فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در طرح غربالگری و خانه‌های بهداشت، بسیجیان پای کار آمدند و در سطح شهرستان غربالگری سلامت انجام شد خاطرنشان کرد: بسیجیان به کادر درمانی در برپایی نقاهتگاه‌ها و آموزش تخصصی کمک پرستاری کمک کردند، ضمن اینکه هر کجا احساس شد کادر درمان نیاز به تقویت روحیه دارد با اجرای گروه‌های سرود در بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و از مدافعین سلامت تقدیر کردند.
کد خبر: ۹۱۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 23 November 2020
به گزارش فارس علی بقایی با بیان اینکه امسال در آستانه چهل و یکمین سالگرد تاسیس شجره طیبه بسیج هستیم اظهار کرد: تشکیل بسیج در جمهوری اسلامی ایران از برکات و الطاف خداوند بر مردم ایران و انقلاب اسلامی است که اگر نبود، بدون تردید ما با خلأ جدی در حوزه‌های مختلف کشور مواجه می‌شدیم که جبران کردن آن‌ها کار ساده‌ای نبود.

وی با تأکید بر اینکه بنا به فرمایش رهبری، امام راحل با تشکیل بسیج سرنوشت کشور را به جوان‌ها سپردند افزود: اگر بسیج تا امروز تشکیل نشده بود بار‌ها و بار‌ها باید آن به عنوان یک نهاد مقدس مردمی ایجاد می‌کردیم، اما امام خمینی (ره) با نفس قدسی این شجره طیبه را بنا گذاشتند، شجره طیبه‌ای که در سایه‌سار آن، ما امروز پیشرفت، تعالی، نشاط، امنیت و آسایش را داریم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج عبارت است از «بسیج پیشرو خدمت، امیدآفرین» تصریح کرد: همه ما بسیج را به عنوان خادم ملت ایران می‌شناسیم و همه در این ۴۱ سال تجربه کردند که بسیج از مردم با مردم و برای مردم است و هر کجا نیاز به آن بوده پای کار آمده است.

وی افزود: امروز شاهد حضور پررنگ بسیج در عرصه‌های مختلفی، چون مقابله با بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و حل مشکلات فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و تأمین امنیت مردم، مبارزه با ناآرامی‌ها و دفاع هستیم.

بقایی با بیان اینکه امسال مردم ما بیشتر از گذشته ضرورت حضور بسیج را درک کردند تصریح کرد: با شیوع کرونا هر کس شاید به فکر جان خودش باشد، اما بسیجیان از دقایق اول با فرمان و دستور رهبری در همه عرصه‌ها و مقابله با کرونا حضور یافتند.

وی با بیان اینکه کمک به بازرسان برای شناسایی محتکران یکی از اقدامات بسیجیان در این دوران بوده است ادامه داد: وقتی با چالش کمبود ماسک مواجه شدیم، پایگاه‌های بسیج به کارگاه‌های تولید ماسک تبدیل شدند به طوری که امروز در شهرستان همدان مثل میادین میوه و تره‌بار ایستگاه‌هایی برای عرضه ماسک در تمام نقاط شهر وجود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در طرح غربالگری و خانه‌های بهداشت، بسیجیان پای کار آمدند و در سطح شهرستان غربالگری سلامت انجام شد خاطرنشان کرد: بسیجیان به کادر درمانی در برپایی نقاهتگاه‌ها و آموزش تخصصی کمک پرستاری کمک کردند، ضمن اینکه هر کجا احساس شد کادر درمان نیاز به تقویت روحیه دارد با اجرای گروه‌های سرود در بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و از مدافعین سلامت تقدیر کردند.

وی بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو خدمت است به طوری که در بحث کرونا هر کجا احساس نیاز بود وارد عمل شد گفت: کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا در قالب کمک‌های مومنانه از این اقدامات است و تا به امروز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و در سطح شهرستان توزیع شده است.

بقایی با بیان اینکه حدود ۶ هزار بسته لوازم التحریر توسط بسیجیان توزیع شد و ۳۷ تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفت گفت: در طرح فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و کنترل پلاک‌های غیربومی نیز بسیجیان وارد عمل شدند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن ۹۶ گروه جهادی در ضدعفونی شهرستان فعال بودند و دو رزمایش بزرگ در سطح شهرستان به همت بسیجیان و توسط ۱۲ هزار نفر در شیفت‌های مختلف برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: حدود ۳ هزار نفر از نیرو‌های بسیج آموزش عمومی در حوزه مقابله با کرونا دیدند و قالب حلقه‌های صالحین از حضوری به مجازی تبدیل شده است.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج نیز تصریح کرد: توزیع ماسک رایگان در حاشیه شهر، انجام امر به معروف و برگزاری گشت‌های رضویون برای محله‌ها از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

بقایی با تأکید بر اینکه از ظرفیت رسانه در هفته بسیج بیشتر استفاده خواهیم کرد ادامه داد: در فضای مجازی مسابقه کتابخوانی سردار شهید سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب، فضاسازی شهری با مضامین از فعالیت‌های بسیج و با همکاری مدیریت شهری نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به انجام «نذر خون» در پایگاه‌های انتقال خون گفت: استفاه از سامانه شاد برای نواختن زنگ بسیج در فضای مجازی، تقدیر از کادر درمان و کمک‌های مومنانه در سطح شهرستان به اجرا درخواهد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار