رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد، سردار طلایی‌نیک قول مساعد داد این موضوع را به منظور حمایت از اشتغال، حمایت از جامعه هدف و کمک در سطح ملی پیگیری می‌کند. 
کد خبر: ۹۱۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 21 November 2020
به گزارش ایرنا ابراهیم جلیلی اظهار داشت: در این نشست که نمایندگان ملایر در مجلس یازدهم، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر و فعالان صنعت مبلمان حضور داشتند، موضوع توافق وزارت دفاع (فروشگاه‌های وزارت دفاع) با بخش خصوصی مبلمان منبت برای ورود این تولیدات به فروشگاه‌های اتکا مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: به گفته سردار طلایی‌نیک معاون حقوقی و امور وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، هدف ما این است در توافق با بخش خصوصی ملایر تولیدات مبلمان منبت با کمترین واسطه در دسترس مشتریان و خریداران در فروشگاه‌های اتکا قرار گیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد، سردار طلایی‌نیک قول مساعد داد این موضوع را به منظور حمایت از اشتغال، حمایت از جامعه هدف و کمک در سطح ملی پیگیری می‌کند. 

جلیلی افزود: به گفته مدیرعامل فروشگاه‌های اتکا در این نشست، ثبت ملی و جهانی مبلمان منبت ملایر، کار ارزنده‌ای در این شهرستان است که با همت جمعی صورت گرفت و با وجود حدود ۶۰۰ فروشگاه اتکا در سطح کشور، بیش از ۴۰ فروشگاه، ظرفیت ارایه مبلمان منبت ملایر را دارند.

وی در عین حال ارزانی مبلمان منبت ملایر نسبت به سایر مراکز تولیدی، استفاده از هنرِ دست، داشتن ۲ برند ملی و جهانی، برخورداری این صنعت از حمایت مسوولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اتحاد بخش خصوصی و دولتی را از جمله مزیت‌های این هنر صنعت برشمرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: بدون شک ایجاد ارتباط بخش تولیدی مبلمان منبت ملایر با زنجیره فروشگاه‌های اتکا موفقیت‌آمیز خواهد بود.

جلیلی ادامه داد: به گفته نماینده مردم ملایر در مجلس، اتصال مبلمان منبت ملایر به فروشگاه‌های اتکا به یک برند تبدیل می‌شود و در حقیقت نوعی برندسازی و عامل یک نوع اعتماد معنوی و اتکا پلی برای توسعه توریست‌پذیری است.

وی فروشگاه‌های اتکا را دروازه و نقشه راهی برای فروش مبلمان منبت ملایر دانست و گفت: در این نشست مقرر شد کمیته ارزیابی مالی و بازرگانی اتکا در اولین فرصت از صنعت مبلمان منبت ملایر بازدید کنند.

بهمن سال گذشته بر اساس تصمیم شورای جهانی صنایع دستی، منبت ملایر در فهرست صنایع دستی جهان به ثبت رسید، همچنین این هنر سال ۹۶ در فهرست شهر‌های ملی صنایع دستی ایران قرار گرفت.

شهرستان ملایر دارای بیش از پنج هزار کارگاه تولیدی مبل و منبت و ۹ هزار استادکار و منبت‌کار است و بیش از ۲۵ هزار هنرمند در این رشته فعالیت می‌کنند و بیش از ۶۰ درصد از تولید مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار