معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: نیروی انتظامی در خصوص مواد مخدر پای کار است و برای تقویت مقابله با مواد مخدر، باید این مبارزه را مردمی کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 29 September 2020
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: امروزه مواد مخدر و اعتیاد یکی از آسیب‌های مهم کشور و موفقیت در حل این معضل نیازمند مشارکت جدی مردم است.

به گزارش ایرنا، مصطفی آزادبخت در جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه هرجا کار به دست مردم افتاد همانند آنچه در جنگ تحمیلی یا مبارزه با کرونا رخ داد، موفقیت به دنبال داشت، افزود: بیشترین اشرافیت اطلاعاتی را از طریق کانال‌های مردمی می‌توانیم بدست آوریم.

وی خاطر نشان کرد: مردم در بحث مواد مخدر بی تفاوت نشوند که با همکاری و حساسیت آن‌ها و استفاده دولت از این ظرفیت ارزشمند نتیجه بهتری به دست می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: نیروی انتظامی در خصوص مواد مخدر پای کار است و برای تقویت مقابله با مواد مخدر، باید این مبارزه را مردمی کنیم.

آزادبخت با تاکید بر لزوم هم افزایی اطلاعاتی همه ارگان‌ها در داخل و خارج از استان عنوان کرد: باید از استان‌های هم مرز اطلاعات و سرنخ‌های مربوط به رصد مواد مخدر را جویا شویم چراکه با تقویت همکاری اطلاعاتی در سطح استان و مکاتبه با استان‌های هم مرز، اطلاعات خوبی بدست میاوریم.

وی خواستار بررسی و کار علمی در حوزه مبارزه با مواد مخدر با کمک دانشگاهیان شد و افزود: با تامین بودجه تحقیقاتی، دریابیم عملکرد ما در این حوزه تا چه حد مفید بوده است و نقاط ضعف را برطرف می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه با تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع آوری معتادان متجاهر شهر رضایت مردم را جلب کرده ایم، گفت: در مبارزه با مواد مخدر، هم باید در مباحث کلان باند‌های حرفه‌ای و هم در سطح جامعه وارد عمل شویم.

آزادبخت با بیان اینکه ما یکی از استان‌های موفق در خصوص مبارزه با مواد مخدر هستیم افزود: با توجه به اینکه شبکه‌های پخش مواد مخدر بین المللی و فرا استانی هستند، باید اشراف اطلاعاتی تقویت شود.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی شمشیر نظام است که بعد از ورود اشرار در عرصه قاچاق مواد مخدر با عمل به جا دست آن‌ها را در این زمینه کوتاه کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) گفت: جنگ هشت ساله وسیع‌ترین توطئه‌ای بود که توسط استکبار و صهیونیسم برای نابودی انقلاب اتفاق افتاد و هر چه ما از ایثار و مقاومت مردم و نقش ولایت فقیه گفته باشیم کم است.

آزادبخت ادامه داد: ما با تبعیت از دستورات دین و هدایت ولایت فقیه و نقش آفرینی زنان و مردان این دیار توانستیم توطئه بسیار سهمگین و گسترده سخت افزاری دشمن را خنثی کنیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به تبع ستاد مبارزه با مواد مخدر وظیفه سیاستگذاری، نظارت، برنامه ریزی و هماهنگی را برعهده دارد.

یزدان آزرمی با بیان اینکه موضوع مواد مخدر بحث پیچیده، شبکه‌ای و تخصصی است و با رفتار سنتی نمی‌توان با آن مقابله کنیم عنوان کرد: موضوع مواد مخدر عرصه مقابله عملی و نه تبلیغی است و تابلو ورود ممنوع ندارد.

وی خاطر نشان کرد: نپنداریم که با نظریه پردازی جلوی قاچاق را می‌توان گرفت، زیرا قاچاق یک پدیده پیچیده‌ای است که در اقتصاد و لایه‌های قدرت هم تاثیر می‌گذارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته فرهنگی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان نشان می‌دهد در حوزه فرهنگ پیشگیری همه ارکان در استان این حساسیت را دارند و با جدیت تمام موضوع بررسی می‌شود.

آزرمی ادامه داد: در حوزه هم افزایی اطلاعاتی نقشی که در این زمان سازمان‌ها و ارگان‌ها با یک نگاه واحد و هدف مشترک ایفا کردند در مقایسه با سایر دولت‌ها بی سابقه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار