رئیس مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تسهیلات سامانه کارا به دو بخش ۱۲ میلیونی برای فعالان بیمه‌شده و تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای فعالان فاقد بیمه در بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 22 October 2020
رئیس مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا به بخش کشاورزی به ویژه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان خسارت وارده شده است گفت: تاکنون ۱۴۴ فقره پرونده با ۵۱۷ نیروی کار و تسهیلاتی معادل بر ۶ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان در استان ثبت شده است.

به گزارش فارس، احد ظفری با بیان اینکه کسب و کار‌های کشاورزی آسیب‌دیده از کرونا با عنوان رسته چهاردهم در فهرست وزارت کار برای ثبت نام در سامانه کارا ایجاد شده است اظهار کرد: رسته چهاردهم کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا شامل واحد‌های پرورش مرغ مادر گوشتی و مرغ گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه سبزی و صیفی‌جات، مراکز تولید گل و گیاهان زینتی و مراکز تولید ماهیان زینتی است.

وی با اشاره به اینکه به منظور دریافت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی با تنفس چهار ماهه این پنج بخش باید در سامانه کارا ثبت نام کنند افزود: بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه و با نرخ سود ۱۲ درصد تعیین شده است.

رئیس مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تسهیلات سامانه کارا به دو بخش ۱۲ میلیونی برای فعالان بیمه‌شده و تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای فعالان فاقد بیمه در بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر مدت ثبت نام این تسهیلات به پایان رسیده و ۱۴۴ فقره پرونده با ۵۱۷ نیروی کار و تسهیلاتی معادل بر ۶ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان در استان ثبت شده است.

ظفری از معرفی ۴۶ فقره پرونده با یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: تاکنون این میزان از تسهیلات مورد نیاز واحد‌ها پرداخت شده و الباقی پرونده‌ها نیز در جریان پرداخت قرار دارد.

وظفری با بیان اینکه در استان بالغ بر ۱۵۴ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند که این امر منجر به ثبات اشتغال و حفظ کسب و کار است تصریح کرد: واحد‌هایی که کارگران بیمه نشده داشته‌اند تسهیلات ۶ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۲ درصدی به ازای هر یک از این نیرو‌های کار دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رسته‌های مشمول تسهیلات سامانه کارا به صورت کشوری مشخص شده است اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا به بخش کشاورزی به ویژه در حوزه صادرات و از بین رفتن بازار‌های صادراتی محصولات کشاورزی استان خسارت وارده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار