فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان:
دو قطعه اراضی منابع طبیعی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع ساختمان احداثی و ۴۰۰ متر مربع دیوار کشی واحداث باغ دراراضی ملی همجواراین روستا مجموعاً به مساحت یکهزارو ۸۰۰ متر مربع وبه ارزش ۲۰ میلیارد تومان، قلع وقم واز دست متصرفین خلع ید وبه بیت المال بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۱۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 28 October 2020
دو قطعه اراضی منابع طبیعی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع ساختمان احداثی و ۴۰۰ متر مربع دیوار کشی واحداث باغ دراراضی ملی همجواراین روستا مجموعاً به مساحت یکهزارو ۸۰۰ متر مربع وبه ارزش ۲۰ میلیارد تومان، قلع وقم واز دست متصرفین خلع ید وبه بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان- سرهنگ مهدی نوری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، در قالب۲۰۶ فقره پرونده تخلف مساحت ۳۰۸ هکتار از اراضی ملی این استان از دست متصرفان خارج شد.

سرهنگ نوری روز چهارشنبه در حاشیه قلع و قمع بنای غیرمجاز در پلاک «روستای یلفان» واقع در بخش مرکزی شهر همدان اظهار داشت: باحضور نماینده دادستانی، پلیس نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی ۲ قطعه اراضی منابع طبیعی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع ساختمان احداثی و ۴۰۰ متر مربع دیوار کشی واحداث باغ دراراضی ملی همجواراین روستا مجموعاً به مساحت یکهزارو ۸۰۰ متر مربع وبه ارزش ۲۰ میلیارد تومان، قلع وقم واز دست متصرفین خلع ید وبه بیت المال بازگردانده شد.

 وی اضافه کرد: به متصرفان اراضی ملی پیش از این در چند مرحله اخطار و تذکر برای خلع ید داده شده بود، اما آن‌ها به این تذکر‌ها بی توجهی کرده که در نهایت امروز قلع و قمع بنای غیرمجاز و بازپس گرفتن اراضی ملی صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان یادآوری کرد: در یک مرحله هنگام مراجعه چند تن از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این استان برای ابلاغ احکام قضائی به متخلفان و سودجویان اراضی ملی شده در روستای «یلفان» شهر همدان، آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

سرهنگ نوری ادامه داد: وظیفه اصلی این یگان، حفاظت منابع طبیعی و پیشگیری از تصرف اراضی ملی است که در این راستا با افرادی که به صورت سهوی و عمدی منابع طبیعی را تصرف می‌کنند برخورد می‌شود وبا کسی مماشات نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر نقش اساسی و تاثیر گذار مردم در حفظ و صیانت از انفال گفت: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است وافراد حق ندارند به بهانه‌های مختلف آنرا تصرف ودر آن ساخت سازکنند.

 سرهنگ نوری تصریح کرد:مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت ۲۴ ساعته از اراضی ملی استان محافظت می‌کنند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موضوع را گزارش دهند تا در اولین فرصت با متخلفین برخورد وبه محاکم قضائی معرفی شوند. 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: بیشتر متصرفان اراضی ملی اهالی روستا و افرادی هستند که زمین آن‌ها مجاور اراضی ملی است و آن‌ها هر ساله به ویژه هنگام شخم زدن زمین اقدام به تصرف بخشی از اراضی ملی حاشیه روستا‌ها می‌کنند.

سرهنگ نوری با بیان اینکه نوسان قیمت‌ها و گرانی زمین سودجوبان را به سمت دست اندازی به اراضی ملی سوق داده است افزود: تیم‌های گشتی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با حضور مستمر وگشت ومراقبت، جلوی دست اندازی به بیت المال وانفال را خواهند گرفت.

سال گذشته بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان از دست متصرفان بازپس گرفته شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار