دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری از جمله مراکزی است که به انجام وظایفی که توسط مجمع عمومی سازمان گردشگری تعیین می‌شود خواهد پرداخت و به ۱۳ کشور مرتبط خدمات‌رسانی خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 24 September 2020
با وجودی که قرار بود به دنبال برگزاری اجلاس UNWTO در همدان امتیاز ایجاد دفتر منطقه‌ای «سازمان جهانی گردشگری» به ایران و همدان داده شود، اما خبری از این اتفاق نشد و این دفتر از عربستان سر درآورد!
مصوبات کاغذی رویداد‌های ۲۰۱۸ برای همدان/ وعده‌ای که سر از عربستان درآورد!

به گزارش فارس، ۲۱ آبان ۱۳۹۷ در خبرگزاری‌های رسمی به نقل از استاندار وقت همدان اعلام شد: «دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری در ایران دایر می‌شود». این امتیازی بود که به دنبال برگزاری اجلاس UNWTO" "در همدان به ایران و از جمله شهر همدان داده شده بود.

دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری از جمله مراکزی است که به انجام وظایفی که توسط مجمع عمومی سازمان گردشگری تعیین می‌شود خواهد پرداخت و به ۱۳ کشور مرتبط خدمات‌رسانی خواهد کرد.

این دفتر نقش مهمی در توسعه نیروی انسانی در بخش گردشگری کشور میزبان و دیگر کشور‌های منطقه دارد و از طرح‌های مختلف در زمینه گردشگری حمایت خواهد کرد.

در نوامبر سال ۲۰۱۸ محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان باعث شد این شهر در دنیا برجسته شود، به رسانه‌ها نیز اعلام کرد در همین راستا دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری در ایران و شهر تهران راه‌اندازی و در آینده‌ای نزدیک به همدان منتقل می‌شود.

در زمان یاد شده حضور ۸۰ تن از اعضای اجلاس جهانی گردشگری در همدان ظرفیت‌های بالای این اجلاس را بر‌ای ایران نشان می‌داد، ظرفیتی که هرگز پس از پایان اجلاس به نفع توسعه گردشگری همدان از آن بهره‌برداری نشد.

در اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری، بخش خصوصی استان همچون شرکت سیاحتی علیصدر، دهکده گردشگری گنجنامه و جامعه هتلداران در برگزاری این اجلاس تلاش زیادی کردند، خبرنگاران و رسانه‌های استان و خانه مطبوعات نیز در کنار رسانه ملی و بین‌المللی تلاش افزونی در انعکاس خبری این اجلاس داشتند تا شاید به واسطه این رویداد بتوانند در همدان طرح نو دراندازند اما...!

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری همدان در تابستان سال ۱۳۹۷، ۶،۵ درصد شد و پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد که فارغ از حرف و حدیث‌هایی که در ارزیابی این نرخ بیکاری وجود دارد و بار‌ها خبرگزاری فارس به آن پرداخته است، اما یکی از دلایل آن توسعه گردشگری استان ارزیابی شد.

در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷؛ ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مبل و منبت در استان همدان فروش رفت که این آمار نشاندهنده مسیر‌های هموار توسعه در این منظقه بود، در آن سال رویداد «همدان ۲۰۱۸» و چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در کنار میزبانی از جشنواره تئاتر کودوک و نوجوان حاکی از ظرفیت بالای استان در میزبانی از برنامه‌های بین‌المللی داشت برنامه‌هایی که البته بسیاری از مصوبات آن برای همیشه روی کاغذ ماند!

چهلمین اجلاس جهانی گردشگری ۲۱ آبان سال ۱۳۹۷ با حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و اعضای آن در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اما بسیاری از وعده‌های آن محقق نشد.

در تازه‌ترین خبر‌های روز گذشته رسانه‌های رسمی به نقل از وزیر گردشگری عربستان سعودی از موافقت شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری با افتتاح دفتر منطقه‌ای خاورمیانه در ریاض خبر دادند، استاد احمد الخطیب در توضیح این خبر گفته، موافقت با افتتاح این دفتر در یکصد و دوازدهمین دوره جلسات شورای اجرایی سازمان که در پایتخت گرجستان برگزار شد صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار