مدیر عامل شرکت سیاحتی علی‌صدر اعلام کرد: اصحاب رسانه نیز براساس توافق‌نامه انجام شده با خانه مطبوعات شامل این تخفیف می‌شوند و همه خبرنگاران رسانه‌های مجوزدار کشوری و فعال در استان‌های مختلف می‌توانند تا پایان سال به همراه خانواده از غارعلی‌صدر با ۵۰ درصد تخفیف بازدید کنند.
کد خبر: ۹۱۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 17 November 2020
به گزارش  تسنیم از همدان، پایتخت تاریخ و تمدن دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است؛ زیبایی‌هایی که در کنار پیشینه تاریخی ۳ هزار ساله و ابنیه کهن خودنمایی می‌کند.

غار علی‌صدر از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان همدان است؛ جایی منحصر به فرد که شهرت جهانی دارد و هر سال، پذیرای گردشگران بسیاری است.

علی‌صدر، بزرگ‌ترین غار آبی جهان و یکی از غار‌های تالابی ایران است. این غار از بی‌نظیرترین و خوش‌منظره‌ترین غار‌های طبیعی قابل قایقرانی جهان است که در روستای علی‌صدر از توابع بخش گل‌تپه شهرستان کبودراهنگ واقع‌شده است.

غار علی‌صدر در کوه نه‌چندان مرتفع ساری‌قیه (صخره زرد) قرار دارد که در قسمت جنوب روستای علی‌صدر و چسبیده به آن قرارگرفته است. در این کوه دو غار دیگر به نام غار "سراب" و غار "سوباشی" وجود دارد که به ترتیب ۷ و ۱۱ کیلومتر با غار علی‌صدر فاصله دارند و چنان‌که در منابع جغرافیایی آمده، آب علی‌صدر از غار سراب سرچشمه می‌گیرد.

نام اصلی غار علی سرد یا علی سد بوده که به‌تدریج به "علی‌صدر" معروف شده است. قدمت سنگ‌های تشکیل‌دهنده کوه غار علی‌صدر به دوران دوم زمین‌شناسی یعنی دوره ژوراسیک و ۱۳۶ تا ۱۹۰ میلیون سال پیش تخمین زده می‌شود.

برای ورود به غار باید از دالانی پیچ در پیچ و زیبا عبور کنی که بر جذابیت این سفر هیجان انگیز افزوده و لحظات لذت‌بخشی را برایت فراهم می‌کند.

داخل غار را با قایق می‌پیمایی؛ رودخانه‌ای آرام و زلال در محاصره سنگ‌های سبز آهکی و جزیره‌های کوچک و بزرگ سنگی که از دل آب سر برآورده و تماشای این همه زیبایی، چشم را خیره می‌سازد.

وجود تالار‌های متعدد از دیگر ویژگی‌های غار علی‌صدر است که تالار آزادی با طول ۱۰۰ متر، عرض ۶۰ متر و ارتفاع ۴۰ متر مشهور‌ترین این تالار‌ها به شمار می‌رود. دمای محیط غار نیز ۱۲ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد است و عمق آب در عمیق‌ترین مکان به ۱۶ متر می‌رسد.

راه دسترسی به بزرگ‌ترین غار ّآبی جهان از ۳ جاده همدان- لالجین- بیجار، ۳ راهی پایگاه شهید نوژه در جاده رزن - همدان و جاده همدان- صالح آباد فراهم است.

گردشگران با سفر به غار علی‌صدر ضمن درک زیبایی‌های آفرینش می‌توانند از شهربازی، بازارچه‌های فروش سوغات و صنایع‌دستی استان و ویلا‌های اقامتی استفاده کنند.


بازدید از بزرگ‌ترین غار آبی جهان با رعایت اصول بهداشتی

هرچند غار علی‌صدر از جاذبه‌های گردشگری مهم پایتخت تاریخ و تمدن به شمار می‌رود، اما همچون سایر مکان‌ها دستخوش میهمان ناخوانده کرونا شده و ۲ ماه ابتدای سال تعطیل شد و اکنون نیز کاهش حضور گردشگران سبب خلوت شدن مجموعه شده است.

با این حال مدیران این مجموعه گردشگری، تفریحی با تدارک تدابیر ویژه و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در روز‌های کرونایی قد راست کرده‌اند تا چراغ علی‌صدر روشن بماند.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علی‌صدر از اجرای دستورالعمل ۱۸ بندی در این مجموعه خبر داد و گفت: همه بازدیدکنندگان موظف به استفاده از ماسک هستند و در سالن انتظار نیز صندلی‌ها با رعایت فاصله اجتماعی چیده شده است.

مهدی مجیدی افزود: بازدیدکنندگان با فاصله زمان‌بندی شده وارد غار شده و هر خانواده داخل یک قایق جای می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی بازدیدکنندگان از غار علی‌صدر بیان کرد: برای حفظ وضعیت اقتصادی مجموعه و کارکنان شرکت، توافق‌نامه‌هایی با دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف امضا شده تا کارکنان این مجموعه‌ها از تخفیف ویژه برای بازدید از غار و استفاده از مجموعه‌های اقامتی بهره‌مند شوند.


مدیر عامل شرکت سیاحتی علی‌صدر اعلام کرد: اصحاب رسانه نیز براساس توافق‌نامه انجام شده با خانه مطبوعات شامل این تخفیف می‌شوند و همه خبرنگاران رسانه‌های مجوزدار کشوری و فعال در استان‌های مختلف می‌توانند تا پایان سال به همراه خانواده از غارعلی‌صدر با ۵۰ درصد تخفیف بازدید کنند.

مجیدی گفت: این تخفیف شامل ویلا‌های اقامتی مجموعه تفریحی عباس آباد (بام همدان) نیز شده که طبیعت زیبایی را پیش چشم گردشگران به تماشا می‌گذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار