حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب ادامه دهنده راهی هستند که پیشکسوتان جهاد و شهادت شروع کردند و راهی را که رزمندگان با قوت، قدرت، صلابت و شهامت شروع کردند توسط نسل جوان استمرار می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 22 September 2020
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: احیای تفکر شهدا در جهان به عنوان پیش زمینه نظم عادلانه بین‌المللی و نفی همه طاغوت‌ها خط فکری امام راحل و نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: ایران اسلامی به نظم عادلانه جهانی اعتقاد راسخ دارد حتی هدف امام راحل از تاکید بر صدور انقلاب، دخالت در امور دیگر کشور‌ها نبود بلکه احیای تفکر شهدا و نظم عادلانه جهانی است.

وی اظهار داشت: به دنبال پیروزی انقلاب یک هویتی سیاسی و اجتماعی جدید مبتنی بر نفی طاغوت در ایران شکل گرفت بنابراین دشمن برای نفی این تفکر حمله به این کشور و جنگ با این نظام را برنامه ریزی کرد.

امام جمعه همدان با یادآوری اینکه ملت ایران پیش از انقلاب هم مسلمان بودند افزود: نفی طاغوت عنصر اصلی و یکی از مولفه‌های اساسی سیاست خارجی کشورمان بود و این عنصر سبب شد دشمن نتواند انقلاب اسلامی را تحمل بکند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: تحلیل دشمنان این بود که اگر نظام اسلامی پابرجا باشد با توجه به نفس طاغوت از سوی این کشور به طور حتم آینده ابرقدرت‌ها به خطر می‌افتد.

وی تاکید کرد: نفی طاغوت یکی از فلسفه‌های بعثت انبیا است بر این اساس ملت ایران تعهدی نسبت به ابرقدرت‌های جهان نداشت و شعار محوری آن نه شرقی نه غربی است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمنان می‌دانستند در صورت شکل گیری نظام اسلامی و حرکت با همان قدرت، دیگر ابرقدرتی در جهان نخواهیم داشت بنابراین جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شکل گرفت.

وی ادامه داد: با این وجود رزمندگان به دنیا ثابت کردند که وقتی شعار نه شرقی نه غربی، عزت اسلامی، حفظ کیان اسلامی، نفی سبیل، نفی طاغوت و ظالم‌ها و مبارزه با استکبار را مطرح کردند پای حرف شان هم ایستادند.

امام جمعه همدان بیان کرد: نسل دوم و سوم و چهارم انقلاب به عهدی که رزمندگان با امام راحل بستند وفادارند و شاهد این وفاداری شهدای مدافع حرم، شهید سردار همدانی و حججی‌ها هستند و این‌ها نشان می‌دهد آرمان‌های دفاع مقدس مبتنی بر مقاومت بوده و زنده است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب ادامه دهنده راهی هستند که پیشکسوتان جهاد و شهادت شروع کردند و راهی را که رزمندگان با قوت، قدرت، صلابت و شهامت شروع کردند توسط نسل جوان استمرار می‌یابد.

وی بیان کرد: جوانان این کشور در راستای ترویج و فعال کردن گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کرده و از آرمان‌ها و اهداف دیروز عقب نشینی نکردند بنابراین پیروزی هم در انتظار ما است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: ملت ایران در عرصه دفاع مقدس کنشگران چالش‌گر نظام جهانی بودند و امروز هم موفقیت سیاست خارجی کشور و دستگاه دیپلماسی در گرو همین کنشگری و چالشگری است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی یادآوری کرد: کشور عراق که پشتیبانی نسبی جهانی را به همراه داشت و همه ابر قدرت‌های آن زمان او را حمایت می‌کردند در مواجهه با کشوری که در دوران گذار از یک انقلاب نو بوده و پیشتیبانی جهانی را نداشت تسلیم شد.

وی خاطرنشان کرد: آن روز که سردمداران قدرت‌های جهان صدام را تشویق به حمله به این مملکت کرد باور نداشت انسان‌هایی شریف، مقتدر و با صلابت در این کشور زندگی می‌کنند که توان هشت سال مقاومت در برابر جهان را دارند.

وی اظهار داشت: دولتمردان آمریکا در برابر عظمت مقاومت و استقامت ملت ایران دچار حیرت شده و برای اجرای مکانیسم ماشه در حال دست و پا زدن است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرای بیش از ۳۲۲ برنامه شاخص محوری توسط نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در قالب یک هزار و ۸۰۰ فعالیت در استان همدان آغاز شد.

ویژه برنامه نخستین روز هفته دفاع مقدس تجلیل و دیدار تلویزیونی رهبر فرزانه انقلاب با پیشکسوتان جهاد و شهادت، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان بود.

کشور عراق در ۳۱ شهریور سال ۵۹ به ایران حمله نظامی کرد و به همین مناسبت همه ساله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار