مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری نهمین جشنواره "یوسف" خبر داد و گفت: جشنواره یوسف فرصتی برای تولید و خلق آثار ادبی فاخر در حوزه مقاومت و دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۱۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 23 November 2020

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری نهمین جشنواره "یوسف" خبر داد و گفت: جشنواره یوسف فرصتی برای تولید و خلق آثار ادبی فاخر در حوزه مقاومت و دفاع مقدس است.

به گزارش تابناک همدان، محمدبرخوردار با بیان اینکه جشنواره "یوسف" زمینه‌ای برای تبلور اندیشه‌های داستانی در دفاع مقدس است و با هدف، تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، به عنوان پیشروان فرهنگ ملی جهت نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی در هشت دوره توانسته بازشناسی فرهنگ جهاد، شهادت و پایداری و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شناسایی و معرفی نویسندگان جوان و نو قلم را به جامعه موفق عمل نماید، افزود: نهمین دوره جشنواره یوسف به مناسبت گرامیداشت ۴۰سالگی دفاع مقدس برگزار می شود و فراخوان نهیمن دوره با موضوعات مختلف ارایه شده و علاقمندان می توانند تا پایان آذر ماه آثار خود را به آدرس دبیرخانه استانی ارسال نمایند.

لازم به ذکر است فراخوان نهمین دوره "جایزه ادبی یوسف" (داستان‌های کوتاه). علاقمندان می‏ توانند آثار خود را با موضوع دفاع مقدس، چهل سالگی دفاع مقدس- دستاورد‌های ۴۰ ساله – مقاومت بین الملل- مدافعان سلامت حداکثر تا پایان آذر ۱۳۹۹، به دبیرخانه استانی به آدرس پست الکترونیک pajuhesh۲۰۲۰@chmail.ir یاصندوق پستی ۶۹۸-۶۵۱۶۷ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ارسال نمایند.
Pajoohesh2020@chmail.ir

گفتنی است؛ اداره‏ کل حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان همدان به منظور انعکاس و انتقال میراث گران سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی نهمین جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه) را با شرایط ذیل برگزار می‏کند.

شرایط شرکت:

۱) موضوع اصلی داستان ارسالی دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت (ع)، مدافعان سلامت، عبرت‌های مقاومت و بیداری اسلامی، باشد.

۲) بخش ویژه جایزه با موضوع مدافعان سلامت می‌باشد.

۳) تعداد صفحه‏ های اثر، از پانزده صفحه (حدود چهار هزار کلمه) بیشتر نباشد.

۴) داستان‏های ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد.

۵) آثار به صورت تایپی و در دو نسخه ارسال شود. محدودیتی از نظر کمّی برای ارسال آثار وجود ندارد.

۶) توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداخت به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع وطن، مدافع حرم و مدافعان سلامت. 

۷) استفاده از زبان و گویش‏های محلی و منطقه ای، امتیاز ویژه خواهد داشت.

۷) بخش ویژه جایزه به‏ طور جداگانه داوری خواهد شد و به دو اثر برتر جایزه جداگانه اهدا خواهد شد.

۸) لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، آدرس الکترونیکی و شماره تماس حتماً در انتهای داستان درج شده باشد.
 
۹) داستان‏های منتخب، ویرایش شده و در مجموعه‏ای چاپ خواهد شد.
 
۱۰) زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی، بهمن ۱۳۹۹ خواهد بود.

۱۱) علاقمندان می‏توانند آثار خود را حداکثر تا پایان آذر ۱۳۹۹ به دبیرخانه استانی ارسال نمایند.
 
بخش جنبی جشنواره:

-توجه به رویداد‌ها و شخصیت‌های شاخص شهرستان
-استفاده از فرهنگ عامه و گویش محلی در خلق آثار
 
در پایان آثار منتخب برتر به جشنواره ملی ارسال خواهد شد.
 
برگزاری نهمین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار