آغاز بیش از ۱۷۰۰ هکتار عملیات احیاء واصلاحی مراتع در استان
کد خبر: ۹۱۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 24 November 2020
آغاز بیش از ۱۷۰۰ هکتار عملیات احیاء واصلاحی مراتع در استان

به گزارش تایناک همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان:اسفندیارخزائی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ازآغاز بیش از ۱۷۰۰ هکتار عملیات احیاء واصلاحی مراتع در استان خبر داد وافزود: امسال ۹۳۰ هکتار بذرپاشی و ۵۳۹ هکتار کپه کاری و ۲۳۱ هکتاربوته کاری در سطح مراتع استان از محل صندوق توسعه ملی انجام شده و ۵۰ هکتار نیز کشت گیاهان داروئی بصورت مشارکتی با مردم در دستور کار قرار دارد.

خزائی اظهار داشت: سال گذشته نیز ۸۲۴ هکتار کپه کاری و یک هزار و ۲۴۰ هکتار نیز بذر پاشی در در کل اراضی شناسایی شده استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که عملیات اجرای بذرپاشی و کپه کاری در مراتع شهرستان‌های استان آغاز شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده عملیات بیولوژیکی درکلیه شهرستان طی هفته گذشته اجزائی شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع یک میلیارد و۳۶۰ میلیون تومان اعتبار و برای طرح‌های بیابان زدائی ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

خزائی گفت: در راستای سیاست‌های اجرایی و در سال جهش تولید و اجرای طرح «۹ در ۹۹» سازمان جنگل‌ها به‌صورت مشارکتی توسط بهره برداران و جوامع محلی کشت گیاهان دارویی در برنامه‌های ما قرار دارد.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح‌ها در سطح مراتع استان را افزایش تولید علوفه وحفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و همچنین توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی در مراتع اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با بارش نزولات آسمانی این مراتع احیا ء واصلاح خواهند شد وسهم قابل توجهی در تولید علوفه در استان ایجاد خواهند کرد.

خزادی تصریح کرد: اقدامات احیا و اصلاحی مراتع را طرحی موثر برای بهبود وضع اقتصادی و معیشت بهره بردران و روستائیان ورونق تولید بیان کرد.

مدیر کل منابع طبیعی استان حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری پایدار درتولید علوفه و خدمات زیست محیطی مراتع و بهبود شاخص‌های پایداری اکولوژیکی مرتع رااز دیگر اهداف اجرای طرح‌های بیولوژیکی در عرصه‌های طبیعی دانست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار