معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وضعیت هیچ یک از شهرستان‌های استان سفید نیست، اظهار داشت: تمام نقاط استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی است.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 20 September 2020
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روند افزایشی ابتلا به کرونا در همدان، این استان را در آستانه ورود به پیک سوم کرونا قرار داده است.

به گزارش تسنیم، دکتر ابراهیم جلیلی اظهار داشت: در روز‌های اخیر شاهد روند صعودی کرونا در استان بودیم و تعداد مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا نیز افرایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر روند صعودی مبتلایان ادامه دار باشد در روز‌های آینده با موج سوم شیوع کرونا در استان مواجه می‌شویم، تصریح کرد: رفتن به مسافرت، حضور در تجمع‌های، رفت و آمد‌های خانوادگی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن آمار بیماران کرونایی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وضعیت هیچ یک از شهرستان‌های استان سفید نیست، اظهار داشت: تمام نقاط استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی است.

جلیلی با اشاره به اینکه از نیمه دوم شهریور آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها نسبت به ماه گذشته دو برابر شده است، عنوان کرد: همزمانی شیوع کرونا با بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی درد سرساز است.

وی با بیان اینکه شدت کرونا در همه مبتلایان یکسان نیست و در برخی بیماران عوارض خطرناکی را به دنبال دارد، گفت: بیماران بدحال نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و این در حالی است که اگر تعداد مبتلایان زیاد شود با کمبود تخت‌های آی سی یو و بستری مواجه می‌شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه هنوز هیچ واکسن و درمان قطعی برای ویروس کرونا ساخته نشده است، افزود: تنها راه پیشگیری از این بیماری خطرناک و واگیردار، رعایت توصیه‌های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی است.

جلیلی با بیان اینکه ویروس کرونا با سرعت بسیار بالایی در حال گردش است، اظهار داشت: این بیماری در کمین تمام گروه‌های سنی است و حتی در مواردی شاهد ابتلا و فوت جوانان بر اثر این بیماری بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه برخی بیماران مبتلا به کرونا هیچگونه علامتی ندارند و به ظاهر سالم هستند، گفت: از مردم می‌خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانشان از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات بپرهیزند و در خانه‌های خود بمانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار