یک معلم دوره ابتدایی گفت: سرعت پایین اینترنت در سراسر کوی جنت وجود دارد و همه محصلان و معلمان این محله در انجام فعالیت‌های اینترنتی و آنلاین با مشکل مواجه اند.
کد خبر: ۹۰۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 10 October 2020
آنتن‌دهی موبایل و اینترنت در محله کوی جنت همدان بسیار ضعیف است و انجام آموزش‌های مجازی دانش آموزان و معلمان را مختل کرده است.

به گزارش تسنیم، با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش‌های تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق فضای مجازی و آنلاین ارائه می‌شود.

کوی جنت همدان از مناطق حاشیه‌ای است که از توجه مسئولان به دور مانده و مردمان آن از حداقل امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی بهره‌مندند. ضعف آنتن دهی و اینترنت در این منطقه سبب رنجش دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان ساکن در این محله شده و در این روز‌ها که کرونا مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی کشانده آن‌ها قادر به دریافت آموزش‌ها از طریق فضای مجازی نیستند.

برای اطلاع از جزئیات ضعف آنتن‌دهی در این منطقه و مشکل آموزش‌های مجازی راهی این محله شدیم. به منظور راستی آزمایی این ادعا، در کنار مدرسه شکوفا مستقر شدیم. آنتن‌دهی مربوط به سیمکارت همراه اول بسیار ضعیف و کیفیت اینترنت نیز در ضعیف‌ترین حالت و همانند روستا‌های دور افتاده است.

یکی از دانشجویان ساکن در این محله به خبرنگار تسنیم گفت: آنتن دهی و اینترنت در کوچه و منزل ما بسیار ضعیف است و همیشه در برقراری تماس با تلفن همراه دچار مشکل هستیم.

وی افزود: سرعت اینترنت در کند‌ترین حالت قرار دارد، به طوریکه برای دانلود و آپلود فایل‌های درسی با مشکل جدی مواجه‌ایم.

این دانشجو با بیان اینکه آنتن دهی ضعیف و سرعت کند اینترنت از سال‌های گذشته در این منطقه وجود داشته و مشکل جدیدی نیست، تصریح کرد:، اما حالا که مجبوریم مطالب درسی را از طریق آموزش‌های آنلاین دنبال کنیم این مشکل برایمان درد سرساز شده و نمی‌توانیم با آن کنار بیاییم.

یک معلم دوره ابتدایی گفت: سرعت پایین اینترنت در سراسر کوی جنت وجود دارد و همه محصلان و معلمان این محله در انجام فعالیت‌های اینترنتی و آنلاین با مشکل مواجه اند.

وی افزود: بسیاری از دانش آموزان این منطقه بخاطر عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت ترجیح می‌دادند از آموزش‌های حضوری در مدارس استفاده کنند، اما حالا که شیوع کرونا مدارس را به تعطیلی کشانده راهی بجز دریافت آموزش‌های آنلاین باقی نمانده است.

 بر اساس تحقیقات خبرنگار تسنیم، اینترنت بسیار ضعیف و اختلال در آنتن‌دهی موبایل تنها مربوط به یک کوچه یا منزل در این منطقه نیست بلکه این یک مشکل همه گیر برای اهالی کوی جنت است.

از آن جا که مردمان این محله پایین شهر نشین هستند بر این باورند که محکوم به پذیرش حداقل امکانات رفاهی هستند و جوابی هم برای اعتراض‌هایشان دریافت نمی‌کنند.

سرعت اینترنت در این منطقه همانند یک روستای دور افتاده است تا جاییکه آن‌ها برای آنتن‌دهی تلفن همراهشان مجبورند به پشت بام منزل بروند.

مشکل آنتن دهی در کوی جنت بررسی می‌شود

رئیس اداره نگهداری ارتباطات سیار استان همدان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر اختلال در آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در کوی جنت به دستمان نرسیده است.

غلامرضا سلفچکانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: همکاران ما در روز‌های آینده پیگیر حل این مشکل خواهند بود و سعی می‌کنیم تا روز یکشنبه نتیجه را اعلام کنیم.

وی با با بیان اینکه در مرحله نخست برای اطمینان از وضعیت آنتن‌دهی در این منطقه باید تحقیقات محلی انجام شود، تصریح کرد: پس از شناسایی مشکل اقدام به رفع آن می‌شود.

رئیس اداره نگهداری ارتباطات سیار استان همدان با تاکید بر اینکه سه سایت پر ظرفیت در نزدیکی کوی جنت وجود دارد، گفت: ممکن است اختلال در سرعت اینترنت بخاطر ازدحام ترافیکی باشد.

سلفچکانی با بیان اینکه بهره مندی از اینترنت پر سرعت و رفع مشکلات آنتن‌دهی حق تمام مردم این محله است، اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش‌های تحصیلی به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در کوتاهترین زمان ممکن مشکل مورد نظر برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار