مدیر شرکت شهرک کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶ شهرک گلخانه‌ای فعال استان همدان دارای ۴۵۰ هکتار سطح زیر کشت است که سالانه حدود ۴۰ هزار تن محصول از این سطح گلخانه برداشت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ 15 November 2020
به گزارش ایرنا،محمد خدادادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۱۲۶ هکتار گلخانه، سه شهرک کشاورزی و ۶ شهرک گلخانه ای است، افزود: عملیات احداث ۶۸ هکتار شهرک گلخانه‌ای در منطقه گنبد ملایر، ۱۵ هکتار در منطقه علمدار نهاوند و  ۳۰ هکتار در درگزین نیز درحال اجراست.

وی اظهار داشت: همچنین پروژه ایجاد ۳۰۰ هکتار شهرک گلخانه ای جدید در منطقه کرفس درگزین در حال مطالعه و طراحی است.
خدادادی با بیان اینکه احداث گلخانه به عنوان یکی از اولویت های کاری و برنامه ای وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی در سطح استان همدان پیگیری و دنبال می شود، تصریح کرد: سودآوری و تولید بیش از چهار برابری محصول در شهرک‌های گلخانه‌ای موجب استقبال خوب کشاورزان و سرمایه گذاران برای مشارکت و فعالیت دراین حوزه شده است.

مدیر شرکت شهرک کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶ شهرک گلخانه‌ای فعال استان همدان دارای ۴۵۰ هکتار سطح زیر کشت است که سالانه حدود ۴۰ هزار تن محصول از این سطح گلخانه برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی گلخانه‌های استان همدان علاوه بر استفاده داخلی به ۱۰ کشور حوزه خلیج فارس، آسیا و روسیه صادر می‌شود.

خدادادی اظهار داشت: با ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای جدید در استان همدان علاوه بر افزایش ظرفیت تولید محصول، زمینه برای رشد صادرات محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی استان نیز فراهم می شود، ضمن اینکه با اجرای این طرح ها حدود چهار هزار فرصت شغلی جدید نیز در استان فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان با تاکید بر ایجاد زنجیره تولید به عنوان یکی از سیاست های محوری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: یکی از برنامه های این شرکت ایجاد زنجیره کامل در شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان است.

وی با بیان اینکه استان همدان تنها دارای یک شهرک دامپروری است، ادامه داد: با توجه به اهمیتی که تولید گوشت و لبنیات در کشور دارد، تفاهم نامه ای با سازمان دامپزشکی برای توسعه این شهرک ها در استان منعقد شده است.

خدادادی خاطرنشان کرد: در شهرک دامپروری استان همدان ۱۰ واحد فعال دامی با ۴۰۰ راس دام وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار