نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همراهی‌های مدیران استان زمینه بهبود و سرعت پیگیری‌های ملی و کشوری را مهیا کرده است، گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به قطب فرهنگی کشور تبدیل می‌شود؛ زیرا همدان باید در حد آوازه خود از مبانی توسعه، بهره‎مند شود.
کد خبر: ۹۰۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 06 October 2020
نقشه راه و طرح جامع و تفصیلی مناسب نداریم / پیوندی بین شهر و فن‌آوری ایجاد شود / دادستان برای آزادسازی حریم رودخانه گنج‌نامه ورود کند
 
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همراهی‌های مدیران استان زمینه بهبود و سرعت پیگیری‌های ملی و کشوری را مهیا کرده است، گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به قطب فرهنگی کشور تبدیل می‌شود؛ زیرا همدان باید در حد آوازه خود از مبانی توسعه، بهره‎مند شود.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی وشورای اسلامی شهر همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در چهل‌وهفتمین صحن شورای شهر همدان با بیان اینکه شورای پنجم، امور شهری را منسجم‌تر، قدرتمند و پرشتاب‌تر دنبال می‌کند؛ اظهار کرد: در مجموع اقدامات بزرگی در شهر همدان در حال انجام است و شورای شهر در سال پایانی دوره پنجم می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد؛ البته در سال پایانی دولت و شورای شهر قرار گرفته‌ایم، اما روند پیشروی استان و شهر همدان همراه با همگامی مسؤولان استان و شهر بسیار قابل توجه است.

وی با تأکید بر اینکه یکپارچگی مسؤولان استان برای رفع مشکلات قابل توجه است و در حال حاضر ناهماهنگی وجود ندارد؛ گفت: در کنار این جورچین قدرتمند، شورای شهر نیز، رکن اساسی از ساختار هماهنگی و کنار هم بودن، محسوب می‌شود.

حاجی‌بابایی بر احیای پروژه‌های راهبردی موزه هنر‌های معاصر، تالار بزرگ شهر و پردیس سینمایی تأکید کرد و گفت: این پروژه‌های فرهنگی به‌عنوان نیاز اساسی استان از الزامات و ابزار شهر متمدن و گردشگری محسوب می‎شوند؛ در حالی که حدود ۱۳ سال از توقف این پروژه‌ها می‌گذرد و بلاتکلیف مانده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه جانمایی طرح‌های اثرگذار حداکثر دقت نظر لازم را داشته باشید تا آسیب‌زا نشوند؛ درخواست کرد: تعیین زمین مناسب برای پروژه‌های پردیس سینمایی و موزه هنر‌های معاصر هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

* جذب اعتبار ۳۵ میلیاردی برای موزه هنر‌های معاصر

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از پیگیری جذب اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی برای موزه هنر‌های معاصر شهر همدان خبر داد.

حاجی‌بابایی خطاب به اعضای شورای شهر، گفت: انتظار می‌رود اقدامات اجرایی شهر را به شهرداری بسپارید و برای رفع چندین اقدام راهبردی تمرکز کنید که در این صورت شهر متحول می‎شود.

وی خطاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای شهر و شهرداری همدان درخواست کرد با جدیت تمام برای ساخت پروژه‌های فرهنگی شهر به میدان بیایند و برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های مورد نظر همت کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه وضعیت معیشتی، اقتصادی و ملی حاکم در کشور مناسب نیست؛ اظهار کرد: خوشبختانه از این منظر وضعیت استان همدان مناسب است؛ از این‌رو در این موقعیت باید موانع پروژه‌های ملی مورد نیاز شهر و استان که با مشکلات اعتباری، زمین و یا اختلاف دستگاه‌های اجرایی همراه هستند، پیگیری و حل شود.

* نقشه راه و طرح جامع و تفصیلی مناسب نداریم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی همدان ارزشمند است؛ معتقد است: مرز این مناطق را باید تعریف کنیم.
 
حاجی‌بابایی افزود: متأسفانه نقشه راه و طرح جامع و تفصیلی مناسب نداریم؛ از این‌رو در صورت نبود آنها، برنامه دیگری برای ما تدارک خواهند دید و با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

* بیمارستان هزار تخت‌خوابی ویژه بانوان شود

وی همچنین گفت: پروژه بیمارستان هزار تخت‌خوابی که همدان را در حوزه بهداشت، سلامت و درمان به قطب منطقه تبدیل می‌کند، باید در حوزه گردشگری سلامت هم مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا علاوه بر سایر استان‌ها، کشور‌های هم‌جوار را هم پوشش خواهد داد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بیمارستان فاطمیه همدان باید کنار گذاشته شود؛ پیشنهاد داد: بیمارستان هزار تخت‌خوابی می‌تواند در حوزه تخصصی بانوان به ارائه خدمات بپردازد و بخش کوچکی از آن را هم به مردان اختصاص دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس در ادامه با اشاره به مدیریت واحد شهری، معتقد است: مدیریت شهر همدان باید تا قله الوند در اختیار مدیریت‌شهری باشد؛ از این رو انتظار می‌رود تعیین‌تکلیف پروژه جاده برگشت گنج‌نامه هم مورد توجه قرار گیرد.

حاجی‌بابایی افزود: در حوزه اظهارنظر برای اجرای طرح مسیر برگشت گنج‌نامه متخصص نیستم، اما قطعا برای این مسیر، تعریف خاصی دارند که کارشناسان امر به هرگونه جمع‌بندی برسند، مخالفت نمی‌کنم.

وی همچنین با تأکید بر پیگیری جدی برای ساخت استخر شیرجه و شنای بین‌المللی در شهر همدان، بیان کرد: این پروژه علاوه بر اینکه در سفر رهبر انقلاب مورد تصویب قرار گرفت، در مجلس هم ردیف ملی دارد و از بودجه‌های دولتی بهره‌مند خواهد شد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه مطالعات قطار شهری همدان از سوی شهرداری صورت گرفته است و اعتبار آن نیز وجود دارد؛ بر این اساس ضروری است با کمک هم برای سال آینده خط نخست آن را ایجاد کنیم.

* پیوندی بین شهر و فن‌آوری ایجاد شود

وی اعلام کرد: نیاز است پیوندی بین شهر و فن‌آوری ایجاد شود که در این زمینه شورا و شهرداری همدان باید بیش از گذشته ورود پیدا کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسکن در همدان با معضلات فراوانی مواجه است که در گذشته‌های دور مساحت شهر همدان را از هزار و ۶۰۰ کیلومتر به ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر کاهش داده اند؛ گفت: با توجه به اینکه جمعیت به سرعت روبه افزایش است؛ متأسفانه همدان در حوزه آمار نفوس مسکن، ۲۰ سال ضربه خورد.

حاجی‌بابایی معتقد است: شهرداری همدان باید در حوزه تملک اراضی برای ۳۰ سال آینده برنامه‌ریزی کند تا همراه با طرح اقتصادی مناسب، هم درآمد شهرداری تأمین شود و هم مشکلات گرانی مسکن اوج نگیرد.

وی در پایان با تأکید بر اجرای ضوابط طرح شهر دوستدار کودک در شهر همدان، ابراز امیدواری کرد بتوانیم شهری امن برای کودکان داشته باشیم.
 
نقشه راه و طرح جامع و تفصیلی مناسب نداریم / پیوندی بین شهر و فن‌آوری ایجاد شود / دادستان برای آزادسازی حریم رودخانه گنج‌نامه ورود کند


* عسگریان: تأکید بر همت شورای پنجم برای اعتلای فرهنگ شهر

رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه صحن شورا، گفت: در راستای اعتلای فرهنگ شهر همراه با هم‌افزایی و تعامل مطلوب، تلاش خواهیم کرد تا به‌منظور تسهیل و پیگیری امور شهر به‌ویژه در حوزه فرهنگی تمام توان خود را به کار گیریم.

سید مسعود عسگریان ابراز امیدواری کرد مشکلات احداث پردیس سینمایی، موزه هنر‌های معاصر و تالار شهر در شهر همدان که به عنوان رویکرد‌های مهم فرهنگی، نیاز شهر محسوب می‌شوند، تعیین‌تکلیف شوند تا از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح‌های اثربخش فرهنگی بهره‌مند شویم.

وی از تعیین‌تکلیف زمین برای پردیس سینمایی و موزه هنر‌های معاصر خبر داد و از شهردار و مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان درخواست کرد مبحث زمین این دو مجموعه فرهنگی را تعیین‌تکلیف کنند.

رئیس شورای شهر همدان همچنین با اشاره به مصوبه شورا در خصوص بافت تاریخی شهر همدان، اظهار کرد: در این زمینه طی دیداری با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، مطرح شد که طرح اولیه میراث فرهنگی در زمینه بافت تاریخی شهر دارای ایرادات و اشکالاتی است که مغایرت‌های ناهمگونی را در ساخت‌وساز‌ها ایجاد خواهد کرد.

* کاوسی‌امید: پیوست‌های اقتصادی طرح پارک آمادای دیده شود

نایب رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به طرح پارک آمادای (تپه پیسا) در منطقه ۴ شهرداری همدان، گفت: این طرح علاوه بر منطقه مورد نظر، نشان مناسبی در غرب کشور خواهد بود.

اکبر کاوسی‌امید ادامه داد: باید پیوست‌های اقتصادی این طرح فرابخشی دیده شود که در صورت هم‌اندیشی و هم فکری، تمام ۶۰ هکتار این پارک تملک خواهد شد و به زودی به مرحله اجرایی خواهد رسید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در بحث نرم‌افزاری فرهنگ مشکل جدی داریم؛ اظهار کرد: در صداوسیما به دلیل کمبود بودجه مناسب، شاهد ناسازگاری برخی مباحث با فرهنگ و تمدن نوین اسلامی هستیم.

کاوسی‎امید معتقد است: اگر قصد داریم به جامعه‌ای با تمدن نوین اسلامی برسیم؛ باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.
وی با اشاره به تحویل زمین رایگان از سوی شهرداری همدان برای ساخت مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه، ابراز امیدواری کرد در تفکیک اراضی ارتش، زمین دیگری برای ساخت این مدرسه در نظر گرفته شود تا صاحب ۳ مدرسه حیات طیبه در شهر همدان باشیم.

* مولوی: پیشنهاد الحاق حداقل ۲ تا ۳ هکتار به محدوده شهر

سخنگو و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان هم در ادامه این جلسه با طرح این پیشنهاد که باید حداقل ۲ تا ۳ هزار هکتار به محدوده شهر همدان الحاق شود تا مشکل مسکن و گرانی آن حل شود؛ گفت: البته صرفاً باید اراضی متعلق به دولت و شهرداری مورد نظر قرار گرفته و به محدوده شهر اضافه شود تا از سوءاستفاده دلالان جلوگیری شود.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه باید توسعه متوازن و همه جانبه‌نگر در شهر رخ دهد؛ گفت: در مسیر جاده سد‌های اکباتان و آبشینه اراضی بایر و دیم وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده برای احداث مسکن انبوه قرار گیرد تا مشکل زمین و مسکن در کهن‎شهر همدان حل شود.

وی افزود: باید پیش از اینکه طرح جامع شهر همدان در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مورد تصویب قرار گیرد، برای گسترده شدن شهر همدان اقدام کنیم که شاید بخشی از گرانی زمین و مسکن حل شود.

مولوی اظهار کرد: با توجه به اینکه عرضه و تقاضا در شهر همدان محدود است؛ باید تصمیم‌گیری‌های اساسی برای افق آینده چند دهه شهر همدان داشته باشیم تا یک شهر آباد و توسعه یافته، زیبا و دوست‌داشتنی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر در کشور سیماومنظر خوبی به شهر‌ها بخشید؛ اما این مهم در شهر همدان رخ نداد؛ گفت: انتظار می‌رود حفظ سیما و منظر شهر در طرح جدید اقدام ملی مسکن مورد توجه قرار گیرد.

* ضوابط میراث، جمعیت بافت تاریخی را تهی خواهد کرد

سخنگوی شورای شهر همدان در ادامه با تأکید بر اینکه دمیدن روح زندگی در کالبد فرسوده شهر ضروری است؛ گفت: در صورت بازآفرینی و باززنده‌سازی شهر می‌توانیم شرایط نابسامان موجود را تغییر دهیم.

مولوی معتقد است: مشکلاتی که ضوابط دست‌وپاگیر میراث فرهنگی در شهر همدان با محوریت عدم ارائه مجوز ساخت برای ساکنان و… ایجاد کرده، موجب خواهد شد که بافت تاریخی شهر خالی از سکنه شود.

وی با اشاره به اینکه بلوار آیت‌ا… کاشانی و خیابان پاسداران دارای قدمت تاریخی نیستند، اما جزو بافت تاریخی شهر محسوب می‌شوند؛ گفت: توجیه منطقی از سوی میراث فرهنگی با محوریت ضوابط بافت تاریخی شهر مطرح نشده است تا کارشناسان شهرسازی را همراه آنان سازد.

* اعلام موافقت مجدد با الحاق روستا‌ها در راستای نیل به عدالت اجتماعی

مولوی همچنین با اشاره به ارائه طرح «بررسی مجدد نامه الحاق روستا‌های حسن‌آباد، علی‌آباد و قاسم‌آباد به شهر همدان»، گفت: این طرح با محوریت اعلام موافقت با الحاق روستا‌های مورد نظر و با تأسی از مصوبه هیأت وزیران و انجام خدمات شهری و توجه به مناطق الحاقی و ارائه خدمات بهینه و مطلوب این مناطق و ارائه امتیازات و تخفیفات مناطق توانمندسازی در راستای نیل به عدالت اجتماعی مورد موافقت اکثریت اعضای شورای شهر همدان قرار گرفت.

به گفته وی؛ بر اساس این طرح، شهرداری همدان مکلف به تأمین اعتبار لازم برای ارائه خدمات مطابق با شرح وظایف قانونی همانند سایر نقاط شهر به روستا‌های فوق‌الذکر است.

مولوی تأکید کرد: تمام امتیازات توانمندسازی به روستا‌های فوق‌الذکر بر اساس ماده ۲۷ دفترچه عوارض محلی سال ۹۹ شهرداری همدان، به این مناطق تعلق می‎گیرد.

* قراباغی: تأکید بر ورود دادستان برای آزادسازی حریم رودخانه گنج‌نامه

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم در ادامه جلسه گفت: سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم فرصت مناسبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

حسین قراباغی با تأکید بر اینکه آزادسازی حریم رودخانه گنج‌نامه ضروری است، افزود: مدیران دستگاه‌های متولی کمک دهند که بازگشایی این حریم صورت گیرد تا مردم بتوانند از طبیعت زیبای این رودخانه استفاده کنند.

وی همچنین از دادستان درخواست کرد همانطور که در بازگشایی کوچه‌باغ‌ها اقدامی جهادی صورت گرفت، بر اساس قانون در آزادسازی حریم رودخانه از گنج‌نامه به عباس‌آباد هم ورود جدی داشته باشند.

قراباغی با تأکید بر اینکه اقدامات بزرگ نیازمند همت تمامی مسؤولان است؛ گفت: اجرای طرح بوستان ۲۴۰ هکتاری اکباتان، پروژه بزرگی است که مدیریت‌شهری به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق عمل کند؛ از این‌رو سایر دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان هم باید همسو با شهرداری و شورا حرکت کنند.

* سلماسی: هویت تاریخی شهر را بر اساس داشته‎هایش تقویت کنیم

عضو شورای شهر همدان نیز گفت: تقویت حوزه فرهنگی شهر همدان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود؛ این درحالی است که ظرفیت‌های قابل‌توجهی هم در همدان وجود دارد.

رضوان سلماسی معتقد است: در صورتی که بتوانیم هویت تاریخی و طبیعی شهر همدان را بر اساس داشته‎های آن تقویت کنیم، این شهر در سطح ملی و بین‌المللی بیشتر مطرح خواهد بود.

* ضرورت حمایت نمایندگان مجلس از طرح شهر دوستدار کودک

وی در ادامه با اشاره به کسب امتیاز پایلوت شهر دوستدار کودک و اینکه باید همدان به شهری ایمن و سبز دوست‌دار کودک، خانواده‌محور و مشارکت‌جو تبدیل شود؛ گفت: همدان موفق شد بین ٧٠ شهر متقاضی، در کنار ١١ شهر دیگر منتخب «پایلوت شهر دوستدار کودک» شود که این مهم خیز جدی در راستای کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف محسوب می‌شود.

سلماسی اظهار کرد: باید این مهم را باور داشته باشیم که سرمایه‌گذاری برای کودکان، پرسودترین نوع آن به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و نتایج آن همیشه در جامعه ماندگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: در این حوزه به حمایت نمایندگان مجلس نیاز داریم تا شهر را برای آیندگان بسازیم؛ از این‌رو ضمن بهره‌گیری و هم‌فکری با متخصصان امر باید اقدامات لازم برای تطبیق با شاخص‌ها و توقعات یونیسف انجام شود.

این عضو شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه طرح شهر دوستدار کودک به‌عنوان برند فرهنگی شهر، با حمایت و پیگیری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا محقق شد؛ اظهار کرد: فضاسازی در تمامی حوزه‌های شهری به‌ویژه پروژه‌های عمرانی با محوریت ضوابط شهر دوستدار کودک ضروری است؛ از این‌رو این الزام باید در تمامی پروژه‌های شهری به صورت جدی دیده شود.

* پهنه‌بندی شهر بر اساس منظر شهری باشد

سلماسی در ادامه با تأکید بر اینکه همدان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فردی است؛ اظهار کرد: دامنه الوند همدان نیز باید به عنوان منظر شهری دیده شود که جاذب گردشگری هم محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر افزود: باید پهنه‌بندی‌ها در طرح جامع شهر همدان بر اساس منظر شهری در دستور کار قرار گیرد؛ در صورتی که در حال حاضر بر اساس معابر، ارتفاع داده می‌شود و شرایط ویژه شهر همدان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

* گنج‌نامه نیاز به مطالعات اساسی‌تر دارد

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح جاده برگشت گنج‌نامه آسیب بزرگی برای شهر همدان خواهد بود؛ گفت: با توجه به اینکه گنج‌نامه، یکی از نقاط کلیدی شهر همدان است که حفظ شرایط فعلی آن با محوریت جذب گردشگری ضروری محسوب می‌شود، از این‌رو باید پیشنهادات پروژه‌های این منطقه همراه با مطالعات دقیق‌تر باشد.

سلماسی با تأکید بر اینکه منطقه گنج‌نامه به‌عنوان یک منطقه راهبردی، ریه‌های شهر همدان محسوب می‌شود؛ ادامه داد: خوشبختامه مطالعات بسیاری با حضور کارشناسان مطرح در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با محوریت بررسی طرح جاده برگشت گنج‌نامه صورت پذیرفت که طی بررسی‌های کارشناسی، مورد نقد همگان هم قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه حضور جمعیت بیش از ظرفیت آن منطقه بر اساس مطالعات صورت گرفته، آسیب زاست؛ درخواست کرد طرح جاده برگشت گنج‌نامه بر اساس ظرفیت‌های بالقوه منطقه، مورد مطالعه کارشناسی دقیق‌تر قرار گیرد تا این منطقه بیش از این نابود نشود؛ زیرا جاده‌سازی موجب کاهش ترافیک و رفع مشکلات موجود نمی‌شود و خود جاذب جمعیت و مخرب خواهد بود.

* احسانی: حوزه فرهنگ را تنها نگذارید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این جلسه اظهار کرد: مسؤولان امر، حوزه فرهنگ را تنها نگذارند تا آنچه شایسته مردم و استان همدان است، انجام دهیم.

احمدرضا احسانی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با هم‌افزایی، تعامل، تفاهم و مساعدت، موجب شویم مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای خدمت به مردم و توسعه شهر و استان همدان قدم بردارد.

وی معتقد است: متولی حوزه فرهنگ، ارشاد اسلامی است؛ اما باید نگاه فرابخشی در این حوزه داشته باشیم تا سایر مجموعه‌ها هم در راستای تحقق اهداف مورد نظر، کمک دهند.

احسانی با اشاره به مباحث بودجه سالیانه حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: حدود ۲۵ دستگاه اجرایی از بوجه وزارت ارشاد استفاده می‌کنند که در مجموع یک بیست‌وششم سهم شامل حوزه فرهنگ می‎شود.

وی تأکید کرد: در خصوص پروژه‌های فرهنگی شهر نیاز داریم تا شورای شهر همدان و شهرداری همانند سابق، ارشاد اسلامی را یاری دهند؛ زیرا بخشی از فرهنگ هم به حوزه شورای شهر باز می‌گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از شورای شهر همدان درخواست کرد در حوزه تعیین‌تکلیف زمین برای احداث موزه هنر‌های معاصر و پردیس سینمایی ورود جدی داشته باشند.

احسانی اظهار کرد: حدود ۱۱ سال از تعریف و تخصیص بودجه این پروژه‌های فرهنگی در شهر می‌گذرد و استان همدان متضرر شده است که در صورت تعیین‌تکلیف این پروژه‌ها، مجدد تعریف خواهند شد؛ زیرا ردیف بودجه آنان هم برقرار است و برندی برای استان همدان خواهند بود.

وی از پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای بازگشت جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از اصفهان به شهر همدان خبر داد و گفت: اینگونه جشنواره‌های بین‌المللی آورده بسیار مهمی برای استان خواهد داشت که قطعاً صرف زیرساخت‌های فرهنگی شهر در راستای توسعه فرهنگی شهر هم خواهد شد.

* حسینی: تأکید بر الحاق زمین‌های خارج از محدوده به شهر

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی استان همدان هم در ادامه با بیان اینکه در حوزه زمین دارای محدودیت هستیم، گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار زمین برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم به ثمر بنشیند.

داریوش حسینی؛ از ثبت‌نام ۱۶ هزار شهروند همدانی در طرح اقدام ملی مسکن خبرداد و افزود: تعهد این مجموعه ۲ هزار مسکن بوده است؛ اما بر اساس دستورالعمل ابلاغی باید برای تمامی ثبت‌نامی ها، مسکن احداث شود.

وی درخواست الحاق زمین‌های خارج از محدوده شهر همدان را با هدف تأمین زمین مناسب برای طرح ملی مسکن و سایر حوزه‌های مورد نظر مطرح کرد و گفت: بهترین گزینه برای تعریف شهر جدید به‌منظور توسعه شهر همدان و ایجاد رغبت برای مردم، مناطقی است که چشم‌انداز‌های مناسب ایجاد شده است.

در پایان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همراهی‌های مدیران استان زمینه بهبود و سرعت پیگیری‌های ملی و کشوری را مهیا کرده است، گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به قطب فرهنگی کشور تبدیل می‌شود؛ زیرا همدان باید در حد آوازه خود از مبانی توسعه، بهره‎مند شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار