معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان
معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در ۱۵ حوزه آبخیز استان از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 19 October 2020
معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در ۱۵ حوزه آبخیز استان از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است.
 
به گزارش تابناک همدان؛ محمد مهدی آرتیمانی معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان ملایر از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری در استان خبر داد و افزود: برنامه‌های آبخیزداری امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان شامل اقدامات مکانیکی، بیو مکانیکی و بیولوژیکی آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی و تسهیل‌گری اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی و گشت مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی تا کنون با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سطح تمامی شهرستان‌های استان در دست اجراست ودر آینده نزدیک این تعداد پروزه‌ها واعتبار مصوب آن به ۳۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۵ پروژه آبخیزداری استان، ادامه داد: بخش زیادی از این پروژه‌ها پیشرفت قابل ملاحظه ۵۰ درصدی دارد که در صورت مساعد بودن وضعیت جوی به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان همچنین با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در سطح ۱۰ شهرستان استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: کل مساحت اجرای این ۱۵ حوزه بالغ بر ۱۶۵ هزار هکتار است که سطح موثر ۱۳ هزار هکتار در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری با توجه به وضعیت مناطق با اولویت اجرا می‌شوند، افزود: اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام واجرای پروژه‌هائی است که در مناطق بحرانی واقع شده اند.

ارتیمانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته هزینه شده است، تصریح کرد: تکمیل تعدادی از پروژه‌های سال گذشته نیز امسال در دست اجرا داریم.

وی اجرای عملیات بیولوژیکی٬ و تغذیه منابع آبی و کنترل میزان رسوب و فرسایش در حوزه‌های آبخیز را از دیگر شاخص‌هایی عنوان کرد که در انتخاب حوزه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان به فواید اجرای پروژه‌های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: به منظور کنترل سیل و بالا بردن میزان مشارکت‌های مردمی ساکن در نواحی مورد انتظار و همچنین تقویت پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی از دیگر شاخص‌های درنظر گرفته شده انتخاب حوزه اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

وی اظهار داشت: آبخیزداری مدیریت پایدار سرزمین است وبا کمترین هزینه وبازدهی سریع نقش موثری درحفظ منابع پایه آب وخاک و رونق تولیدات کشاورزی وبهبودکسب وکار دارد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار