مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان اظهار داشت: این سازمان قبل از شیوع کرونا، به دلیل حساسیت بالای موجود در مراکز و پیشگیری از آنفلوآنزا، با ابلاغ پروتکل‌های سراسری تدابیر ویژه و سخت‌گیرانه‌ای اندیشیده بود که بعد از اطلاع رسانی وزارت بهداشت، متناسب با زمان اوج بیماری آن‌ها را به روز رسانی کرد و به همکاری با وزارت بهداشت ادامه داد.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 23 September 2020
مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه سامانه خودارزیابی روانشناختی و خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی در کنترل اضطراب کرونا بسیار موثر بود گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون تعداد ۵۶ هزار و ۷۰۰ تماس موفق در مورد مشاوره استرس و تنش‌های روانی ناشی از ویروس کرونا برقرار شده است.

 به گزارش ایرنا، حمیدرضا الوند با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، شاهد روند رو به رشد اضطراب در جامعه بودیم، افزود: سازمان بهزیستی با رسالت بهبود سلامت روان جامعه، سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی برای غربالگری سیستمی افراد در زمینه استرس، اضطراب و افسردگی و خط مشاوره رایگان ۱۴۸۰ را در دسترس افراد جامعه قرار داده است.

وی ادامه داد: خط مشاوره ۱۴۸۰ (صدای مشاور) از ساعت هشت تا ۲۲ به صورت رایگان با حضور سه شیفت کارشناسان و مشاوران، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

 مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان اظهار داشت: این سازمان قبل از شیوع کرونا، به دلیل حساسیت بالای موجود در مراکز و پیشگیری از آنفلوآنزا، با ابلاغ پروتکل‌های سراسری تدابیر ویژه و سخت‌گیرانه‌ای اندیشیده بود که بعد از اطلاع رسانی وزارت بهداشت، متناسب با زمان اوج بیماری آن‌ها را به روز رسانی کرد و به همکاری با وزارت بهداشت ادامه داد.

الوند با بیان اینکه در حال حاضر بهزیستی استان ۶۰۰ مرکز تحت نظارت دارد افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی، از مهد‌های کودک تا مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و مراکز درمان اعتیاد از کمپ‌ها گرفته تا مرکز ماده ۱۶، متناسب با خدمت گیرندگان تدوین و طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا با مساعدت سازمان بهزیستی در تهیه اقلام بهداشتی، سرانه ۳۰ هزار تومان برای هر مددجو به حساب مرکز واریز شده و سایر حمایت‌های کلی نیز به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان یادآور شد: برای کنترل کرونا از زمان شیوع، با گرفتن دستور از مراجع قضایی تمامی مرخصی کارکنان و دیدار خانواده‌ها لغو شد و هرگونه پذیرش جدید منوط به دستور قضایی است.

الوند افزود: همه بستری‌های جدید به منفی بودن جواب آزمایش کرونا منوط شده و با مشاهده علائمی در کارکنان مرخصی اجباری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پذیرش معتادان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد و کمپ‌ها در شهر‌های وضعیت زرد و سفید به حداقل ممکن و تا یک سوم ظرفیت کاهش پیدا کرده و در شهر‌های وضعیت قرمز به تعطیلی آن مرکز و اسکان در شهر همجوار منجر شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان از ابتلا و مداوای پنج معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶، خبر داد و گفت: معتادان نیز برخلاف آنچه شایعه شده به کرونا مبتلا می‌شوند.

الوند اظهار داشت: در تمامی مراکز بهزیستی، مددکاران موظف به پیگیری سلامتی مددجویان هستند و در صورت مشاهده علایم باید آن‌ها را به مراکز درمانی ارجاع دهند.

وی با بیان اینکه مراکز شبانه روزی ما بدون تعطیلی دوشادوش مدافعان سلامت فعالیت کردند، گفت: با تعبیه کردن بخش‌های قرنطینه در تمامی مراکز و انتقال موارد مشکوک به آنجا، کنترل بیماری در مراکز بهزیستی به حداکثر رسیده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی همدان از هم‌استانی‌ها خواست برای حمایت از مددجویان در تمام ایام سال نذورات خود را در هر عنوانی به مددجویان بهزیستی اعطا کنند.

الوند خاطر نشان کرد: با همراهی کمیته امداد پویش ایران همدل را با کد طلایی #۱۴* راه اندازی کردیم و مردم می‌توانند با کمک‌های مالی از طریق گوشی همراه خود، در حمایت از کمیته امداد و بهزیستی، سازمان را همراهی کنند.

وی گفت: با حمایت‌های مادی و معنوی دولت و استمرار آن، در تهیه اقلام بهداشتی، بروز رسانی پروتکل‌ها در تمامی مراکز توانبخشی و نگهداری از سالمندان و معلولان بهزیستی، شیوع بیماری در مراکز استان به حداقل ممکن رسیده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان افزود: مراحل فرزند خواندگی در دوران کرونا، علاوه بر احراز صلاحیت از مراجع ذیصلاح، با در نظر گرفتن همه ضوابط و رعایت تمام مقررات بهداشتی از جمله صحت و سلامت خانواده‌ها و فرزند، طولانی‌تر از قبل است.

الوند در خصوص تهیه اقلام بهداشتی اعلام کرد: هفت مرکز و کارگاه تولیدی وابسته به بهزیستی با تغییر کاربری، استان را در تهیه ماسک و گان و پاپوش خودکفا کردند و حتی این اقلام را در اختیار استان‌های مجاور نیز قرار می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی سه هزار و ۷۱۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز یکم مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، از این تعداد یک هزار و ۸۱۷ نفر بستری شدند.

سیما سادات لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر رسید، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار