مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند ادامه داد: با توجه به اهمیت این مطلب و محدودیت امکانات و اعتبارات، لازم است دستگاه‌های مسئول و به ویژه مجمع خیرین سلامت به کمک آموزش و پرورش بیایند و ما را تنها نگذارند.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 23 September 2020
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: همه دستگاه‌ها آموزش و پرورش را در شرایط کنونی کرونا یاری دهند.

به گزارش فارس، محمدحسین دارایی در شورای فرهنگ عمومی نهاوند اظهار کرد: گستردگی کار آموزش و پرورش به حدی است که برای اجرای برنامه‌های مقابله با کرونا باید همه دستگاه‌ها و خیرین آن را یاری دهد.

وی افزود: در شرایط کنونی آموزش و پرورش دارای وظیفه سنگینی است که هم باید بحث آموزش را دنبال کند و هم بحث کرونا در مدارس را مدیریت نماید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند ادامه داد: با توجه به اهمیت این مطلب و محدودیت امکانات و اعتبارات، لازم است دستگاه‌های مسئول و به ویژه مجمع خیرین سلامت به کمک آموزش و پرورش بیایند و ما را تنها نگذارند.

وی افزود: دانش‌آموزان سرمایه‌های مملکت و آینده‌ساز کشور هستند و معلمان نیز زیربنای علمی کشور را تشکیل می‌دهند بنابراین لازم است نوع نگاه در شرایط کنونی به آموزش و پرورش تغییر یابد و به لحاظ تامین امکانات بهداشتی این نهاد را یاری کنند.

دارایی با بیان اقدامات انجام شده در خصوص تامین سلامتی و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: قبل از شروع بازگشایی مدارس ما کار خود را در این زمینه آغاز کردیم و مدیران مدارس تا حد امکان وسایل بهداشتی را برای آموزشگاه تهیه کردند و برنامه‌ریزی‌های لازم را مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه انجام دادند.

وی گفت: ما به مدیران تاکید کرده‌ایم که علاوه بر ضد عفونی مداوم فضای کلاس‌ها و میز و نیمکت‌ها تا حدودی ماسک هم تهیه کنند تا در صورت نیاز در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند؛ در این زمینه حتی برخی از مدارس برای کنترل وضعیت دانش آموزان تب‌سنج خریداری کرده و در کلاس وضعیت عمومی آن‌ها را کنترل می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: هفته گذشته بیش از ۱۰ میلیون تومان وسایل بهداشتی برای ضد عفونی مدارس از سوی این اداره خریداری و در اختیار مدارس نیمه‌برخوردار قرار گرفت که البته این میزان کفاف مدارس را نمی‌دهد و لازم است از سوی خیرین سلامت کمک بیشتری در اختیار ما قرار گیرد.

وی از اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در مدارس خبر داد و افزود: به دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی اعلام کرده‌ایم حتی در صورت سرماخوردگی تا زمانی که بهبود پیدا می‌کنند از حضور در مدرسه خودداری کرده و پس از آن حتما با داشتن گواهی سلامت وارد آموزشگاه شوند.

دارایی در خصوص فعالیت مدارس گفت: اصل بر حضور دانش‌آموزان در مدارس است، اما هیچ اجباری بر این حضور وجود ندارد بنابراین انتظار می‌رود کسانی که به مدرسه نمی‌آیند حتما مباحث درسی را از طریق شبکه شاد پیگیری کرده تا از درس عقب نمانند.

وی در پایان از اولیا خواست با درک شرایط کنونی به منظور حفظ سلامتی فرزندانشان در کنار آموزش و پرورش بوده و در منزل بچه‌ها را در زمینه مسائل آموزشی همراهی کرده و نگذارند در این زمینه خلائی بوجود آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار