مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: علاقمندان شرکت در جشنواره سراسری بسیج میتوانند آثار خود را از طریق شماره تماس ۰۹۰۵۶۰۲۴۷۹۰ و از درگاه فضای مجازی (اپلیکیشن ایتا) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
کد خبر: ۹۰۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 12 October 2020
مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری دهمین جشنواره سراسری ادبیات بسیج خبر داد.

به گزارش فارس، محسن صیفی‌کار اظهار کرد: در راستای تحقق جهش تولیدات فرهنگی و هنری، انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان از نویسندگان دعوت می‌کند در جشنواره سراسری ادبیات بسیج و در بخش‌های ملی و استانی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه قالب جشنواره به صورت داستان کوتاه است بیان کرد: میزان کلمات هر اثر حداکثر باید ۵۰۰۰ کلمه باشد؛ ضمن اینکه داستان ارسالی نباید پیش از این در جشنواره‌ای برگزیده شده باشد.

مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان همدان در ادامه با بیان اینکه آثاری مورد داوری قرار می‌گیرد که قبلا در کتابی منتشر نشده باشد، تأکید کرد: آثار داستانی در دو گروه سنی نوجوان (حداکثر ۱۷ سال) و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و ارسال آثار برای همگان آزاد است.

وی ضمن اشاره به جوایز گروه نوجوان جشنواره بیان کرد: از رتبه نخست کشوری با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال، از رتبه دوم کشوری با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال، از رتبه سوم کشوری نیز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال تقدیر خواهد شد و همچنین در این بخش از سه اثر تقدیری نیز با اهدای جوایزی به ارزش ۷ میلیون ریال قدردانی خواهد شد.

مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان همدان در ادامه نیز با اشاره به جوایز گروه سنی بزرگسالان بیان داشت: از رتبه نخست کشوری این بخش با اهدا تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۵۰ میلیون ریال، از رتبه دوم کشوری جشنواره نیز با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال و از رتبه سوم کشوری این بخش از جشنواره به صورت لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال تقدیر می‌شود.

وی گفت: تقدیر از پنج اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر با اهدا لوح تقدیر و جوایزی به ارزش ۱۲ میلیون ریال از دیگر برنامه‌های دبیرخانه این جشنواره خواهد بود.

صیفی‌کار بیان کرد: راز‌های ارغوانی (روایت حماسه‌سازان دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی (شهیدسردارسلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار (مدافعان سلامت)، کمک مومنانه (مواسات و همدلی)، زخم‌های شعله‌ور (افشای جنایت ایادی استکبار، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و...)، سبک زندگی اسلامی ایرانی (مسجدمحوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت‌محوری، رشد جمعیت، فرزند‌آوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده‌زیستی، مصرف کالای ایرانی و...) از جمله اهداف جشنواره خواهد بود.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان محدودیتی در انتخاب موضوع نخواهند داشت تأکید کرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد، ضمن اینکه آخرین مهلت ارسال آثار پانزدهم آذرماه است و مراسم آئین تجلیل و تقدیر از برگزیدگان کشوری نیز بهمن‌ماه خواهد بود.

مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: علاقمندان شرکت در جشنواره سراسری بسیج میتوانند آثار خود را از طریق شماره تماس ۰۹۰۵۶۰۲۴۷۹۰ و از درگاه فضای مجازی (اپلیکیشن ایتا) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی بیان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق پایگاه خبری تحلیلی هفت هنر به آدرس www.۷ honar-hmd.ir، سایت اطلاع‌رسانی سازمان بسیج هنرمندان همدان به آدرس www.hamedan.basijhonarmandan.ir و شماره تماس ۳۲۶۷۴۷۴۷-۰۸۱ و ۳۲۶۵۱۷۱۱-۰۸۱ با دبیرخانه استانی این جشنواره ارتباط بگیرند.

صیفی‌کار با بیان آنکه دبیرخانه جشنواره مجموعه‌ای از آثار داستانی منتخب را در قالب کتاب منتشر خواهد کرد، مطرح کرد: آثار داستانی تنها به صورت تایپ شده و در قالب word و از طریق سازمان بسیج هنرمندان استان همدان پذیرفته خواهد شد.

وی در پایان ذکر گروه سنی شرکت‌کنندگان و مشخصات کامل فردی همچون (نام ونام خانوادگی، نام پدر، کدملی، شماره همراه و پست الکترونیکی) را ضروری دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار