با هدف حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان؛
برای اجرای پروژه احداث کمربند حفاظتی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته
کد خبر: ۹۱۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 15 November 2020
برای اجرای پروژه احداث کمربند حفاظتی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته

به گزارش تابناک همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: رضا الوندی معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: برای حفظ منابع طبیعی۵۷ کیلومتر حائل و کمربند حفاظتی در این استان احداث می‌شود.

الوندی اظهار داشت: برای اجرای پروژه احداث کمربند حفاظتی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که در صورت تامین و تخصیص با قید فوریت نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین احداث کمربند حفاظتی در استان همدان طی سال‌های گذشته ۱۵ کیلومتر در سال بوده، افزود: این میزان امسال حدود چهار برابر افزایش پیدا کرد به نحوی که اقدامات انجام شده سال جاری در زمینه احداث کمربندی معادل مجموع فعالیت چهار سال گذشته استان است.

معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: منابع طبیعی با قرار دادن ستون‌هایی (بنچ مارک) بین اراضی ملی و مردمی آن‌ها را تفکیک کرده تا از دست اندازی و تچاوز و تعرض متخلفان به اراضی ملی جلوگیری کند.

الوندی از ایجاد ۱۸۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در استان همدان براساس برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: طرح کمربند حفاظتی به وسیله نصب بنچ مارک‌ها (ستون‌های بتنی) و ایجاد نهال‌کاری اجرا می‌شود و با این کار مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مردم مشخص می‌شود.

وی مهمترین هدف از اجرای طرح کمربند حفاظتی را سهولت در امر پایش، حفاظت و حراست از اراضی منابع طبیعی و جلوگیری از تخلف و تصرف‌های اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب عنوان کرد.

معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی همدان با عنوان اینکه امسال بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی همدان زیر پوشش طرح پایش آفات و بیماری قرار گرفته، بیان کرد: آفات و بیماری‌ها تهدید وچالشی جدی برای عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستند و این نهاد مصمم به مبارزه با این آفات است.

الوندی، مبارزه با آفات و بیماری گونه‌های جنگلی و مرتعی را به عنوان یکی از اقدامات اولویت دار حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: فرآیند مبارزه با آفات و بیماری‌ها شامل بخش‌های پیش آگاهی، پیشگیری، کنترل و مبارزه می‌شود که اقدام‌های لازم در هر یک از این مراحل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استان همدان در مجموع دارای ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی (مرتع و جنگل) است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار