طبق آخرین گزارش ارایه شده توسط مدیرکل پزشکی قانونی همدان ۱۶۴ تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری این استان از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال جان باختند که سهم جاده‌های برون شهری ۱۰۴ تن است.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 23 September 2020
رییس پلیس راه استان همدان گفت: سوارکردن بیش از ظرفیت مجاز، مهمترین تخلف بین وانت‌بار‌ها و سواری‌های این استان بوده و در صورت وقوع حادثه، بیمه نیز جوابگوی خسارت احتمالی نیست.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: یک دستگاه وانت نیسان با پنج سرنشین در همدان واژگون شد که همه سرنشین این وسیله نقلیه مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند این در حالیست که ظرفیت مجاز وانت بار ۲ نفر با در نظر گرفتن راننده است.

وی اضافه کرد: همچنین بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری سمند در ابتدای جاده قهاوند ۶ تن از هفت سرنشین این وسیله نقلیه شامل ۲ عروس و نوه‌های راننده مجروح شدند که ۲ تن از مجروحان به کُما رفته اند.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت مجاز یکی از شایع‌ترین تخلف بین وانت بار‌ها بوده و پس از آن سواری‌ها بیشترین تخلف را دارند، اما این نوع تخلف در بین کامیون داران اندک است.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: در صورت سوارکردن مسافر بیش از ظرفیت پیش بینی شده، امکان بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان سلب شده و با بروز کوچکترین تصادفی همه سرنشینان دچار آسیب و جراحت می‌شوند.

وی بیان کرد: ماموران پلیس راه در روز‌های پایان هفته و هنگام عزیمت رانندگان وانت به سمت باغ‌های خود بیشتر با این تخلف مواجه می‌شوند چرا که اغلب خانوادگی و بیش از ظرفیت مجاز سوار خودرو می‌شوند.

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: سوارکردن حتی یک نفر در قسمت بار ممنوع است و ماموران پلیس راه با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند همچنین در صورت بروز حادثه راننده باید دیه یا هزینه درمان فرد را از جیب بپردازد.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: علاوه بر سوانح یاد شده یک سانحه رخ به رخ به علت سبقت غیرمجاز سواری پژو و برخورد با وانت نیسان رخ داد که در این سانحه سرنشین پژو جان باخت و ۲ تن از سرنشینان هر ۲ خودرو مجروح شدند.

وی اضافه کرد: این سانحه فوتی در مسیر پُر پیچ و خم و کم تردد جوکار- تویسرکان رخ داد.

طبق آخرین گزارش ارایه شده توسط مدیرکل پزشکی قانونی همدان ۱۶۴ تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری این استان از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال جان باختند که سهم جاده‌های برون شهری ۱۰۴ تن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار