت کد بورس در سامانه سجام اقدام کنندوی با تأکید بر اینکه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند حتماً باید کد  بورسی دریافت کنند، یادآور شد: این افراد باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و  طبق قانون شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی سهامشان را مدیریت کنند.

محمودی یاد آور شد: افرادی که تمایل دارند در سامانه سجام ثبت نام کنند نیاز  به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ندارند و با مراجعه به سایت فرایند ثبت نام  انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی، در حال حاضر بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان است، خاطر نشان ساخت: افراد با دریافت کد بورسی می‌توانند در مراحل بعدی که مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره است فعالیت کنند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان همدان در ادامه گفت: با توجه به اینکه هجم وسیعی از افراد روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند لذا منابع مالی بالایی آورده شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌شوند که قرار است به نیابت از مخاطبان خود مدیریت و بازار گردانی کنند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی باید اعضای جدیدی برای عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان ثبت نام کنند، خاطر نشان ساخت: قبلا اعضای غیر مستقیم می‌توانستند کاندید و عضو هیئت مدیره شوند که با رایزنی‌های انجام شده اجازه داده شد اعضای مستقیم نیز ثبت نام کنند.

محمودی درخصوص فرایند ثبت نام نیز گفت: فرایند به این صورت است که افرادی که در حوزه سرمایه داری تخصص دارند می‌توانند ثبت نام کنند و عضو هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری شوند؛ علاوه بر آن اطلاع رسانی‌های گسترده از صاحبان صنایع، اساتید دانشگاه، مدیران بخش خصوصی و دولتی که باز نشسته شده اند انجام شده و لازم به ذکر است کارمندان دولت نمی‌توانند عضو هیئت مدیره شوند.

وی با اشاره به اینکه برای افرادی که واجد شرایط بودند با ارسال پیامک و اطلاع رسانی‌های دیگر درخواست شده که در سامانه‌ای که به همین منظور راه اندازی شده و وابسته به سازمان بورس است ثبت نام کنند، یاد آور شد: البته صلاحیت عمومی ثبت نام کنندگان توسط سازمان بورس مورد تایید قرار می‌گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، با بیان اینکه شاکله اصلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان را مدیران عامل شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان‌ها تشکیل داده است، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت اقتصاد و سازمان بورس، باید اعضای جدید برای عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انتخاب شوند.

محمودی با تاکید بر اینکه اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از طریق برگزاری انتخابات و توسط سهامداران انتخاب می‌شوند، یادآور شد: لذا کاندیدا‌های عضویت در هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان باید در سامانه www.setan.seo.ir ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه لازمه برگزاری مجمع و انتخابات الکترونیک این است که افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد سجام داشته باشند، متذکر شد: بنابراین از تمام مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌خواهیم به سامانه سجام مراجعه و ثبت نام نمایند.

محمودی در پایان یاد آور شد: به لحاط شرایط فعلی مقرر شد انتخابات مجمع عمومی به صورت الکترونیکی برگزار شود.

لازم به ذکر است، افرادی که کد بورس دریافت می‌کنند از مزایای ذیل برخوردار می‌شوند.

-اطلاع از تعداد سهام و دریافت گواهی نامه الکترونیکی 
-امکان معامله پذیری سهم
-دریافت سود عملکرد سالیانه
-امکان حضور در مجمع الکترونیکی عمومی 
-در خواست عضویت در هیئت مدیره را می‌توانند داشته باشند
-اعمال نظر در مورد عملکرد مدیران شرکت 
-مشارکت در افزایش سرمایه
-کمک به بهبود عملکرد مدیران
-امکان وثیقه گذاری سهام عدالت جهت دریافت وام
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار