فرماندار نهاوند گفت: یکی از مشکلات منطقه دوخواهران که معبد لائودیسه در آن قرار دارد بافت قدیمی آن است که وجود لائودیسه باعث شده طی ۴۱ سال گذشته محدودیت‌هایی در ساخت و ساز آن به وجود آید.
کد خبر: ۹۰۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 12 October 2020
فرماندار نهاوند با بیان اینکه «لائودیسه» بخشی از تاریخ نهاوند است که نمی‌توان کشف آن را رها کرد گفت: کار‌های خوبی در این زمینه در دست اقدام داریم که نتایج آن را در آینده به مردم خواهیم گفت.

به گزارش فارس، مراد ناصری در شورای اداری نهاوند اظهار کرد: «معبد لائودیسه» بخش مهمی از تاریخ نهاوند است که کشف آن می‌تواند معرف تاریخ بزرگ این شهر باشد بنابراین ما نمی‌توانیم کاوش آن را رها کنیم.

وی گفت: رها کردن کار در چنین شرایطی مانند آن است که ما نتوانسته‌ایم مساله را حل کنیم پس به ساده‌ترین کار یعنی پاک کردن صورت مساله بپردازیم که البته ما این کار را نکرده و کار‌های خوبی در این زمینه در دست اقدام داریم که نتایج آن را در آینده به مردم خواهیم گفت.

فرماندار نهاوند افزود: یکی از مشکلات منطقه دوخواهران که معبد لائودیسه در آن قرار دارد بافت قدیمی آن است که وجود لائودیسه باعث شده طی ۴۱ سال گذشته محدودیت‌هایی در ساخت و ساز آن به وجود آید.

وی افزود: البته ما برای رفع این مشکل اقدامات مهمی انجام داده‌ایم و برای آن وقت زیادی گذاشته‌ایم که خوشبختانه منجر به رفع مشکل بخش مهمی از ساکنان منطقه در زمینه ساخت و ساز شده است.

ناصری با بیان اینکه گره ۴۱ ساله منطقه دوخواهران به واسطه تلاش میراث فرهنگی شهرستان رفع شده است گفت: با پیگیری‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری مجوز ساخت و ساز زیر نطر میراث فرهنگی به ساکنان داده شد و این اتفاق مهمی بود که پس از ۴۱ سال صورت گرفت.

وی گفت: البته با توجه به اینکه لائودیسه محدوده وسیعی از منطقه را در برگرفته است محدودیت ساخت و ساز برداشته شد و در حال حاضر فقط محدوده کوچکی از منطقه مجوز ساخت و ساز تا تعیین تکلیف نهایی را ندارد.

فرماندار شهرستان نهاوند اضافه کرد: حتی مجوزی از سوی شبکه بهداشت برای ساخت درمانگاه در این منطقه صادر شده که این مساله به خاطر برداشته شدن محدودیت‌ها رخ داده است.

وی در ادامه به مساله مدیران پروازی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما مدیران پروازی به آن معنی که مد نظر باشد در شهرستان نداریم و تعدادی از مدیران پروازی در گذشته جابجا شده‌اند.

ناصری در این زمینه افزود: برخی از مدیران غیر بومی در شهرستان وجود دارند که با توجه به اینکه کارشان تخصصی و فنی است لذا جایگزین آن‌ها باید از شرایط لازم برخوردار باشد.

وی افزود: اگر ما در زمینه جایگزینی افراد نتوانیم تبدیل به احسن کرده و فرد غیر متخصص را به مدیریت انتخاب کنیم در واقع به مردم اجحاف کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان نهاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه‌های پایانی کار دولت گفت: ما در این ایام باید به مردم اطمینان دهیم که کار‌های شهرستان با انسجام و جدیت بیشتری دنبال می‌شود و نباید بگذاریم کاری بر زمین بماند.
 
وی در این زمینه افزود: ما و مجموعه مدیران در عمل ثابت می‌کنیم که ماه‌های پایانی دولت به یکی از بهترین روز‌های نهاوند تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار