فرماندار شهرستان همدان تأکید کرد: خانم‌های باردار شاغل در ادارات می‌توانند از مرخصی ۹ ماهه و یک‌ساله استفاده کنند، ضمن اینکه آن دسته از مراکز اداری که بیشترین کارکنان زن را به خود اختصاص می‌دهد تقریباً تعطیل شده‌اند و آقایان هم با تعداد کمی مشغول به کارند.
کد خبر: ۹۰۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 14 October 2020
فرماندار همدان با بیان اینکه ۶۵ درصد از مردم نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک حساس هستند گغت: مردم مراعات کنند، ظرفیت بیمارستان سینا تکمیل است.

به گزارش فارس، حسین افشاری با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر در وضعیت قرمز به سر می‌بریم و کم‌توجهی مردم به رعایت مباحث بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باعث افزایش میزان ابتلا شده است.

وی با بیان اینکه در پیک سوم میزان ابتلا نسبت به دو موج قبلی بیشتر شده و میزان رعایت مردم نیز به همان نسبت کمتر گفت: در فروردین‌ماه میزان رعایت اصولی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ۸۵ تا ۸۸ درصد بوده، اما قبل از شیوع پیک سوم تا ۵۶ درصد کاهش یافت.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه روز گذشته در شهر همدان میزان رعایت ۶۸ تا ۷۰ درصد و در روستا‌ها نزدیک به ۵۵ درصد ثبت شده است گفت: در مجموع معدل شهرستان همدان در میزان رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک تا روز گذشته ۶۵ درصد بوده است.

وی با تأکید بر لزوم حساس‌سازی جامعه نسبت به خطر ابتلا به کرونا و افزایش شیوع آن گفت: در اطراف شهر همدان و مناطق دارای تراکم جمعیتی زیاد باید مردم بیشتر رعایت کنند در صورتی که کمترین میزان رعایت در این مناطق گزارش شده است.

افشاری با تأکید بر اینکه دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی با وجود خطر مرگ نیاز به مطالعه جامعه‌شناختی و روانشناسی دارد گفت: ضمن اینکه گروهی از متخصصان باید به این موضوع بپردازند از اصحاب رسانه نیز درخواست کمک و همکاری داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تشدید نظارت و بازرسی از نقاط مختلف شهرستان خبر داد و افزود: ۷۴ اکیپ بازرسی مناطق و مکان‌هایی که احتمال آلودگی در آنجا بیشتر است را پوشش دادند که این تیم امروز به ۹۲ تیم با ۲۰۰ بازرس افزایش یافت.

بیشترین طغیان کرونا در مهمانی‌ها و دورهمی‌هاست

فرماندار شهرستان همدان از بازرسی واحد‌های صنفی، مساجد، بقاع متبرکه، آرامستان‌ها، مهد‌های کودک، باشگاه‌های ورزشی، نانوایی‌ها، مطب پزشکان، شعب بانکی، ادارات دولتی و مراکز نیمه‌دولتی با استفاده از توان تیم سخن به میان آورد و گفت: در مراکز دولتی نیز مدیرانی که در اداره مربوط به خود مباحث بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی نگیرند عزل می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای یکی از مدیران شهرستان به خاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی و دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا درخواست عزل صادر شده است.

افشاری با اشاره به اینکه سازمان‌های غیردولتی که در سلامت مردم اخلال ایجاد کنند نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند گفت: بیشترین طغیان کرونا در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بوده به طوری که ۹۷۱ نفر در این برنامه‌ها به کرونا مبتلا شدند.

وی مواجهات شغلی را در رده بعدی عنوان کرد و با اشاره به ابتلای ۹۹ نفر از کارکنان دستگاه‌های دولتی به کرونا اظهار کرد: در اداراتی که امکان دورکاری باشد نسبت به این مهم دغدغه داریم، اما در برخی از ادارات دارای جنبه حاکمیتی امکان این اتفاق نیست.

فرماندار شهرستان همدان تأکید کرد: خانم‌های باردار شاغل در ادارات می‌توانند از مرخصی ۹ ماهه و یک‌ساله استفاده کنند، ضمن اینکه آن دسته از مراکز اداری که بیشترین کارکنان زن را به خود اختصاص می‌دهد تقریباً تعطیل شده‌اند و آقایان هم با تعداد کمی مشغول به کارند.

وی از ممنوعیت ورود خودرو به آرامستان خبر داد و با بیان اینکه محدودیت‌هایی در این مراکز در نظر گرفته شده است گفت: حضور مردم در آرامستان تا سقف سقف ۲۰ نفر خواهد بود.

افشاری با تأکید بر اینکه متأسفانه ظرفیت بیمارستان سینا تکمیل شده و ظرفیت خالی برای بیماران جدید کرونایی نداریم اظهار کرد: بیماران کرونایی جدید در بیمارستان بعثت، آتیه و ارتش بستری خواهند شد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت نقاهتگاه سپاه نیز عنوان کرد: طبق تشخیص دانشگاه علوم پزشکی فعلاً نیازی به استفاده از این مرکز نیست، اما در صورت نیاز مشکلی در این زمینه نداریم.

فرماندار شهرستان همدان در پاسخ به چرایی کاهش ضدعفونی سطح شهر نیز اظهار کرد: در این خصوص منتظر اعلام نظر مرکز بهداشت هستیم که در صورت نیاز در این راستا نیز ورود خواهیم کرد.

نصب ۱۷ چادر توزیع ماسک در نقاط مختلف همدان

وی در خصوص دغدغه شهروندان در ارتباط با عدم رعایت فاصله‌گذاری در ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد: در بازدیدی که از تاکسی‌های سطح شهر داشتیم وضعیت راضی‌کننده بود، اما در اتوبوس‌ها وضعیت خوب نیست که تذکرات لازم به مسوولان امر داده شده است.

افشاری در بخش دیگری از سخنانش با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی کلینیک‌های درمانی گفت: در موج دوم کرونا وضعیت مطب‌ها رضایت‌بخش نبود که با تذکر‌هایی که دادیم وضعیت بهتر شده است هرچند هنوز نیز راضی نیستیم، اما در حال حاضر در ارتباط با کلینیک‌ها نگرانیم.

وی با بیان اینکه بیشترین گله‌مندی مردم در حوزه پزشکان زنان و زایمان است اظهار کرد: بعد از نوبت‌دهی به بیماران وضعیت کمی بهتر شده است البته در این میان برخی از مطب‌ها دنبال بازاریابی برای ترغیب بیمار به منظور ویزیت توسط یک پزشک خاص هستند که این افراد نیز شناسایی شده‌اند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه ما آمادگی و ابزار تعطیلی مطب‌های متخلف را داریم و فعلا فقط به خاطر مراعات حال بیماران که اغلب نیز از استان‌های همجوار به همدان می‌آیند این کار را انجام نمی‌دهیم گفت: در مجموع تذکر‌های لازم داده شده و در صورت بی‌توجهی اغماضی در کار نخواهد بود.

وی در ارتباط با جریمه افراد فاقد ماسک در همدان نیز اظهار کرد: این موضوع فعلا برای تهران در حال اجراست که در صورت اعلام به استان ما نیز تابع دستورالعمل خواهیم بود.

افشاری در ادامه از نصب ۱۷ چادر توزیع ماسک در نقاط مختلف همدان خبر داد و گفت: در هفته جاری ۲۵ محل برای نصب چادر عرضه ماسک تعیین شده که به نرخ یک‌هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه در برخی مراکز عرضه ماسک به قیمت هزار تومان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چادر‌ها بیشتر در نقاط حاشیه شهر پیش‌بینی شده تا مردم با قیمت مناسب نسبت به تهیه ماسک اقدام کنند تأکید کرد: برای آن دسته از مردم که توان خرید ماسک ندارند نیز کمک‌های مؤمنانه به سمت تهیه و توزیع این اقلام رفته است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بالاترین آمار فوتی در همدان را داشتیم گفت: در اینب بازه زمانی ۱۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که بالاترین آمار فوتی استان را به خود اختصاص داده است.

وی خواستار همراهی گروه‌های مختلف مردمی برای مقابله با کرونا شد و اظهار کرد: در اوایل شیوع کرونا مردم همدان پای کار بودند و ضمن همراهی با حاکمیت در این زمینه خوش درخشیدند که امروز نیز نیاز به این همراهی داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار