شهردار منطقه ۳ همدان خبر داد
اهمیت نقش مادر و شرایط و نیاز‌های حضور بانوان به همراه کودکانشان در فضا‌های شهری و ساختمان‌های عمومی و محل‌های پر تردد شهر، ایجاد فضا‌هایی جهت استفاده مادران و کودکان را به یک خواست عمومی تبدیل کرد و در این راستا طرح احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک در دستور کار شهرداری منطقه سه همدان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱ 20 November 2020

محمدرضا فیضی‌منش مدیر منطقه سه شهرداری همدان در آئین کلنگ‌زنی اتاق مادر و کودک بوستان شهروند اظهار کرد.

به گزارش تابناک همدان ؛ وی گفت: در حال حاضر فضا‌های شهری برای حضور گروه‌های مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان با کمبود‌ها و نواقصی مواجه بوده و نبود مکان‌های مناسب برای مواردی، چون تغذیه نوزادان و رسیدگی به امور آنان و به طور کلی فضا‌های عمومی مورد مراجعه مادران از جمله این موارد است.  

مدیر شهرداری منطقه ۳ همدان ادامه داد: بر اساس گزارش‌های مردمی در بسیاری از موارد در مکان‌های عمومی از جمله بوستان‌ها با مادرانی روبرو می‌شویم که با حالت نگرانی در حال رسیدگی به کودکان خود هستند که باید حقوق اولیه این افراد از سوی مدیریت شهری دیده شود.  

فیضی‌منش ادامه داد: در برخی کشورها، فضا‌های امنی برای مادران طراحی و اجرا شده که موجبات آسایش روانی مادران و رسیدگی به نوزادان خود را فراهم می‌کند و به آنان فرصت حضور در فضا‌های شهری را با خیال آسوده می‌دهد.

وی گفت: مادران وقتی بدانند بیرون از خانه فضایی هست که می‌توانند با آرامش به فرزندان خود رسیدگی کنند، بر سبک زندگی، نگاه به خود و تجربه مادرشدن آن‌ها تاثیرگذار است.  

وی ادامه داد: در همین راستا راه‌اندازی اتاق‌های مادر و کودک در پارک‌های منطقه سه در دستور کار قرار گرفته و اولین اتاق مادر کودک در بوستان شهروند احداث می‌شود.
 

وی افزود: برای ایجاد اتاق‌های مراقبت از کودکان یا اتاق‎‌های مادر و کودک در فضا‌های عمومی منطقه از خردادماه برنامه ریزی شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری همدان تاکید کرد: شناسایی فضا‌های عمومی روباز و سرپوشیده شاخص که حضور مادران و کودکان زیر سه سال در آن مکان‌ها بیشتر است را در دستور کار قرار دادیم و تمهیدات احداث اتاق مادر و کودک انجام پذیرفته است.  

وی یادآور شد: در این اتاق‌ها ارائه ۲ نوع خدمت شیردهی و تعویض پوشک برای مادران دارای کودک زیر سه سال وجود دارد که ورودی اتاق‌ها رایگان خواهد بود.  

مدیر منطقه سه شهرداری همدان، تصریح کرد: علاوه بر احداث اتاق مادر و کودک در بوستان شهروند فضا‌های شهری دیگر از جمله بوستان شهید مدنی، پارک شاهد، پارک گلستان، خیابان اکباتان در سال‌های آینده به این اتاق‌ها تجهیز خواهند شد.

وی گفت: امیدواریم با این اقدام آرامش در محیط شهری برای مادران جوان را بیشتر کرده و همدان را یک گام دیگر به شهر دوستدار کودک نزدیک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار