اعضای کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس برای بازدید از قابلیت‌های بخش کشاورزی ومنابع طبیعی ملایر به ویژه در حوزه انگور و کشمش و بررسی موانع و مشکلات این حوزه به این شهرستان سفر کردند.
کد خبر: ۹۰۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 23 September 2020
رییس کمیته آب کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس و در نشست کمیسیون کشاورزی و شورای معاونان وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ملایر اظهار داشت بیان کرد: با توجه به اینکه کشور در منطقه نیمه خشک قرار گرفته و با وجود منابع آبی محدود و اینکه با کسری مخازن مواجه هستیم، باید در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری که نقش بسزائی در حفظ منابع پایه آب وخاک دارندفعالیت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش تابناک، امیرقلی جعفری بروجنی با تاکید بر اینکه شیوه فرآوری انگور در ملایر باید ارتقا یابد افزود: با توجه به مشکلات فراوان در زمینه فرآوری انگور و خشک کردن سبزه، قیمت خرید کشمش با توجه به هزینه تولید و فرآوری آن باید بسیار بالاتر باشد.

توسعه طرح‌های آبخیزداری، ایجاد صنایع تبدیلی انگور، کمک پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به کشاورزان، توسعه آموزش و ترویج، برگزاری میز کشمش در سطح کشوری، تلاش برای خروج معدن سرمک از منطقه حفاظت شده لشگردر، کمک به توسعه هنر مرواربافی ملایر در صادرات جهانی و توسعه طرح فَراز در سطح تاکستان‌های ملایر از دیگر مواردی بود که اعضای کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس به آن‌ها اشاره کردند.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس روز پنجشنبه برای بازدید از قابلیت‌های بخش کشاورزی ومنابع طبیعی ملایر به ویژه در حوزه انگور و کشمش و بررسی موانع و مشکلات این حوزه به این شهرستان سفر کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار