عضو شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: تعدد قوانین و گاه تناقص‌های موجود از معضلات اساسی تصمیم‌گیران و مردم محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 11 October 2020
عضو شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: تعدد قوانین و گاه تناقص‌های موجود از معضلات اساسی تصمیم‌گیران و مردم محسوب می‌شوند.

به گزارش تابناک همدان؛ نرگس نوراله‌زاده که ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورا را برعهده دارد، در نطق پیش از دستور صحن شورا با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ابراز امیدواری کرد شرایطی در مجلس فراهم شود تا روان‌سازی و یکسان سازی قوانین در حوزه امور شهری با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه قوانین با اشکالات فراوان برخورد می‌کنیم؛ گفت: حدود ۴ مورد از قوانین مدیریت‌شهری که هم مردم و هم مسؤولان با آن بسیار برخورد دارند، دارای مباحث ضدونقیض بوده که تصمیم‌گیری را دچار اختلال کرده و مدیریت‌شهری هم بلاتکلیف مانده است. البته پیشنهادات اصلاح قوانین قبلاً به نمایندگان ارائه شده که متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

* تأکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه نرم‌افزاری برای بازیابی فرهنگ جامعه

نوراله‌زاده در ادامه با بیان اینکه دشمنان نظام با تولید فیلم و پویانمایی و برنامه‌های نرم‌افزاری، تغییر فرهنگ در جامعه اسلامی ایران ایجاد کرده اند، گفت: شاید مجلس باید در این حوزه تغییر نگاه جدی داشته باشد و تخصیص بودجه در حوزه نرم‌افزار فرهنگی را افزایش دهد.

وی معتقد است: همانگونه که دشمنان در حوزه فرهنگ از فناوری استفاده کرده‌اند و با تمرکز بر ضمیر ناخودآگاه انسان، تغییر فرهنگی را در تولیدات فیلم، پویانمایی، بازی رایانه‌ای و ماهواره قرار داده‌اند، ضروری است به جای نگاه ایجاد فضا و سخت‌افزار در حوزه فرهنگی، به روش دشمنان به تولیدات فرهنگی اهتمام ورزیده شود و صداوسیما هم در این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشد.

عضو شورای شهر همدان با تأکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه نرم‌افزاری برای بازیابی فرهنگ جامعه؛ اظهار کرد: این مهم قطعاً بدون تخصیص بودجه محقق نخواهد شد؛ از این رو حوزه صداوسیما نیازمند توجه ویژه مسؤولان امر است.

نوراله‌زاده همچنین گفت: در حوزه ایستگاه راه‌آهن هم نظر بر این است که باید برای انتقال این ایستگاه با صرف اعتبارات کلان، افق آینده شهر تا ۲۰ سال آینده هم دیده شود و راه‌آهن، فرودگاه و پایانه در محور توسعه شهر قرار گیرد تا شاهد صرف هزینه‌های بعدی آن نباشیم.

وی همچنین با بیان اینکه باید برای اجرایی شدن ایده‌ها، تمامی ابعاد و جوانب مختلف آن دیده شود؛ تأکید کرد: شاهد این مهم هستیم که در تصمیم‌گیری‌های به ظاهر کارشناسی، آینده‌نگری در حوزه محیط‌زیست، منابع انسانی و…، آثار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کم‌رنگ شده است؛ در حالی که امانت‌دار آیندگان هستیم و باید اقدامات اجرایی را مطابق با توسعه پایدار اجرایی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: تعدد قوانین و گاه تناقص‌های موجود از معضلات اساسی تصمیم‌گیران و مردم محسوب می‌شوند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار