در پی درگذشت آیت‌الله فاضلیان:
در پی رحلت آیت الله سید رضا فاضلیان یکی از علمای وارسته همدان و امام جمعه سابق ملایر، به منظور تجلیل و تکریم از این عالم ربانی از سوی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار همدان، روز سه‌شنبه ششم آبان در این استان عزای عمومی اعلام شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 26 October 2020
حضرت آیت‌الله سیدرضا فاضلیان، از شاگردان مرحوم آخوند همدانی (رض) و یار صمیمی شهید محراب آیت‌الله مدنی (رض) و استاد اخلاق بسیاری از شهیدان و بزرگان، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش تابناک همدان، آیت الله سیدرضا فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی (ره) به امامت جمعه ملایر منصوب شد و مدت ۳۴ سال این مسؤلیت را بر عهده داشت و در نهایت سال ۹۵ از این سمت کناره گیری کرد. او در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود و روز یکشنبه ۵ آبان ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
سه‌شنبه در استان همدان عزای عمومی اعلام شد/ پیام مشترک نماینده، ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علم
در پی رحلت آیت الله سید رضا فاضلیان یکی از علمای وارسته همدان و امام جمعه سابق ملایر، به منظور تجلیل و تکریم از این عالم ربانی از سوی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار همدان، روز سه‌شنبه ششم آبان در این استان عزای عمومی اعلام شد.

 آیت الله شعبانی موثقی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، سیدسعید شاهرخی استاندار همدان و آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان در پیام مشترکی درگذشت آیت الله سیدرضا فاضلیان را تسلیت گفتند.

در متن این پیام آمده است: ارتحال عالم ربانی و پرهیزکار «آیت الله حاج سید رضا فاضلیان» موجب تاسف و تالم بسیار شد.

این پیام می‌افزاید: فقدان این عالم گرانقدر که سالیان پربرکت عمر شریفش در اکتساب علم و تقوا و ورع و خدمت به اسلام و انقلاب و حوزه‌های علمیه صرف شد، مصیبتی جبران ناپذیر است.

در ادامه پیام آمده است: آیت الله حاج سید رضا فاضلیان که در راه کسب علم و فضلیت از محضر علما و اساتید بزرگی همچون حضرت آیت الله العظمی آخوند ملاعلی معصومی همدانی بهره‌مند شد، به سبب زندگی زاهدانه، بندگی خالصانه و نفس گرم خود همواره به عنوان اسوه پاکی و پارسایی مورد توجه و رجوع طلاب و روحانیان، جوانان و اقشار مختلف مردم مشتاق پاکی و معنویت بود.

این پیام ادامه می‌دهد: این عالم مجاهد در دوران ستمشاهی به سبب مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بار‌ها توسط ساواک دستگیر و به زندان افتاد و پس از آن در دوران دفاع مقدس همواره با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل موجب دلگرمی رزمندگان بود و با بسیار از شهدای گرانقدر عقد اخوت بست.

در پیام مشترک حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر و قدرت الله ولدی فرماندار ویژه ملایر نیز آمده است: با تأسف و تأثر عمیق، روح بلند استاد اخلاق، عارف کامل و عالم عامل حضرت آیت‌الله آقا سیدرضا فاضلیان (قدّس سرّه)، یار دیرین امام خمینی (ره)، امام جمعه سابق ملایر و رییس حوزه‌های علمیه این شهرستان به ملکوت اعلی پیوست.

این پیام می‌افزاید: این روحانی جلیل‌القدر که مراتب علمی و محاسن اخلاقی را با سوابق درخشان مبارزاتی و خدمات سیاسی و تربیتی، توأم ساخته بود، از سرمایه‌های ارزنده­ کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و فقدان او مصداق ثُلمه بر پیکره اسلام قلمداد می‌شود.

در ادامه پیام آمده است: او برای خدمت به علم و دین، انقلاب و نظام اسلامی سر از پا نمی‌شناخت و عمر پربرکت خویش را طی سالیان متمادی در جایگاه‌های مختلف و کسوت امام جمعه ملایر از سال ۶۱ تا ۹۵ و بعد از آن در کرسی تدریس وقف اسلام و تربیت طلاب علوم دینی کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان نیز با ارسال پیامی رحلت عالم ربانی آیت‌الله مرحوم سیدرضا فاضلیان را تسلیت گفت و خبر رحلت عالم ربانی، استاد بزرگ اخلاق و عارف بالله مرحوم آیت‌الله سیدرضا فاضلیان امام جمعه فقید، ولایتمدار و مردمی شهر ملایر و از فضلای روحانیت استان همدان را موجب تاسف و تاثر دانست.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه طی سالیان متمادی افتخار شاگردی ایشان را داشتم گفت: آیت الله فاضلیان در مقام استادی و همچنین مسوولیت امامت جمعه، با خطبه‌های روشنگرانه خویش، در تقویت بنیان‌های مذهبی و فکری مردمان ولایتمدار شهرستان ملایر، تلاشی مجاهدانه داشت و پس از سال‌ها خدمتگزاری صادقانه به آرمان‌های اسلام ولایی، روح بلندش در ملاء اعلی آرام گرفت.

هادی بیگی‌نژاد دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت عارف پارسا، عالم توانا و استاد بزرگ اخلاق حضرت آیت الله فاضلیان را تسلیت گفت و سال‌ها خدمت به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و هدایت‌گری مردم ملایر و تدریس مداوم علوم دینی را تنها بخشی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ایشان در سنگر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز با صدور پیامی رحلت عالم بزرگ و فیلسوف گرانقدر آیت الله حاج سید رضا فاضلیان را تسلیت گفت و آن را ضایعه‌ای بزرگ برای دوستداران مکتب اهل بیت (ع) و دیگر اندیشمندان علوم دینی عنوان کرد.

سرهنگ سیدجواد حسینی افزود: آیت الله سید رضا فاضلیان سال‌ها در راستای خدمت به فقه پویای جعفری، انقلاب و مردم قدم برداشت و از ویژگی‌های این عالم وارسته و زمان شناس علم و بصیرت بود که در برهه‌های حساس تاریخی به یاری انقلاب شتافت و خدمات وی هیچ‌گاه از یاد انقلابیون نخواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار