مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: علاوه بر این در حال حاضر ۲۱۳ هکتار دیگر در روستای ازنهری در دست اقدام بوده و طرح مطالعه ۸۰۰ هکتار دیگر نیز در روستای لیلی یادگار این شهرستان در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۱۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 19 November 2020
به گزارش فارس کریم حاج باباعلی  در نهاوند اظهار کرد: نهاوند یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان در خصوص عملیات یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی است که طی سال‌های گذشته این عملیات در چندین روستای شهرستان انجام شده است.

وی افزود: کار عملیات یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی تاکنون در سطح ۴ هزار و ۶۴۵ هکتار از اراضی شهرستان انجام شده و آبیاری تحت فشار نیز در آن‌ها صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: علاوه بر این در حال حاضر ۲۱۳ هکتار دیگر در روستای ازنهری در دست اقدام بوده و طرح مطالعه ۸۰۰ هکتار دیگر نیز در روستای لیلی یادگار این شهرستان در دست اقدام است.

وی به مزایای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: تجمیع اراضی سبب ارزشمند شدن تولید اقتصادی شده و بیشترین بهره‌وری نصیب کشاورزان می‌شود و از لحاظ کسب درآمد نیز آنان در شرایط بهتر قرار خواهند گرفت.

حاج باباعلی گفت: با اجرای یکپارچه‌سازی اراضی علاوه بر توجیه اقتصادی کشاورزی و بهینه شدن فعالیت‌ها، ارزش افزوده هم برای زمین کشاورزی ایجاد می‌شود و علاوه بر آن کار سنددار کردن زمین‌ها راحت‌تر امکان‌پذیر خواهد شد.

وی اجرای آبیاری نوین را با یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی امکانپذیرتر عنوان کرد و افزود: با توسعه آبیاری بارانی و قطره‌ای در شهرستان اجرای این طرح در اراضی یکپارچه‌سازی شده بهتر و کم‌هزینه‌تر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از آگاهسازی کشاورزان شهرستان نسبت به طرح یکپارچه‌سازی خبر داد و گفت: با خشکسالی متعدد سال‌های اخیر و کم آبی، کشاورزان متوجه شده‌اند باید به سمت روش‌های مدرن و علمی بروند، زیرا روش‌های سنتی پاسخگوی شیوه‌های نوین کشاورزی نیست.

 شهرستان نهاوند با توجه به آب و هوای مساعد از قطب‌های اصلی کشاورزی استان است که در بسیاری از محصولات در سطح استان و حتی کشور رتبه اول را به دست آورده است.

در این شهرستان بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی قابل کشت وجود دارد که حدود ۵۳ هزار هکتار آن به کشت انواع محصولات باغی و زراعی اختصاص دارد.

از عمده‌ترین تولیدات محصولات کشاورزی شهرستان نهاوند می‌توان به گندم، جو، چغندرقند، کلزا، گشنیز، آفتابگردان، نخود و لوبیا، ذرت، خیار، سیب، هلو، شلیل، گردو، زردآلو، گیلاس و آلبالو اشاره کرد که سالانه صد‌ها هزار تن محصول را روانه بازار مصرف استان و کشور می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار