فرماندار شهرستان نهاوند با ارائه پیشنهاد برای جبران کمبود بازرسان بازار گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی پیشنهاد می‌شود از نیرو‌های بسیجی، هیات اندیشه‌ورزان جوان و دهیاران روستا‌ها با ارائه آموزش‌های لازم استفاده شود.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 24 October 2020
فرماندار نهاوند با بیان اینکه نظارت در بازار نهاوند تقویت شود گفت: باید برای جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های خودسرانه از سوی اصناف نرخ‌گذاری لازم صورت گیرد و بر آن نظارت شود.

به گزارش فارس، مراد ناصری در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: در شرایط کنونی وضعیت بازار مطلوب نیست بنابراین باید برای نظارت بر آن وقت بیشتری گذاشته شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت کنونی نیروی انسانی برای نظارت بر بازار مصرف، قطعا نمی‌توان آن را با این شرایط کنترل کرد بنابراین باید از سوی مسئولین مربوطه اقدامات جدیدی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان نهاوند با ارائه پیشنهاد برای جبران کمبود بازرسان بازار گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی پیشنهاد می‌شود از نیرو‌های بسیجی، هیات اندیشه‌ورزان جوان و دهیاران روستا‌ها با ارائه آموزش‌های لازم استفاده شود.

وی با اشاره به وضعیت کشتارگاه نهاوند گفت: کشتارگاه شهرستان دارای امکانات خوبی است، اما به لحاظ مدیریت ضعیف است که همین موضوع نگرانی قصابان شهرستان را در پی دارد بنابراین باید تلاش شود این ضعف برطرف شود.

ناصری در خصوص تعیین نرخ ارائه خدمات در کشتارگاه افزود: برای تعیین نرخ خدمات کشتار دام لازم است میانگین نرخ خدمات کشتارگاه شهر‌های اطراف گرفته شده و بر اساس آن برای شهرستان نرخ‌گذاری شود.

وی اظهار کرد: البته لازم است از سوی مدیر کشتارگاه نیز خدماتی که در شهر‌های همجوار ارائه میشود به همان کیفیت ارایه شود نه اینکه فقط افزایش قیمت آن‌ها مد نظر باشد.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه مسئولین مربوطه باید دلایل افزایش نرخ گوشت را برای مردم توضیح دهند اضافه کرد: کمیته تنظیم بازار به عنوان نماینده فرماندار لازم است علت و عوامل گرانی گوشت را بررسی کرده و برای مردم توضیح دهند.

وی در خصوص گرانی میوه در بازار مصرف گفت: متاسفانه نرخ عرضه میوه در خرده‌فروشی با بارفروشی تفاوت فاحشی دارد به گونه‌ای که میوه با قیمت نسبتا پائینی در بارفروشی عرضه می‌شود، اما همین میوه حداقل با دو برابر افزایش در مغازه‌ها نرخ‌گذاری می‌شود.

ناصری اظهار کرد: باید برای جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های خودسرانه از سوی اصناف نرخ‌گذاری لازم صورت گیرد و بر آن نظارت شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم از گرانفروشی جلوگیری کنیم گفت: افزایش و گران بودن نرخ اجناس و کالا بدست ما نیست و در آن هیچ تاثیری نداریم، اما می‌توانیم با گرانفروشی مقابله کنیم و نگذاریم برخی از فضای موجود سوء استفاده کرده و وضعیت را برای مردم حادتر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار