مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان بیان کرد: با توجه به افزایش شمار متوفیان کرونا از چهار نفر در روز به حدود ۱۵ بیمار در موج سوم کرونا نیازمند اطلاع رسانی بیشتری درباره ضرورت توجه به مولفه‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 17 November 2020
به گزارش ایرنا، اسدالله ربانی‌مهر در کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا همدان افزود: با وجود ابلاغ بخشنامه از حدود یکماه پیش همچنان برخی از نهاد‌ها نسبت به اجرای مفاد آن بی‌توجه هستند.

وی اضافه کرد: کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا با بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، نشریات، فضای مجازی و تبلیغات محیطی درصدد اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم درباره کرونا است که تاکنون رسانه‌ها همکاری خوبی با این ستاد داشتند.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان بیان کرد: با توجه به افزایش شمار متوفیان کرونا از چهار نفر در روز به حدود ۱۵ بیمار در موج سوم کرونا نیازمند اطلاع رسانی بیشتری درباره ضرورت توجه به مولفه‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

ربانی مهر ادامه داد: طبق آخرین گزارش‌های ارائه شده توسط علوم پزشکی، علت ابتلای ۵۳ درصد بیماران به ویروس کرونا حضور در مراسم دورهمی و ۳۹ درصد به خاطر شرکت در مراسم عروسی و عزا است که در صورت توجه به توصیه‌های کارشناسان و حضور نیافتن در اجتماعات و دورهمی‌ها می‌توان ۹۰ درصد میزان ابتلا را کاهش داد.

وی گفت: محدودیت‌های جدیدی در سه بخش از شنبه هفته آینده در استان اجرایی می‌شود که بر اساس آن باید همه مشاغل به جز مراکز درمانی، امدادی و فروشگاه‌های تامین مواد غذایی تعطیل می‌شوند و برای ورود و خروج خودرو‌ها نیز محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان یادآوری کرد: به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی در زمینه ساعت کاری مشاغل و تعطیلی برخی مشاغل از ساعت ۱۸، همکاری خوبی از سوی اصناف صورت گرفت و ۸۰ درصد آن‌ها با این ستاد کرونا همراهی لازم را داشتند.

ربانی مهر ادامه داد: با این وجود برخی از صنوف از جمله مشاوران املاک از ساعت ۱۸ به بعد نیز فعال بودند که برخورد مناسبی با متخلفان در یک هفته گذشته صورت گرفت.

وی درباره ضدعفونی ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری نیز اضافه کرد: اتوبوسرانی در این باره کار‌های خوبی انجام داده است، اما خودرو‌های "ون" با وجود افزایش کرایه مسافر و تاکید بر سوار کردن ۶ نفر همچنان ۹ مسافر سوار و جابجا می‌کنند.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان با بیان اهمیت اطلاع رسانی و امید آفرینی در جامعه اظهار داشت: روابط عمومی ادارات نباید کرونا را بهانه‌ای برای تضعیف اطلاع رسانی به جامعه کنند چراکه در وضعیت کنونی نیازمند آگاهی بخشی و امیدآفرینی در جامعه هستیم.

ربانی مهر افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی و تماس تصویری برای برگزاری نشست‌های خبری و تعامل دوسویه با خبرنگاران بهره ببرند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۵ آبان امسال شمار جانباختگان قطعی بیماری کرونا در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار