سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان بیان کرد: نیرو‌های راهداری آماده اجرای عملیات نمک‌پاشی در محور‌های همدان هستند.
کد خبر: ۹۱۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 26 November 2020
به گزارش ایرنا صفر صادقی‌راد افزود: همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد زمستان زود هنگام را تجربه می‌کند که در همین زمینه عملیات تهیه و ذخیره سازی شن و نمک مورد نیاز راهدارخانه‌ها در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ۳۴ راهدارخانه با نزدیک به ۵۰۰ نیروی عملیاتی و پشتیبانی وظیفه بازگشایی، پاکسازی و نگهداری جاده‌های استان را بر عهده دارند.

صادقی‌راد افزود: ماشین‌آلات راهداری هم اکنون در گردنه‌های حساس استان مستقر شده اند تا در صورت احتمال بارش برف ترافیک عبوری دچار اختلال نشود.

وی ادامه داد: در پیش‌بینی اداره کل هواشناسی احتمال بارش باران و ریزش برف در محور‌های ملایر، قهاوند و کبودراهنگ و گردنه‌های تویسرکان و اسدآباد گزارش شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان بیان کرد: نیرو‌های راهداری آماده اجرای عملیات نمک‌پاشی در محور‌های همدان هستند.

وی با اشاره به اینکه محور گنجنامه - تویسرکان به دلیل نبود ایمنی کافی و احتمال ریزش سنگ از یکم آذر مسدود شده است، عنوان کرد: افرادی که قصد سفر بین همدان و تویسرکان را دارند می‌توانند از مسیر جایگزین «همدان - جوکار - تویسرکان» و «مسیر همدان - اسدآباد - تویسرکان» استفاده کنند.

صادقی‌راد تاکید کرد: به دنبال باراش باران و ریزش برف در نقاط مختلف استان، جاده‌ها لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند، اضافه کرد: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آماده اعلام وضعیت راه‌ها است.

پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه است.

همچنین ۹۹.۲ درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و ۲.۳ درصد کل راه‌های کشور در همدان قرار دارد.

۹۲ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۲ شرکت حمل مسافر در این استان فعال هستند و ۱۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و سه هزار نفر در بخش حمل و نقل مسافر فعال بوده که همگی دارای کارت هوشمند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار