استاندار همدان با اشاره به برگزاری چند انتخابات در خرداد ماه سال آینده از سمن‌های استان خواست در زمینه جلب مشارکت گسترده مردم در این رویداد ملی از حالا برنامه ریزی کنند.
کد خبر: ۹۰۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 22 September 2020
استاندار همدان با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توانمندی سمن‌ها و تشکل‌ها در سیستم اداری به مدیران توصیه کرد: بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها را به جوانان خلاق و مستعد عضو این سمن‌ها واگذار کنند.

به گزارش ایسنا، سید سعید شاهرخی در نشستی با اعضای مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان اظهار داشت: فراهم کردن عرصه برای نقش آفرینی جوانان مطالبه رییس جمهوری است و در همدان این موضوع در اولویت قرار دارد.

وی خطاب به مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی گفت: با این دیدگاه فضا را برای حضور جوانان باز کنند و بخشی از فعالیت‌های مجموعه خود را تشکل‌ها و سمن‌ها واگذار کنند و این بهترین شیوه برون سپاری است.

استاندار همدان تقویت و حمایت سمن‌ها را یک اصل مهم دانست و تاکید کرد: مدیران از ظرفیت سمن‌ها نهایت استفاده را ببرند و از ایده و اندیشه جوانان عضو این تشکل‌ها برای ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به مردم کمک بگیرند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی مدیران استان رصد می‌شود تا افراد فعال در این زمینه و یا کم کار شناسایی شوند.

وی با قدردانی از همفکری و تعامل اعضای سمن‌های استان افزود: برای توسعه و آبادی راهی جز اعتماد به جوانان و واگذاری مسوولیت به آن‌ها نداریم.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری چند انتخابات در خرداد ماه سال آینده از سمن‌های استان خواست در زمینه جلب مشارکت گسترده مردم در این رویداد ملی از حالا برنامه ریزی کنند.

شاهرخی از سمن‌ها خواست بدون ورود به مسائل سیاسی و جناحی جوانان متخصص و مستعد را برای کاندید شدن در انتخاب شورای اسلامی شهر و روستا ترغیب کنند تا شورا‌های جوان، پویا و خلاق وارد میدان کار و فعالیت شوند.

جوانگرایی در انتصابها، برنامه ریزی جامع برای اوقات فراغت جوانان، تولید محتوای بومی در فضای مجازی، ایجاد شهرک مسکونی برای زوج‌های جوان، فراهم کردن زمینه اشتغال برای اعضای سمن ها، آموزش کسب و کار به زندانیان و تمدید کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا بخشی از مطالبات نمایندگان سمن‌های استان بود که از استاندار همدان درخواست کردند.

۱۴۱ سمن در استان همدان فعالیت دارند و ۶۰۰ سمن هم در شرف تاسیس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار