در تعریف شهرداری می‌توان چنین گفت که شهرداری ها، همانند حکومت‌های محلی محسوب می‌شوند که عملکرد و فعالیت‌های آن‌ها به توسعه یا توقف رشد اقتصادی شهر‌ها می‌انجامد.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 15 October 2020
تامین نیاز شهروندان، فراهم کردن خدمات رفاهی از جمله اصلاح زیرساخت‌های اساسی و آسفالت کردن معابر که توسط شهرداری‌ها پایه گذاری می‌شود می‌تواند در نهایت به پویایی اقتصاد یک شهر منجر شود.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان، در تابستان سال جاری یکی از مواردی که با گذر از معابر سطح منطقه یک بسیار به چشم آمد اجرای عملیات آسفالت ریزی توسط اکیپ‌های مختلف در این منطقه بود که نشان دهنده اهمیت ارتقای زیرساخت‌های شهری جهت توسعه شهر نزد مدیر این منطقه است. بر همین اساس با توجه به اهمیت این موضوع نزد شهروندان گفت و گویی را با مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانیم:

دهبانی صابر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان از مدیریت شهری آسفالت ریزی معابر است گفت در سالجاری چهار اکیپ آسفالت ریزی در سطح منطقه به طور همزمان فعال بودند تا بتوانیم پاسخگویی نیاز‌های همشهریان عزیز همدانی باشیم.

مدیر منطقه یک با بیان اینکه در کنار پروژه‌های بزرگ آسفالت ریزی توجه ویژه‌ای نیز به معابر فرعی و کوچه‌ها داشتیم افزود عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری معابر فرعی از طریق مدیران نواحی، کارشناسان فنی و شهروندانی که با سامانه ۱۳۷ تماس میگیرند بررسی و الویت بندی شده و به سرعت عملیات آسفالت ریزی آن‌ها صورت می‌پذیرفت که خوشبختانه بالغ بر صد کوچه و معبر در سالجاری ترمیم و آسفالت ریزی شدند.
 
وی ادامه داد در بودجه سالجاری ۲۴۰ میلیارد ریال جهت آسفالت ریزی در سطح منطقه در نظر گرفتیم که این امر با اکیپ‌های دستی و فینشری به صورت شبانه روزی صورت پذیرفت و با تلاش شبانه روزی همکاران بخش فنی توانستیم حدود سی و هشت هزار تن آسفالت در سطح منطقه اجرا کنیم.

دهبانی صابر گفت در سالجاری عملیات آسفالت ریزی لاین جنوبی بلوار ارم با مساحتی بیست هزار متر مربعی با استفاده از فناوری آسفالت پلیمری صورت پذیرفت که از مزایای اجرای این اسفالت می‌توان به بهبود چسبندگی بین قیر و سنگدانه اشاره کرد که باعث افزایش چشم گیر کیفیت و عمر آسفالت اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد این نوع از آسفالت پلیمری با سازگاری بالا با آب و هوای همدان طراحی شده است و از ویژگی‌های آن می‌توان به عدم تغییر شکل آسفالت در بلند مدت، چسبندگی بیشتر، مقاومت مناسب در برابر تغییر و حرکت، انعطاف در برابر تغییرات دمایی و... اشاره کرد.

مدیر منطقه یک گفت یکی از معابر پر تردد که مسیر دسترسی محوطه گردشگری گنجنامه نیز می‌باشد بلوار کولاب است که با استفاده از فناوری لایه زیرین ژئوتکستایل عملیات آسفالت ریزی آن انجام شد. گفتنی است این محصول از الیاف پلی پروپیلن و پلی استر تشکیل شده واستفاده از این لایه باعث از بین رفتن ترک‌های انعکاسی، افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی و سایش و افزایش طول عمر آسفالت می‌شود.

وی افزود در کوی خاتم و مدرس تقاضای زیادی از سوی شهروندان برای اجرای عملیات آسفالت ریزی داشتیم که با استفاده از نظرات کارشناسان معابر دارای مشکل به طور کامل شناسایی شدند و بالغ بر هشت هزار تن آسفالت در معابر این دو کوی توزیع و پخش شد.

دهبانی صابر افزود: البته طی چندماه اخیر جاده قدیم دره مراد بیگ، خیابان حق گویان، خیابان قهرمان در بلوار بعثت، میدان جهاد، بلوار شهید زمانی، بلوار شهید اسلامیان، سعیدیه، کمال آباد، دره مرا دبیگ، خیابان بسیج، بلوار شهید فهمیده "پشت بیمارستان بوعلی"، محله سبد بافان و پارک لاله، خیابان میرزاد عشقی، خیابان جوادیه، خیابان شریعتی، خیابان شریعتی، بلوار بعثت، بلوار شهید احمدی روشن، بلوار سعیدیه شمالی و جنوبی، خیابان هنرستان، کوی خاتم و کوی دره مرادبیگ از جمله معابر و مسیر‌هایی هستند که تاکنون عملیات آسفالت ریزی در معابر اصلی و فرعی آن‌ها اجرایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار