رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بالا بودن شمار دوربرگردان‌ها نیز از دیگر علل کثرت تصادف در این محدوده است البته غیراستاندارد و غیر اصولی بودن همه دوربرگردان‌ها نیز بر بالا رفتن این آمار تاثیر داشته است در حالیکه در عمق جاده‌ها دوربرگردانی وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 01 December 2020
به گزارش ایرنا سرهنگ رضا عزیزی اظهار داشت: ۲ دستگاه خودرو از دوربرگردان قهاوند به سمت چپ گردش کردند که در این موقع چهار خودروی عبوری به علت مه گرفتگی و محدودیت دید با این وسایل نقلیه برخورد کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر دوبرگردان‌های استان در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها قرار دارد اضافه کرد: بیشتر دوربرگردان‌های این استان غیر استاندارد بوده و تنها با ریختن آسفالت و ایجاد یک دوربرگردان هلالی، دو لاین را به یکدیگر مرتبط کردند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بالا بودن شمار دوربرگردان‌ها نیز از دیگر علل کثرت تصادف در این محدوده است البته غیراستاندارد و غیر اصولی بودن همه دوربرگردان‌ها نیز بر بالا رفتن این آمار تاثیر داشته است در حالیکه در عمق جاده‌ها دوربرگردانی وجود ندارد.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: بالا بودن شمار دوربرگردان‌ها میزان تداخل خودرو‌ها را افزایش داده است و در این میان رعایت نکردن حق تقدم هنگام دور زدن نیز موجب بروز سوانحی نظیر برخورد جلو به عقب خودرو و جلو به پهلو می‌شود.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: طبق استاندارد باید ۵۰۰ متر مانده به دوربرگردان لاین مناسب کُند رو ایجاد شده همچنین هنگام دور زدن نیز جان پناهی تا زمان قرار گرفتن خودرو در مسیر اصلی در نظر گرفته شود که این اصل در هیچ‌یک از دوربرگردان‌های این استان رعایت نشده است.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: رانندگان هنگام تردد در شرایط مه آلودگی باید از چراغ مه شکن و نور پایین استفاده کرده و آج دار بودن لاستیک‌ها برای متوقف شدن به موقع خودرو هنگام استفاده از سیستم ترمز ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار