نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اغلب فرماندهان دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند و سپاه تازه تشکیل شده بود افزود: ارتش نیز در آن دوران آن سامانی که باید داشته باشد را نداشت و عملیات‌های محدودی داشتیم.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 23 September 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: ما امروز از لحاظ تسلیحات نظامی و قدرت موشکی خیلی قوی هستیم و دشمن جرات عکس‌العمل در مرز‌های ما را ندارد، اما مولفه اصلی قدرت ما امکانات نظامی نیست، قدرت ایمان ملت ایران و نظامیان ماست.

به گزارش فارس ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در جمع نیرو‌های نظامی و انتظامی به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از جنگ، دفاع مقدس، شهدا و عظمت‌هایی که خلق شده زیاد صحبت شده، اما همچنان باید از این رشادت‌ها گفت.

وی با بیان اینکه در سال ۵۹ و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تهاجم دشمن به خاک کشور آغار شد در حالی که سازماندهی اجتماعی، فرهنگی و ساختار‌های سیاسی کشور هنوز شکل نگرفته بود افزود: ما در آن دوران هنوز دوران ضعف را طی می‌کردیم مثل کودکی که تازه متولد شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اغلب فرماندهان دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند و سپاه تازه تشکیل شده بود افزود: ارتش نیز در آن دوران آن سامانی که باید داشته باشد را نداشت و عملیات‌های محدودی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۹ تنها کار ما دفاع و عقب راندن دشمن بود گفت: بعد از سال ۵۹ عملیات‌های موفقی انجام شد و پیروزی‌هایی برای کشور کسب شد.

شعبانی با بیان اینکه مشخص است کشوری که در آن انقلاب شده باشد در اوایل کار آسیب‌پذیر است تصریح کرد: دشمن نیز با این تحلیل به این نتیجه رسیده بود که ساختار کشور اسلامی در حدی نیست که در برابر او مقابله کند، ضمن اینکه آن‌ها معتقد بودند اگر این نظام از بین نرود، فردا زلزله‌ای ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن با تجهیزات فراوان به کشور حمله کرد، زیرا امکانات نظامی صدام خیلی فراتر از امکانات ما بود بیان کرد: با همه تحلیل‌هایی که علیه ما بود، توانستیم با دست خالی، اما با عنایت پرودگار و اخلاص مردم و رزمندگان پیروز شویم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاد که توانستیم خود را بازیابی کنیم و به این پیروزی بزرگ دست یابیم در پاسخ گفت افزود: مولفه‌های اصلی قدرت یک ملت پهپاد، موشک و سلاح نیست بلکه ایمان به خداست.

وی مولفه اصلی قدرت امروز ما را ایمان عنوان کرد و افزود: ما امروز از لحاظ تسلیحات و قدرت موشکی خیلی قدرتمند هستیم و دشمن جرات عکس‌العمل در مرز‌های ما را ندارد، اما مولفه اصلی قدرت ما امکانات نظامی نیست، بلکه قدرت ایمان ملت ایران و نظامیان ماست.

شعبانی با تاکید بر اینکه قدرت ایمان را باید امروز در جوانان تقویت کنیم گفت: در دوران دفاع مقدس گاهی جوان ۲۰ ساله طرح نظامی می‌داد که همه متعجب بودند که این طرح از کجا آمده و چگونه می‌شود ذهن یک جوان در طرح مسائل نظامی خلاق باشد.

وی با بیان اینکه دشمن باور نمی‌کرد خرمشهر آزاد شود، اما قدرت ایمان و اخلاص این اتفاق سخت را شدنی کرد افزود: طبق آیات قرآنی باید خدا را ابرقدرت بدانیم نه استکبار را، نباید از دشمنان ترسید.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه ما در دفاع مقدس با ایمان به خدا و رهنمود‌های امام راحل پیروز شدیم خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس همه با هم برای خدا کار می‌کردند و با این مولفه نیز پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از اشکالات ما این است که در مسئولیت‌پذیری‌ها روحیه جهادی را حفظ نکردیم افزود: امروز اگر در اقتصاد ضعف داریم ناشی از ضعف ایمان است، زیرا ما باید برای خدا جهاد کنیم و اخلاص داشته باشیم.

شعبانی با بیان اینکه بسیاری از همرزمان شما نظامیان، شهید شده‌اند، اما آن‌هایی هم که هستند برای آینده نظام اسلامی تربیت شده‌اند افزود: جبهه و جنگ سربازانی را تربیت کرد که برای سختی این روز‌ها بسیار راهگشا هستند، زیرا خیلی از شما‌ها چنان ساخته شده‌اید که از انقلاب حفاظت کنید و یکی از نعمت‌های دفاع مقدس تربیت امثال شماهاست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار