رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان با اشاره به اینکه افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخفیف ۳۰ درصدی می‌گیرند افزود: افراد مجهول‌الهویه نیز به صورت رایگان دفن می‌شوند که ماهانه سه تا پنج مورد داریم.
کد خبر: ۹۱۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 26 November 2020
به گزارش فارس از همدان، علی قبادی در جمع خبرنگاران از فعالیت‌های موقوفه ۱۰۷ هکتاری باغ بهشت همدان سخن به میان آورد و اظهار کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۱۹۰ فرد متوفی در این موقوفه خاکسپاری شدند.

وی با بیان اینکه از بین متوفیان سال گذشته یک‌هزار و ۶۹۰ مرد و یک‌هزار و ۵۰۰ زن بودند خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان نیز ۳ هزار و ۲۸۹ فوتی در سیستم باغ بهشت ثبت شد که از این تعداد یک‌هزار و ۷۲۲ نفر مرد و یک‌هزار و ۵۶۷ نفر زن بودند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش باغ بهشت همدان روزانه ۴۰ متوفی است و آمادگی پذیرش بیش از این تعداد را نیز داریم افزود: تعداد نیرو‌های فعال در باغ بهشت همدان ۳۵ نفر هستند.

وی از فعالیت ۱۲ وسیله نقلیه در این بخش خبر داد و با بیان اینکه ۹ خودرو متعلق به بخش خصوصی و سه خودور نیز مربوط به ماست گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۳۰۰ ماموریت ثبت شده است.

قبادی با اشاره به اینکه طبق قانون خرید و فروش قبر در باغ بهشت همدان به دلیل موقوفه بودن ممنوع است گفت: در حال حاضر تنها ۱۳ میلیون ریال هزینه ساخت قبور بر اساس دستورالعمل از خانواده متوفیان دریافت می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به خدمات ارائه شده نظیر حمل با آمبولانس، غسل، کفن و... در مجموع هزینه تقریبا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای تدفین پرداخت می‌شود که هزینه بالایی نیست.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان با اشاره به اینکه افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخفیف ۳۰ درصدی می‌گیرند افزود: افراد مجهول‌الهویه نیز به صورت رایگان دفن می‌شوند که ماهانه سه تا پنج مورد داریم.

وی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی در موقوفه باغ بهشت همدان اشاره کرد و با اشاره به پیش‌بینی طرح مشاوره خانواده در واحد فرهنگی تصریح کرد: آماده‌سازی ۷ تا ۱۰ هزار قبر، تهیه آسفالت ادامه بلوار ۷۵ متری و ساماندهی گلزار شهدا از برنامه‌های سال آینده است.

قبادی با اشاره به افزایش نیرو در غسالخانه باغ بهشت نسبت به شرایط بیماری کرونا گفت: در گذشته دو نیروی آقا و دو نیروی خانم در این بخش فعالیت داشتند که با توجه به شرایط موجود در هر بخش یک نیرو اضافه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونای شهرستان اکنون ورود و خروج خودرو به داخل باغ بهشت ممنوع است، اما نمی‌توانیم از ورود و خروج افراد جلوگیری کنیم و شهروندان خود باید این موضوع را رعایت کنند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان با اشاره ادعای مطرح شده نسبت به واگذاری مدیریت باغ بهشت به شهرداری خاطرنشان کرد: در گذشته باغ بهشت زیر نظر شهرداری بوده که بر اساس پیگیری‌ها و احقاق حق موقوفه باغ بهشت همدان به اوقاف بازگشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مدیریت باغ بهشت با اوقاف است گفت: اگر بنا باشد شهرداری عهده‌دار این کار شود ساز و کار با سازمان اوقاف است، اما تا زمانی که در این جایگاه هستم از حق خود در این خصوص دفاع می‌کنیم.

قبادی در خصوص ورود نیرو‌های جهادی در حوزه غسل و تدفین افراد کرونایی بیان کرد: نیرو‌هایی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و دوره‌هایی نیز به این منظور برای آن‌ها برگزار شد که در مواقع بحرانی و در صورت نیاز از آن‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به افزایش میزان فوتی‌های روزانه بیماران مبتلا کرونا گفت: بخش خاکسپاری فوتی‌های کرونایی جداست و طبق پروتکل‌ها این فوتی‌ها در طبقات زیرین دفن می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار