عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان
محمود الفت درباره موضوع اقدام نکردن دولت برای حل مشکلات کشور به گفت: دولت کلا تعطیل است و هیچ کاری نمی کند؛ میتوانیم بگوییم می تواند کاری بکند، ولی انجام نمیدهد.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 20 October 2020
محمود الفت، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان درباره موضوع اقدام نکردن دولت برای حل مشکلات کشور به خبرنگار نما گفت: دولت کلا تعطیل است و هیچ کاری نمیکند. میتوانیم بگوییم میتواند کاری بکند، ولی انجام نمیدهد. 
 
به گزارش تابناک همدان؛ وی با بیان اینکه بازار دچار نوساناتی شده است؛ قیمت‌ها روز به روز افزایش می یابند، فاصله طبقاتی زیاد شده است و دولت هیچ کنترلی بر وضعیت موجود ندارد تصریح کرد: نهاد‌های نظارتی گویی تعطیل هستند و این به گردن آن و آن به گردن این می اندازد. 

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: شاید عامل گرانی وزارت صمت باشد، زیرا کنترلی بر قیمت‌ها ندارند و خودشان باعث مشکلات شده اند. 

وی مطرح کرد: مقصر و مسبب اصلی وضعیتی که در اقتصاد کشور به وجود آمده و اقتصاد کشور را به بن بست و تعطیلی کشانده است، دولتمردان هستند. 


لزوم افزایش ارزش ریال 

الفت گفت: با توجه به اینکه ارزش پول ملی و ثروت مردم کاهش یافته لازم است دولت بر پول کنترل داشته باشد و ارزش ریال را بالا ببرد. وی تصریح کرد: دولت یا خواسته است این وضعیت به وجود بیاید یا نا دانسته چنین نتیج‌های از عملکرد او حاصل شده است. 

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان همدان تعطیلی دولت و اهتمام نداشتن آن به رسیدگی به وضعیت بازار را از علل وضع موجود دانست و علت دیگر را اینگونه مطرح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور که باید در امر صادرات تسهیلات به وجود بیاورد و ارز را به کشور برگرداند و زمینه‌های سرمایه ً گذاری خارجی را فراهم کند عملا تعطیل است. 


نقش تحریم‌ها 

وی افزود: بخش کوچکی از وضعیت فعلی به تحریم‌ها برمی گردد. قسمت بیشترش به علت ناکارآمدی دولتمردان ماست. در حقیقت این‌ها مسبب اصلی هستند. 

الفت اشاره کرد: دولت با سوء مدیریت فرصت‌ها را از دست میدهد و فرصت سوزی می کند.


 باید از مردم عذرخواهی کنند

 وی در پاسخ به این پرسش که دولت با این اقدامات چه هدفی را دنبال می کند، گفت: این اقدامات یا دانسته است یا نا دانسته. اگر دانسته است که خیانت است. اگر نادانسته است باید از مردم عذرخواهی کنند و از کسانی که خبره این کار هستند کمک و مشورت بگیرند. 

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان همدان در خصوص آنچه که مردم در شرایط فعلی باید انجام دهند اظهار کرد: مردم طوری رفتار نکنند که خواسته دشمنان داخلی و خارجی تحقق یابد. باید نسبت به یکدیگر انس و الفت داشته باشند. ندانم کاری ها، کمکاری‌ها و کج سلیقگی‌های عده‌ای را به پای نظام نگذارند، بلکه این‌ها عده‌ای هستند که مسئول نیستند و مسئولیت و تعهد ندارند. مردم طوری رفتار نکنند که برای درمان زخم، نمک بر آن بپاشند.   

وی افزود: حداقل مردم هوای مردم را داشته باشند و در این روز‌های سخت کنار یکدیگر باشیم. مردم بیش از اندازه خرید نکنند. 


تولید کننده مظلوم 

الفت اضافه کرد: از سوی دیگر علیرغم اینکه تولید کننده مظلوم واقع شده است و دولت به او فشار می آورد و تولیدکننده با مشکلات عدیده‌ای مواجه است سعی کند قیمت‌ها را بالا نبرد تا فشاری که بر گرده مردم آمده است مضاعف نشود. کارفرما‌ها نیروهایشان را اخراج نکنند و مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نکنند.

وی با اشاره به کمک مؤمنانه آن را اقدام مؤثری در شرایط موجود دانست. الفت در پایان خاطرنشان کرد: توجه به تولید داخل اهمیت زیادی دارد. دولتمردان و مسئولین ما نگاهشان را از خارج و امریکا و اروپا و به طور کل غرب به داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی معطوف کنند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار